Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2025

Κράνος για το χέρι ή για το πρόσωπο;

Η απόφαση ενός πρατηριούχου στην Κρήτη να μην εξυπηρετεί αναβάτες χωρίς κράνος την ώρα που η ασφάλεια στους δρόμους παραμένει πρόβλημα.

Η γενναία απόφαση ενός πρατηριούχου υγρών καυσίμων στην Κρήτη, ο οποίος αρνείται να ανεφοδιάσει τα ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών όταν βλέπει τους οδηγούς τους να μην φορούν κράνος, ήταν μια πράξη σπουδαία, αλλά, δυστυχώς, μεμονωμένη.

Μία τέτοια πρωτοβουλία θα μπορούσε να είχε αναληφθεί συνολικά από το ελληνικό κράτος και όχι να επαφίεται στο πώς θα το χειριστεί ο κάθε ιδιώτης, βλέποντας συμπολίτες του να μη φορούν κράνος.

Στην Ελλάδα όπου οι πωλήσεις μοτοσυκλετών κάθε χρόνο είναι χιλιάδες και οδηγούν πολλοί νέοι οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους χιλιόμετρα με δίπλωμα, θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία.

Στη γειτονική μας Ιταλία όπου έχουν αναπτύξει δεκαετίες τώρα αυτοκινητιστική κουλτούρα και έχουν αυτό το μεσογειακό ταπεραμέντο, σπάνια θα δεις οδηγό μοτοσυκλέτας να μην φοράει το κράνος του. Και δεν είναι μόνο επειδή ταιριάζει με το στυλ τους, το λεγόμενο αμπιλιαμέντο, φορώντας γραβάτα και κοστούμι με το κράνος στο κεφάλι, αλλά είναι κυρίως για την ασφάλεια. Και μην ξεχνάμε ότι και  η Ιταλία έχει ίδιες κλιματολογικές συνθήκες με την Ελλάδα, άρα δεν υπάρχει η δικαιολογία της ζέστης.

Οδηγώντας στην δεν έχω δει αστυνομικό να δίνει κλήση σε οδηγό μοτοσυκλέτας, διότι όλοι οδηγούν με κράνος. Και στην Ελλάδα, βέβαια, σπάνια βλέπω αστυνομικό να δίνει κλήση για κράνος, όμως εδώ απλά σπάνια σταματά η αστυνομία του οδηγούς που δεν φορούν κράνος. Κι αυτό είναι ένα φαινόμενο που το βλέπουμε παντού, χειμώνα καλοκαίρι, σε πόλεις και χωριά.

Το γιατί κλείνουμε τα μάτια δεν αυτές τις περιπτώσεις είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολήσει συνολικά ως κοινωνία και όχι μόνο ως κυβέρνηση, την εκάστοτε κυβέρνηση, διότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό.

Εχοντας βιώσει την τραγική φιγούρα ενός φίλου μου και της οικογένειάς του, που έχασε πρόσφατα το παιδί του 18 χρονών, το οποίο έπεσε από τη μοτοσυκλέτα τη στιγμή που πήγαινε να κάνει διανομή φαγητού, χάνοντας τη ζωή του χτυπώντας στο κεφάλι επειδή δεν φορούσε κράνος, αντιλαμβάνομαι ότι είναι χρέος και από τη δική μου πλευρά να αναφερθώ σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.

Οι εταιρείες μοτοσυκλέτας, από την πλευρά τους, σε όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες που κάνουν έχουν τη σήμανση «Βάλ’ το καλά στο κεφάλι σου», που σημαίνει βάλε καλά το κράνος στο κεφάλι σου.

Στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που περιμένουμε καιρό να δούμε τι ακριβώς θα προβλέπει, κάτι θα πρέπει να υπάρχει και για τη χρήση του κράνους, με αυστηρότερα κριτήρια. Δε φτάνει να λέμε ότι απαγορεύεται στους μοτοσυκλετιστές το ζικ ζακ εν κινήσει των αυτοκινήτων, και να επιτρέπεται μόνο όταν είναι τα αυτοκίνητα σταματημένα.

Μέχρι να περιμένουμε τον νέο ΚΟΚ, μένουμε στο γεγονός ότι το κράνος δεν κοστίζει ακριβά (έχει μειωθεί και ο ΦΠΑ στο 13%) όσο η ζωή μας.

Ας το βάλουμε στο κεφάλι και όχι στον αγκώνα, πρώτα από όλα επειδή κινδυνεύουμε και έπειτα επειδή κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας και όχι τους άλλους.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

ΔΟΑΕ: Δυνατές εκρήξεις κοντά στον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια

Ο Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ) ανακοίνωσε ότι ακούστηκαν...

Ζελένσκι: Συμφωνία με τον Τραμπ για ένα ειρηνευτικό σχέδιο πριν από διαπραγματεύσεις με τον Πούτιν

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, επιθυμεί να συνεργαστεί...

Ιωαννίδης: «Μείναμε ψύχραιμοι, είναι θέμα χρόνου να γίνουμε καλύτεροι»

Ο Παναθηναϊκός νίκησε 2-1 τον ΠΑΟΚ και ανέβηκε στην...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Toyota: Έτοιμη στο Ράλι Ντακάρ με 6 οχήματα

Έχοντας στο παλμαρέ της τρεις νίκες σε Ράλι Ντακάρ, 2019 – 2022 – 2023, όλες με τον Νάσερ Αλ Ατίγια που θα τρέξει φέτος...

Dacia: Πρώτη συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ με διάσημα ονόματα

Στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου, στο Ντακάρ, είχε προαναγγείλει ότι θα συμμετάσχει η Dacia και από σήμερα ρίχνεται στη μεγάλη μάχη. Το Ράλι Ντακάρ...

Honda: Στις Βρυξέλλες γιορτάζει 25 χρόνια υβριδικών τεχνολογιών

Στην έκθεση που κάνει ποδαρικό για το 2025, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (10-19 Ιανουαρίου), η Honda θα έχει σε περίοπτη θέση όλη...

Hyundai TUCSON 1.6T 48V Υβριδικό – Δοκιμή: Το μεσαίο SUV που προσφέρει πολλά

Ανανεωμένο, το Hyundai Tucson εμφανίζεται ως μια από τις πιο ισχυρές επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων SUV, έχοντας πολλά πλεονεκτήματα. Μολονότι οι διαστάσεις δεν άλλαξαν,...

CUPRA: Ηλεκτρικό το 2025

Η CUPRA συστήθηκε στην αγορά αυτοκινήτου ως θυγατρική της SEAT, υπό τον όμιλο Volkswagen και γρήγορα τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας καθώς από τις...

Ford: Το Transit Custom που αλλάζει μορφή

Για τους επαγγελματίες το να μπορείς να διαμορφώνεις ένα μοντέλο σύμφωνα με τις ανάγκες σου, είναι το ζητούμενο και προς αυτή τη κατεύθυνση η...

Το καινούριο Ford Kuga τολμά και σου αναβαθμίζει επίπεδο

Η ακόμα πιο δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση σχεδίαση του νέου Ford Kuga το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, κι ανάλογα την έκδοση βλέπουμε και...

Horwin: Καινούριο ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 130 χλμ

Προερχόμενη από την Κίνα, αλλά με ισχυρές βάσεις στην Ευρώπη, η Horwin εισάγεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σαρακάκη. Με παρουσία στην αγορά από το...

Skoda Kodiaq iV – Δοκιμή: Ένα υβριδικό plug-in με απόδοση και άνεση

Η ενδιάμεση λύση πριν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση, είναι οι plug-in hybrid εκδόσεις, όπως του Skoda Kodiaq iV που οδήγησα, που προσφέρουν ηλεκτρικό μοτέρ που...

Μεταχειρισμένα: 3+1 Hyundai «i» έως 12.000 ευρώ

Η Hyundai βρίσκεται στις κορυφαίες προτιμήσεις των Ελλήνων τόσο στην αγορά των καινούριων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η φίρμα από τη Ν. Κορέα...