Τα έντονα καιρικά φαινόμενα σε πολλά μέρη της Ελλάδας, δυσκολεύουν τις μετακινήσεις των οδηγών, με αποτέλεσμα να έχουμε απρόοπτα και μποτιλιαρίσματα.
Η οδήγηση κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες χρειάζεται πάντα να γίνεται με σύνεση και επίγνωση του τι κάνουμε και πώς το κάνουμε.
Με τις βροχοπτώσεις σε όλη τη χώρα και τις πλημμύρες, το πλέον βέβαιο είναι ότι αποφεύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις, δηλαδή αν δεν επιβάλλεται να πάμε κάπου, το αναβάλλουμε έως ότου βελτιωθούν οι συνθήκες.
Το επισημαίνω αυτό διότι έχουμε δει ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους όταν παρασύρονται από ρέμα, προσπαθώντας να περάσουν από εκεί. Είναι κανόνας να μην περνάμε από ρέματα σε μεγάλες βροχοπτώσεις, ακριβώς επειδή δεν γνωρίζεις αν εκείνη τη στιγμή έρθει περισσότερο νερό και σε παρασύρει.
Το ίδιο συμβαίνει όταν περνάμε από περιοχές που σημειώνονται βραχοπτώσεις. Θέλει προσοχή πώς περνάμε και αν μπορούμε αποφεύγουμε να περάσουμε από εκείνο το σημείο.
Επίσης, επειδή συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε τα δικά μας μέσα μετακίνησης, κάθε φορά που βρέχει, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν πολλά απρόοπτα και ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα, είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ή να διευκολυνθούμε με συναδέλφους, ώστε να χρησιμοποιήσουμε λιγότερα οχήματα.
Και εάν, τελικά, πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε το δικό μας όχημα, θέλει προσοχή και όχι φόβο κατά την οδήγηση.
Προσοχή εκεί που συγκεντρώνεται πολύ νερό. Περνάμε με πολύ χαμηλή ταχύτητα ή αν μπορούμε αποφεύγουμε το σημείο, διότι μπορεί να κρύβεται λακκούβα και να γίνει ζημιά στο όχημά μας.
Επίσης, ξεκινάμε πάντα ομαλά για να μην σπινάρουν οι τροχοί, κρατάμε αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα και οδηγούμε πάντα με χαμηλές ταχύτητες ώστε το σπρέι από το δικό μας όχημα να μην «τυφλώνει» τον επερχόμενο οδηγό και το πιτσίλισμα στο πλάι να μην δυσκολεύει τους άλλους οδηγούς που κινούνται στον ίδιο δρόμο.
Γενικά τον χειμώνα οφείλουμε να έχουμε τα ελαστικά μας σε καλή κατάσταση και με ιδανικό βάθος στο πέλμα, ώστε να φεύγει καλύτερα το νερό και να υπάρχει η απαιτούμενη πρόσφυση στο ελαστικό και να αποφεύγουμε έτσι την υδρολίσθηση, που σημαίνει ότι χάνουμε τον έλεγχο του οχήματος, παρά την ύπαρξη των συστημάτων πρόσφυσης και ευστάθειας που προσπαθούν να βοηθήσουν αυτόματα την κατάσταση του οχήματος.
Εξίσου σε καλή κατάσταση πρέπει να είναι και τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων, ώστε πράγματι να διώχνουν το νερό από το παρμπρίζ και να λειτουργεί σωστά ο κλιματισμός για το ξεθάμπωμα, διότι επιβάλλεται να έχουμε πολύ καλή ορατότητα.
Οδηγούμε, λοιπόν, ήρεμα, ήπια, ποτέ επιθετικά, βγάζουμε πάντα φλας όταν πρόκειται να στρίψουμε και χωρίς απότομες κινήσεις στο τιμόνι.