Το Volkswagen Golf αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτάσεις και σημείο αναφοράς στο C-Segment. Από την πρώτη κιόλας γενιά το 1974, όταν πρωτολανσαρίστηκε αντικαθιστώντας το VW Beetle, κέρδισε την εκτίμηση καθολικά.
Είναι ένας all rounder παίχτης με πιστό κοινό και εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Πιο συγκεκριμένα, έχει πραγματοποιήσει 37 εκατομμύρια πωλήσεις σε πάνω από 70 χώρες και σήμερα διανύει το 51ο έτος της ζωής του.
Ίσως το πιο εμβληματικό μοντέλο της Volkswagen, το Golf με 8 best seller γενιές έχει γράψει ιστορία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η κάθε γενιά είχε και κάτι νέο να επιδείξει και να προσφέρει. Πολλές διαφορετικές εκδόσεις, κινητήρες, καινοτομίες, ασφάλεια, τεχνολογία. Το γερμανικό hatchback ανέκαθεν είχε διακριτική έως συντηρητική εμφάνιση για κάποιους, ποιότητα κατασκευής και υλικών στο εσωτερικό, εργονομία, πρακτικότητα, επαρκείς χώρους και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.
Επιλέξαμε την 7η γενιά (2012-2020), διότι είναι η γενιά που ξεχωρίζουμε overall, η πιο οδηγοκεντρική και αξιόπιστη, αλλά και επειδή μπορείτε να βρείτε πληθώρα μοντέλων, παλαιότερων ή οριακά τετραετίας, με πολλές διαφορετικές εκδόσεις και κινητήρες σε μεγάλο εύρος τιμών με μέσο όρο τα 15.000 ευρώ.
Λίγα λόγια…
Το Volkswagen Golf VII, λοιπόν, βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, την οποία μοιράζεται με τα Audi A3, Skoda Octavia και Seat Leon. Είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος που φτάνει τα 4.255 χλστ., πλάτος 1.799 χλστ., ύψος 1.452 χλστ. και με μεταξόνιο 2.637 χλστ.
Συνδυάζει σύγχρονη σχεδίαση, πιστή στη σχεδιαστική φιλοσοφία του μοντέλου με σπορτίφ και premium πινελιές, άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες με λίγη γκρίνια από τον πέμπτο που θα καθίσει στο μεσαίο πίσω κάθισμα λόγω του ψηλού τούνελ που δεν αφήνει ιδιαίτερο χώρο στα πόδια του. Επίσης, το πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 380 λίτρα, διαθέτει αποδοτικούς κινητήρες, πλούσιο εξοπλισμό, άνεση, εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, καθώς και πολλές τεχνολογικές καινοτομίες και συστήματα ασφαλείας.
Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν τα ποιοτικά υλικά, οι πρακτικές θήκες και στην κεντρική κονσόλα η 5άρα TFT οθόνη αφής, μέσω της οποίας ο οδηγός χειρίζεται το ηχοσύστημα, το trip computer, την απενεργοποίηση του ASR και άλλες λειτουργίες του αυτοκίνητου.
Το Golf Mk7 προσφέρει πολλές και διαφορετικές εκδόσεις και μία πλούσια γκάμα κινητήρων που αποτελείται από βενζίνης, diesel, υβριδικούς και φυσικού αερίου. Ο 1.000άρης τρικύλινδρος TSI των 115 ίππων και των 200Nm ροπής έφερε το downsizing στο Golf, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές για τις ικανότητές του από τον ειδικό Τύπο. Επίσης, υπάρχει η επιλογή των βενζινοκινητήρων 1.2 TSI των 85-110 ίππων και 160Nm ροπής, 1.4 TSI των 122 και 140 ίππων, καθώς και του 1.5 TSI BlueMotion με απενεργοποίηση των 2 από τους 4 κυλίνδρους, 130 ίππους και 200Nm ροπής, αλλά και του 1.5 TSI EVO απόδοσης 150 ίππων (οι δύο τελευταίοι ήρθαν με το facelift).
Επιπλέον, ο 1.4 TGI BlueMotion με το φυσικό αέριο εντυπωσίαζε με τη μέση κατανάλωση στα 3,5 κιλά CNG /100χλμ. Ουσιαστικά, είναι μία εξελιγμένη έκδοση του 1.400άρη TSI των 122 ίππων, ο οποίος με διαφοροποιημένη κεφαλή για να τοποθετηθούν τα μπεκ που ψεκάζουν το φυσικό αέριο αποδίδει 110 ίππους και 200Nm ροπής. Στην περίπτωση του TGI τα δύο δοχεία χωρητικότητας 7,5 κιλών φυσικού αερίου βρίσκονται στο χώρο της ρεζέρβας, οπότε το Golf αυτό διαθέτει κιτ επισκευής. Το ρεζερβουάρ βενζίνης παραμένει στα 50 λίτρα, ενώ η μόνη διαφορά συγκριτικά με το συμβατικό Golf είναι ο δείκτης της ποσότητας CNG στον πίνακα οργάνων, καθώς και τα 291 λίτρα (από 380) του πορτ-μπαγκάζ.
Ο πιο δημοφιλής, ωστόσο, κινητήρας του Golf VII είναι ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI των 105 ίππων (και 115 ίππων μετά το facelift του 2017) και των 250Nm ροπής. Είναι ένας ικονομικός στην κατανάλωση κινητήρας με μέση 3,8 λτ./ 100χλμ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το Golf GTI με έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 220 ίππων και 350Nm ροπής, καθώς και το GTD, η πετρελαιοκίνητη γρήγορη εκδοχή με έναν δίλιτρο diesel κινητήρα που αποδίδει 184 ίππους και 380Nm ροπής, ενώ σε αυτή την περίπτωση εκτός από τις επιδόσεις, έχει και η οικονομία τον πρώτο ρόλο με μέση κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με την εταιρεία.
Σχετικά με τα κιβώτια, συναντάμε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις GTI και GTD συνδυάζονται με το DSG των 6 σχέσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως το Golf ήταν το πρώτο μικρομεσαίο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, κάτι που υιοθέτησαν στη συνέχεια και μοντέλα του ανταγωνισμού. Επίσης, διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων, ανάλογα την έκδοση.
Αξίζει γιατί…
Τα Golf της 7ης γενιάς είναι τόσο καλά που έχουν «κλέψει» μερίδιο από την επόμενη γενιά, αφού δύσκολα τα αποχωρίζονται οι ιδιοκτήτες τους. Ασφαλή, οδηγοκεντρικά με στιβαρό πάτημα, πολύ καλή ανάρτηση και αμάξωμα, με εξαιρετικό κράτημα στις στροφές, ενώ έχουν αποδειχθεί και ανθεκτικά στο χρόνο. Τα Golf VII φημίζονται για την αξιοπιστία τους, ωστόσο, κάποιοι φοβούνται για πιθανές βλάβες που έχουν ακουστεί. Εκτός από συγκεκριμένα σημεία που σας επισημαίνουμε και χρειάζεται να προσέξετε ή να αποφύγετε, οι περισσότερες αναφορές αφορούν φθορές από το χρόνο.
Τα πλαστικά και οι επενδύσεις στην καμπίνα παραμένουν σαν καινούρια, με πολύ καλή συναρμογή και δεν παρατηρείται κάποια φθορά από τη χρήση. Εξαιρείται πάντα η περίπτωση κακής χρήσης από προηγούμενο κάτοχο, η οποία μπορεί να αλλάξει την εικόνα του εσωτερικού. Σημαντικό, επίσης, ότι δεν υπάρχουν τριγμοί, ακόμα και σε εκείνα με «φορτωμένα» πολλά χιλιόμετρα.
Επίσης, σε γενικές γραμμές τα μηχανικά μέρη δεν παρουσιάζουν πρόωρα σημάδια κόπωσης.
Η παρουσία του ESP με XDS (ηλεκτρονικό διαφορικό) προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και είναι ένα από τα θετικά του Golf 7. Επίσης, το σύστημα πέδησης είναι ακούραστο και αποτελεσματικό.
Ο κινητήρας 1.0 TSI των 115 ίππων είναι αξιόπιστος, χωρίς να έχει αναφερθεί κάποιο συγκεκριμένο συχνό πρόβλημα.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση έχει πολύ καλό σύστημα αναγέννησης, το οποίο πραγματοποιεί τη διαδικασία μόνο του κάθε περίπου 700 xλμ. Θα καταλάβετε ότι ξεκινάει το regeneration, όταν το ρελαντί ανεβαίνει στις 1.200 rpm.
Εάν ο προηγούμενος χρήστης είναι τυπικός στα σέρβις, δε θα αντιμετωπίσετε κάποιο ουσιαστικό θέμα.
Τι να προσέξετε
Το γερμανικό hatchback είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην αγορά και παρά το γεγονός ότι ανήκει σε μία ανταγωνιστική κατηγορία με άξιους αντιπάλους, έχει καταφέρει να εδραιώσει τη θέση του, κάτι που το καθιστά συχνά ακόμη και πρώτη επιλογή για όσους αναζητούν ένα μεταχειρισμένο όχημα. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια σημεία που χρειάζεται να γνωρίζετε πριν από την τελική σας απόφαση.
Κινητήρες: Ο 1.400άρης TSI βενζινοκινητήρας με τους 122 ίππους είναι γενικά αξιόπιστος με επιμελή συντήρηση από τον ιδιοκτήτη. Ωστόσο, μία συχνή αστοχία στον κινητήρα αυτόν με την πάροδο των ετών αφορά την αντλία υψηλής πίεσης, κάτι που σημαίνει αδυναμία στην επιτάχυνση, αρρυθμίες κατά τη λειτουργία και ακανόνιστο ρελαντί. Το πρόβλημα αυτό λύνεται με αντικατάσταση, έπειτα από διαγνωστικό έλεγχο.
Μία ακόμη συχνή αστοχία, στον ίδιο κινητήρα, αφορά τους πολλαπλασιαστές. Ωστόσο, το κόστος του καθενός εκ των τεσσάρων πολλαπλασιαστών είναι μικρό και μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα.
Κάτι που έχει απασχολήσει πολλούς ιδιοκτήτες είναι η υπερβολική κατανάλωση λιπαντικού, κάτι που συνήθως προκαλείται από αστοχία των ελατηρίων εμβόλων. Αν η κατανάλωση, για παράδειγμα, ξεπερνάει το 1 λίτρο κάθε 1000 χιλιόμετρα, ο κινητήρας είναι πιθανόν να χρειάζεται επισκευή, η οποία πιθανώς να είναι κοστοβόρα.
Ένα κοινό χαρακτηριστικό των TSI κινητήρων είναι οι υπερβολικές επικαθίσεις στην εισαγωγή. Ένα αυτοκίνητο με υπερβολικές επικαθίσεις παρουσιάζει αισθητή μείωση στην απόδοση, αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, μειωμένη επιτάχυνση και μικροαρρυθμίες κατά τη λειτουργία του κινητήρα. Ανάλογα τη χρήση του αυτοκινήτου (συχνότητα κίνησης μέσα στην πόλη, υψηλές θερμοκρασίες, κ.λπ.) και την κακή ποιότητα και συχνότητα στις αλλαγές των λιπαντικών, το πρόβλημα αυτό μπορεί να γίνει εκτενές και η επισκευή του ιδιαίτερα κοστοβόρα.
Επίσης, έχει αναφερθεί θέμα με την αντλία νερού στον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI.
Κιβώτιο DSG: Συχνές αστοχίες έχουν παρουσιάσει και τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη DSG, κάτι που ωστόσο εξαρτάται και από τη χρήση και τη συντήρησή τους.
Συμπλέκτης: Η τρόμπα συμπλέκτη στα Golf με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι μία βλάβη που έχει αναφερθεί συχνά από τους ιδιοκτήτες.
Ανάρτηση: Συχνό φαινόμενο είναι η βάση των αμορτισέρ και τα σινεμπλόκ ανάρτησης. Ωστόσο, το θέμα αυτό εξαρτάται εάν θα προκύψει κυρίως από τη χρήση του ιδιοκτήτη.
Μην παραλείπετε να…
Ελέγξετε το βιβλίο σέρβις και βεβαιωθείτε ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν τυπικός στη συντήρηση του αυτοκινήτου.
Κάνετε τακτικό έλεγχο στα λάδια και συγκεκριμένα κάθε 10.000 χλμ.
Στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης, να πραγματοποιείται συχνά χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο για την προστασία του φίλτρου σωματιδίων DPF.
Εάν το αυτοκίνητο διαθέτει DSG κιβώτιο, καλό είναι να γίνει έλεγχος για τυχόν φθορές ή κακή χρήση από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα γερμανικά μοντέλα κατά κύριο λόγο, δεν εμφανίζουν θέματα, όταν ο ιδιοκτήτης είναι προσεκτικός, επιμελής και σωστός με τη συντήρηση και τα σέρβις. Σε αντίθετη περίπτωση, τα προβλήματα θα αρχίσουν να χτυπάνε την πόρτα.
Μας είπαν…
Κάτοχος ενός Volkswagen Golf Mk7 TDI 1.6 του 2015 ανέφερε χαρακτηριστικά στο newsit.gr: «Το 2017, αγόρασα μεταχειρισμένο το Golf με τον diesel κινητήρα για 15.000 ευρώ με 50.000 χλμ. και το πούλησα το 2022 με 235.000 χλμ. στην τιμή των 10.000 ευρώ. Το χρησιμοποιούσα ως προσωπικό μου αυτοκίνητο, αλλά και ως αυτοκίνητο των πρακτικών ασκήσεων στο Κέντρο Ασφαλούς Οδήγησης Driving Academy. Αυτό σημαίνει έξτρα καταπόνηση σε σχέση με την κανονική χρήση ενός αυτοκινήτου, καθώς και πολλά διαφορετικά άτομα καθημερινά πίσω από το τιμόνι του. Το εντυπωσιακό είναι ότι όλο αυτό δεν αποτυπώθηκε καθόλου στο αυτοκίνητο. Αποδείχθηκε, δηλαδή, στην πράξη ότι η ποιότητα κατασκευής είναι top. Επίσης, τα ποιοτικά υλικά -πλαστικά και επενδύσεις- στο εσωτερικό δεν είχαν υποστεί καμία φθορά ούτε υπήρξαν τριγμοί. Είναι εργονομικό και πολύ οικονομικό στην κατανάλωση. Έχουμε δει νούμερα κάτω από αυτό που ανακοινώνει η εταιρεία. Πραγματοποίησαμε πάνω από 180.000 χλμ. και το μόνο πρόβλημα που έβγαλε ήταν η τρόμπα συμπλέκτη (χειροκίνητο 5 σχέσεων). Στα 200.000 χλμ. αλλάχτηκαν οι προθερμαντήρες. Ήμασταν τυπικοί στη συντήρηση και ποτέ δεν καθυστερήσαμε σέρβις. Το πιο μεγάλο κόστος (τότε 350 ευρώ) ήταν η αλλαγή λόγω φυσιολογικής φθοράς του ιμάντα χρονισμού με την αντλία νερού. Το πιο εντυπωσιακό ήταν η αντοχή και η αποτελεσματικότητα των φρένων, αφού καθημερινά πραγματοποιούμε ασκήσεις με μεγάλες απαιτήσεις στα φρένα. Επίσης, παρότι η diesel έκδοση έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι πολύ άνετο. Το διαφορικό XDS που έχει είναι μεγάλο πλεονέκτημα για τη συμπεριφορά του στο δρόμο και την ασφάλεια. Τα αναλώσιμα είναι οικονομικά. Το πιο σημαντικό απ’ όλα πιστεύω είναι ότι ποτέ δεν αμελήσαμε τη σωστή συντήρησή του. Τέλος, δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το φίλτρο DPF, γιατί κάναμε πολλά χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο. Έχει πολύ καλό σύστημα αναγέννησης, που πραγματοποιεί τη διαδικασία μόνο του».
Τιμές
Οι τιμές των μεταχειρισμένων του Volkswagen Golf της 7ης γενιάς διαφέρουν ανάλογα τη χρονολογία, την έκδοση, τον κινητήρα και το κιβώτιο. Ενδεικτικά η τιμή τους ξεκινάει από 7.000 ευρώ και φτάνουν στα 25.000 ευρώ από το facelift και μετά, χωρίς να συμπεριλαμβάνουμε τις ειδικές κορυφαίες εκδόσεις της γκάμας Golf GTI, GTD και R, η τιμή των οποίων είναι αρκετά υψηλή. Ο μέσος όρος τιμών του Golf MK7 ως μεταχειρισμένου είναι τα 15.000 ευρώ, ενώ οι επιλογές είναι πολλές και σε διάφορες τιμές, γι’ αυτό χρειάζεται πολύ προσεκτική έρευνα.
Συμπέρασμα
Το Volkswagen Golf υπήρξε ηγέτης στην κατηγορία των μικρομεσαίων και η 7η γενιά του Golf (2012-2020) παραμένει μία πολύ καλή επιλογή μεταχειρισμένου για εκείνους που δε θέλουν SUV, αφού συνδυάζει με διακριτικό και σωστό τρόπο όλα τα χαρακτηριστικά ενός οικογενειακού αυτοκινήτου του C-Segment. Το Golf 7 και το Golf 7.5 (facelift) ξεχωρίζουν από τις άλλες γενιές, είναι σύγχρονα εμφανισιακά ακόμα και τώρα χάρη στη διαχρονική σχεδιαστική φιλοσοφία τους, ενώ στον οδηγικό τομέα υπερέχουν. Είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία καλύπτει με το παραπάνω τις ανάγκες μας για μέσα στην πόλη και ταυτόχρονα για μακρινά ταξίδια. Ασφαλές αυτοκίνητο (έχει αποσπάσει 5 αστέρια στο Euro NCAP), άνετο, χωρίς να του λείπουν οι τεχνολογίες. Είναι αξιόπιστο, εάν το βοηθάμε και εμείς από την πλευρά μας με τη σωστή συντήρηση, και κυρίως ανθεκτικό στο χρόνο χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του. Ωστόσο, υπάρχουν σημεία που χρειάζεται να είστε πολύ προσεκτικοί στην αναζήτησή σας και στον έλεγχο του αυτοκινήτου που έχετε επιλέξει για να μη βρεθείτε σε δύσκολες καταστάσεις. Τα περισσότερα προβλήματα, παρόλ’ αυτά, λύνονται εύκολα. Με πολλές εκδόσεις ακόμα και γρήγορες, εξοπλισμούς και κινητήρες, τρίθυρο ή πεντάθυρο αμάξωμα μπορεί εύκολα να βρει κάποιος στα χρήματα που θέλει να διαθέσει. Προτείνουμε την έκδοση με τον 1.0 TSI κινητήρα, ο οποίος έχει αποδειχθεί αξιόπιστος χωρίς προβλήματα ή τον 1.6 TDI εάν κάνετε πολλά χιλιόμετρα. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το Golf VII έχει αυξημένη ζήτηση, συνεπώς διατηρεί σε καλό επίπεδο και τη μεταπωλητική του αξία. Επίσης, τα προσιτά κόστη χρήσης και συντήρησης, το μεγάλο δίκτυο και τα συνεργεία σε όλη την Ελλάδα, καθώς και η εύκολη πρόσβαση στα ανταλλακτικά, προσθέτουν πόντους για την επιλογή του.
Disclaimer
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το παρελθόν του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και αυτό αποδεικνύεται από τα ΚΤΕΟ και το βιβλίο σέρβις.
Να ζητάτε πάντα και να ελέγχετε το βιβλίο σέρβις.
Βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ελέγξτε το βιβλίο συντήρησης και δώστε προσοχή σε τακτικές αλλαγές λαδιών, φίλτρων και άλλων αναλώσιμων.
Κατόπιν συνεννόησης με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, θα μπορούσατε να επισκεφτείτε μαζί ένα εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της εκάστοτε εταιρείας και με το serial number του αυτοκινήτου να δείτε τα πάντα γι’ αυτό, συμπεριλαμβανομένων και των ανακλήσεων.
Πάντα να πραγματοποιείτε έλεγχο με εξειδικευμένο έμπιστο προσωπικό πριν από την αγορά.
Προτείνουμε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο που ενδιαφέρεστε πριν προβείτε στην αγορά.