Σάββατο Ιανουάριος 11 2025

Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σάκοι» – Η εμπορική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Αύξηση πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο για πολλές επιχειρήσεις, αλλά με λιγότερες αγορές και προκλήσεις λόγω υψηλού κόστους και μειωμένου εισοδήματος.
  • Στην εορταστική περίοδο, σχεδόν το 45% των επιχειρήσεων ανέφεραν αύξηση πωλήσεων, αλλά η αύξηση αυτή δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τα αυξημένα λειτουργικά τους έξοδα.
  • Υψηλή ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα καταγράφηκε για το 43% των επιχειρήσεων, με την αγοραστική κίνηση να κορυφώνεται μετά τα Χριστούγεννα για το 38% των επιχειρήσεων.
  • Οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να προσφέρουν εκπτώσεις λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και του υψηλού κόστους λειτουργίας, ενώ η ψηφιακή μετάβαση παραμένει στάσιμη για το 52% των επιχειρήσεων.

Στη δημοσιότητα έδωσε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, έρευνα για την αγοραστική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο. Σχολιάζοντας τα στοιχεία που κατεγράφησαν, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Σταύρος Καφούνης δήλωσε:

«Το επιστημονικό επιτελείο της ΕΣΕΕ αποτύπωσε αυτό που τελικά όλοι βλέπαμε στην αγορά: αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες όμως «σακούλες» στους δρόμους, ειδικά το διάστημα που προηγήθηκε της καταβολής του δώρου του ιδιωτικού τομέα. Παρότι σχεδόν οι μισές εμπορικές επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, εντούτοις είναι αμφίβολο εάν η αύξηση ήταν αρκετή για να καλύψει την τεράστια αύξηση των λειτουργικών τους εξόδων που περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία, ενέργεια κλπ.

Επόμενος μεγάλος σταθμός είναι οι εκπτώσεις που ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα με υψηλές προσδοκίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ, μόλις ολοκληρωθεί η επεξεργασία των στοιχείων από τη στατιστική αρχή για το 2024, θα παρουσιάσει ολοκληρωμένα την κατάσταση της αγοράς, δηλαδή της πραγματικής οικονομίας, ώστε τεκμηριωμένα να διεκδικήσουμε τις παρεμβάσεις που θα δώσουν ανάσα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας».

Στ. Καφούνης: Αυξημένη επισκεψιμότητα με λιγότερες «σάκοι» – Η εμπορική κίνηση κατά την εορταστική περίοδο

Σύνοψη Αποτελεσμάτων

  1. Κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα (Διάγραμμα 1).
  2. Σημειώνεται πως για 4 στις 10 επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20% (Διάγραμμα 2). Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 52% αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.
  3. Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από πολύ/ έως και πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται μέτρια ικανοποιημένες (Διάγραμμα 3).
  4. Σε παλαιότερες έρευνες, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση εντοπιζόταν στο χρονικό διάστημα που προηγείτο των Χριστουγέννων, εξαιτίας και της καταβολής του δώρου. Ωστόσο φέτος για 4 στις 10 επιχειρήσεις (38%), η αγοραστική κίνηση κορυφώθηκε μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς (Διάγραμμα 4).
  5. Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος, ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο (Διάγραμμα 5). Ειδικότερα, το 51% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.
  6. Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής (Διάγραμμα 6).
  7. Για το σύνολο του 2024 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια συγκρατημένα ευνοϊκή εικόνα, αφού οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές (Διάγραμμα 7).
  8. Οι συσσωρευμένες προκλήσεις και τα εμπόδια στην αγορά, σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα εξελίξεις, ενισχύουν ελαφρώς τις προσδοκίες των επιχειρήσεων σχετικά με τις προβλέψεις τους για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2025 (Διάγραμμα 8). Μία στις τρείς επιχειρήσεις (32%) θεωρεί πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις θα διαμορφωθούν σε μέτρια επίπεδα, το 28% αναμένει βελτίωση, ενώ το 26% δεν συμμετέχει στις εκπτώσεις (τρόφιμα).
  9. Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως το ποσοστό των επιχειρήσεων με δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων παραμένει στα περυσινά επίπεδα (52%), εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση βρίσκεται σε στασιμότητα, αντανακλώντας, σε έναν βαθμό, την αβεβαιότητα αλλά και το κόστος της ψηφιακής αναβάθμισης (Διάγραμμα 9).
  10. Στις κυριότερες παραμέτρους αυτής της αβεβαιότητας συγκαταλέγονται κατά σειρά σημαντικότητας, για ακόμα ένα έτος, οι οικονομικές υποχρεώσεις της επιχείρησης, το υψηλό λειτουργικό της κόστος και τα φορολογικά της βάρη (Διάγραμμα 10).

Διαβάστε το πλήρες κείμενο της έρευνας.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Με πέντε ελλείψεις ο Άρης απέναντι στον Ολυμπιακό

Ο Άρης ολοκλήρωσε την προετοιμασία του για τον εκτός...

Μετρό Θεσσαλονίκης: Κλειστός ο σταθμός ΟΣΕ λόγω βλάβης

Κλειστός είναι ο σταθμός ΟΣΕ στο Μετρό Θεσσαλονίκης λόγω...

Βασίλης Μίχας: «Μου δημιουργήθηκε η ανάγκη να επισκεφτώ την Αλβανία μετά από 6 χρόνια»

Ο Βασίλης Μίχας, ηθοποιός με αλβανικές ρίζες, συζητά την...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Φορολογικές δηλώσεις: Συνεχίζεται η καταχώρηση των υπόχρεων φορέων στο Μητρώο – Λήξη προθεσμίας στις 15 Ιανουαρίου

Η εγγραφή των φορέων του δημοσίου στο Μητρώο Υποχρέων Υποβολής Ετήσιου Αρχείου Εισοδημάτων συνεχίζεται με αυξημένο ρυθμό και η προθεσμία λήγει στις 15 Ιανουαρίου...

Χρήσιμος οδηγός για το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Ενοικιάζω» – Ποιες είναι οι προϋποθέσεις συμμετοχής (κάρτες)

Το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» προσφέρει επιδότηση έως 60% για ανακαινίσεις μέχρι 13.500 ευρώ, με στόχο την ενεργοποίηση κλειστών ακινήτων στην αγορά.Προϋποθέσεις συμμετοχής περιλαμβάνουν...

ΑΑΔΕ: Διαθέσιμο από 13/1 το νέο Μητρώο Ενεργειακών Προϊόντων – Στόχος η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων

Από τις 13/1, τίθεται σε λειτουργία το νέο ψηφιακό Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων της ΑΑΔΕ, με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων.Η εφαρμογή απαιτεί...

Εντός Ιανουαρίου το «ψηφιακό βιβλίο» για διάφορους κλάδους επαγγελματιών – Από τις υπηρεσίες μεταφορών η έναρξη

Εντός Ιανουαρίου, η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί το ψηφιακό «βιβλίο», που θα επιτρέπει στους ελέγχους να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τον αριθμό των πελατών και να...

Παρέμβαση για τις τιμές στα ασφάλιστρα της υγείας προαναγγέλλει το ΥΠΕΘΟ

Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, Όμηρος Τσάπαλος, ανακοίνωσε κυβερνητική παρέμβαση για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας κατά τη διάρκεια εκπομπής του Action24.Υπογράμμισε ότι...

Εξοικονομώ ’25: Χωρίς εισοδηματικό κόφτη, υψηλότερα ποσοστά επιδότησης για τις ευάλωτες ομάδες – Αναλυτικά η διαδικασία

Το πρόγραμμα Εξοικονομώ ’25 δεν έχει εισοδηματικό κόφτη, και οι επιδοτήσεις αυξάνονται για ευάλωτες οικονομικές κατηγορίες.Διατίθενται 400 εκατομμύρια ευρώ για το πρόγραμμα, με μέγιστη...

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 18,7% παρουσίασε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου τον Νοέμβριο 2024

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου αυξήθηκε κατά 18,7% τον Νοέμβριο 2024, φτάνοντας τα 3.181,0 εκατ. ευρώ, λόγω αύξησης των εισαγωγών και μείωσης των εξαγωγών.Οι...

Στις 21 Ιανουαρίου αρχίζουν οι μειωμένες τραπεζικές χρεώσεις – Ποιες άλλες κατηγορίες οικονομίας βάζει στο «κάδρο» η κυβέρνηση

Από 21 Ιανουαρίου 2024, θα ισχύσουν μειωμένες προμήθειες και κατάργηση προμηθειών για πληρωμές ΔΕΚΟ, με αναμενόμενη ετήσια εξοικονόμηση 150 εκατομμυρίων ευρώ για τους πολίτες.Οι...

Πέταξε» η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» – Διακινήθηκαν 31,85 εκατ. επιβάτες το 2024, σημειώνοντας αύξηση 13,1%

Η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) το 2024 αυξήθηκε κατά 13,1%, φτάνοντας τα 31,85 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με 28,17 εκατομμύρια το...

Πέντε προγράμματα του Υπ. Περιβάλλοντος για ενεργειακή αναβάθμιση σχολείων και επιχειρήσεων – Χαρακτηριστικά και υποβολές

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε πέντε προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης σχολείων και επιχειρήσεων με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 250 εκατ. ευρώ, με στόχο τη...