Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025

Formula 1: Η Νότια Αφρική επιθυμεί να επιστρέψει μετά από 32 χρόνια

Η Νότια Αφρική εξετάζει την επιστροφή της στη Formula 1 με προτάσεις για Grand Prix, εν μέσω συζητήσεων με την F1 και προετοιμασίας υποδομών.

Μέχρι στιγμής η μαύρη ήπειρος, η Αφρική, δεν διαθέτει κανέναν αγώνα στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 κι αυτό είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει κυρίως τις κυβερνήσεις της Νότιας Αφρικής, η οποία διεξήγαγε Grand Prix στο Κιαλάμι, έως το 1993.

Η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής, ξεκίνησε, λοιπόν, μια νέα διαδικασία προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχουν πιθανότητες να πραγματοποιηθεί Grand Prix στη χώρα της.

Μπορεί το καλεντάρι να είναι μεγάλο με 24 Grand Prix και πολύ δύσκολα να μπαίνουν και να βγαίνουν χώρες, ωστόσο στο εγγύς μέλλον υπάρχουν πιθανότητες θέσης και αυτό το δεδομένο λειτουργεί καταλυτικά ώστε να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον της νοτιοαφρικανικής κυβέρνησης, η οποία όρισε μια Συντονιστική Επιτροπή Προσφορών της Formula 1.

Μετά τη διερευνητική επικοινωνία που είχαν στελέχη της κυβέρνησης με τον διευθύνοντα σύμβουλο της F1 Στέφανο Ντομενικάλι στο περσινό Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, το υπουργείο αθλητισμού της χώρας ανακοίνωσε μια διαδικασία υποβολής προσφορών, με 37 σελίδες που περιγράφουν όλες τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση ενός αγώνα. Η Επιτροπή, εφόσον κατατεθούν αιτήσεις, θα τις αξιολογήσει ως προς την οικονομική προσφορά και την επάρκεια υποδομής, την πόλη που θα επιλέξουν, και τη βιωσιμότητα για τουλάχιστον 10 χρόνια παραμονή στη Formula 1, ξεκινώντας το 2026 και το 2027.

Η «εμβληματική τοποθεσία» θα πρέπει να έχει καλές δημόσιες συγκοινωνίες και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την κάλυψη των κριτηρίων βιωσιμότητας της F1, με δυνατότητα φιλοξενίας έως και 125.000 θεατών την ημέρα και μια πίστα 4,5 έως 5,5 χλμ. με ευθεία τουλάχιστον 1 χλμ.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν την προσφορά τους πριν από το τέλος του μήνα.

Σημειώνουμε ότι το Κυαλάμι που είναι κοντά στο Γιοχάνεσμπουργκ, έχει υπογράψει σύμβαση με το Apex Circuit Design, για αλλαγές στην πίστα, σύμφωνα με τα πρότυπα Βαθμού 1 της FIA.

Επίσης και το Κέιπ Τάουν θέλει να διοργανώσει Grand Prix, στους παραθαλάσσιους δρόμους ή σε μια πίστα στα περίχωρα της πόλης.

Πάντως, η διοίκηση της F1 έχει εκφράσει ενδιαφέρον να επιστρέψει στην αφρικανική ήπειρο και έχει σε εξέλιξη συζητήσεις με τη Ρουάντα, η οποία έχει ταλαιπωρηθεί από εμφυλίους πολέμους.

Ωστόσο, πιέζει η Ταϊλάνδη, που έχει αγώνα MotoGP, όπως και η Κορέα με την μεγάλη βιομηχανία αυτοκινήτου, να μπουν στο καλεντάρι.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα είναι ότι ανανεώθηκε το συμβόλαιο με το Grand Prix του Βελγίου στο Σπα, που θα διεξάγεται εναλλάξ με άλλους ευρωπαϊκούς αγώνες,  και το Ζάντβουρτ της Ολλανδίας θα φιλοξενήσει το τελευταίο του Grand Prix το 2026. Οπότε ανοίγει μια θέση από το 2027. Ως προς το καλεντάρι του 2026, το Μεξικό φαίνεται ότι θα παραμείνει και το Grand Prix της Ιμολα θα βγει εκτός. Αν συμβεί αυτό τότε θα έχουμε μια κενή θέση, αν παραμείνουν οι 24 αγώνες.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Συνάντηση του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ με τους συναδέλφους του της Ιαπωνίας, της Ινδίας και της Αυστραλίας

Ο νέος υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, συναντήθηκε...

Καιρός σήμερα: Καταιγίδες στο Αιγαίο, Ιόνιο και Κρήτη – Αυξημένη θερμοκρασία

Σήμερα, 22 Ιανουαρίου 2025, ο καιρός θα είναι συννεφιασμένος...

Λέσβος: Κατολισθήσεις βράχων προκάλεσε ο ισχυρός σεισμός των 5,1 Ρίχτερ

Σεισμός 5,1 Ρίχτερ ταρακούνησε τη Λέσβο το βράδυ της...

Κολλάτου: «Κάθε φορά που έχουμε απουσίες ενωπιζόμαστε περισσότερο»

Η Κολλάτου αναφέρει ότι η ομάδα συσπειρώνεται περισσότερο όταν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Toyota: Παγκόσμιο φαινόμενο στην κορυφή πωλήσεων η ελληνική εταιρεία

Αυτό που συμβαίνει με την Toyota στην Ελλάδα, δεν έχει προηγούμενο. Έχοντας τα στοιχεία πωλήσεων του 2024, η ιαπωνική μάρκα πέτυχε ιστορικό ρεκόρ σε μερίδιο...

Rolls-Royce: 100 χρόνια Phantom με θρύλο – ιστορία

Πριν από εκατό χρόνια, η Rolls-Royce λάνσαρε το πρώτο αυτοκίνητο που έμελλε να γίνει το πιο εμβληματικό στην ιστορία της. Μέσα από 8 γενιές, το...

Μεταχειρισμένα – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε και τι να προσέχετε: Dacia Duster (2018-2024)

Το Dacia Duster από το 2010, όταν πρωτολανσαρίστηκε χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο τίμια αυτοκίνητα της αγοράς χάρη στο συνδυασμό προσιτής τιμής, χώρων,...

MINI Countryman SE ALL4 313PS – Αξιολόγηση: Ευρύχωρο, λειτουργικό και ηλεκτρικό!

Το MINI Countryman, στην τρίτη πλέον γενιά του, είναι ένα ολοκληρωμένο B-SUV, μεγαλύτερο, πιο άνετο, ευρύχωρο με hi-tech και παράλληλα διασκεδαστικό περιβάλλον.Μπορεί να μην...

Skoda: Η ευρεία γκάμα αύξησε τις πωλήσεις κατά 6,9%

Κι ενώ στην Ελλάδα αναμένουμε το Skoda Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, που θα βρεθεί πλάι το Enyaq και θα ενισχύσει τις...

Hyundai: Ρεκόρ υψομετρικής διαφοράς 5.802 μέτρων για το ηλεκτρικό μοντέλο IONIQ 5

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποβάλλονται σε σκληρές δοκιμές σε πολύ υψηλές και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η αξιοπιστία τους με τη Hyundai να...

Ford Kuga plug-in hybrid – Δοκιμή: Ισχυρό, οικονομικό, με πλούσιο εξοπλισμό

Το Ford Kuga, το μικρομεσαίο SUV της «μπλε οβάλ» μάρκας το οποίο παρουσιάσαμε και σε video προ ημερών, στην έκδοση plug-in hybrid είναι αυτό...

BMW Group: Τα ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν το 13,5% των πωλήσεων

Τα 2024 ήταν μια χρονιά που οι μεγάλοι όμιλοι αυτοκινητοβιομηχανιών εμφάνισαν είτε σταθερότητα στις πωλήσεις είτε μείωση, κυρίως λόγω Κίνας, όπως ο όμιλος BMW.Η...

Porsche: Το 27% των πωλήσεων είναι ηλεκτρικά

Το 2024 ήταν ελαφρώς πτωτικό σε πωλήσεις για την Porsche, με -3% εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης στην Κίνα, ωστόσο η εταιρεία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων...

Θρίαμβος της Toyota στο Ράλι Ντακάρ με 1-2 στην ολοκλήρωση

Με μεγάλη θριαμβεύτρια την Toyota ολοκληρώθηκε η 47η έκδοση του Ράλι Ντακάρ και η 6η στη Σαουδική Αραβία. Τη γραμμή του τερματισμού πέρασαν 175 οχήματα,...