Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Το Mazda CX-60 PHEV συνδυάζει πολυτέλεια, σπορ χαρακτήρα και υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας μοναδική οδηγική εμπειρία και πρακτικότητα.

Το Mazda CX-60 δε διστάζει να τα βάλει με την ελίτ της κατηγορίας των D-SUV, με όπλα την ιαπωνική ποιότητα κατασκευής, τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo, τις σύγχρονες τεχνολογίες και τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του.

Μάλιστα, η έκδοση Homura συνδυάζει με έναν περίτεχνο τρόπο τον premium αέρα με τις σπορτίφ πινελιές.

Το CX-60 PHEV 2.5 E-Skyactiv αποτελεί το πρώτο plug-in hybrid της Mazda. Με οδηγό τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo και του κινήματος «Less is more», η κομψή σχεδίασή του «καμουφλάρει» τις μεγάλες διαστάσεις μήκους 4.745 χλστ., πλάτους 1.890 χλστ. και ύψους 1.680 χλστ., ωστόσο, είναι αναμφισβήτητα ένα επιβλητικό SUV με αρμονικές γραμμές. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.870 χλστ., κάτι που σημαίνει ευρυχωρία για τους επιβάτες και μάλιστα εντυπωσιακή για τους πίσω. Η εξωτερική διαφορά της plug-in υβριδικής έκδοσης με τις θερμικές βρίσκεται στο διακριτικό eSkyactiv PHEV στο πίσω μέρος του CX-60, το PHEV στα πλαϊνά  και φυσικά στη θύρα που καλύπτει την υποδοχή της φόρτισης.

Στο εσωτερικό του ιαπωνικού D-SUV, κυριαρχεί η ποιότητα και η διακριτική πολυτέλεια. Προσεγμένα μαλακά υλικά, άψογη συναρμογή, δερμάτινες επενδύσεις για την έκδοση Homura, καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι-άψογος συνεργάτης για να ρυθμίσουμε με ακρίβεια την ιδανική θέση οδήγησης.

Για τη σωστή θέση οδήγησης, το οποίο αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο για την ασφαλή οδήγηση, η Mazda έχει προβλέψει το καινοτόμο σύστημα Mazda Driver Personalization System, κατά το οποίο ο οδηγός γράφει χειροκίνητα το ύψος του και το σύστημα υπολογίζει και προτείνει τη καλύτερη θέση με βάση τη θέση των ματιών του. Μετέπειτα μέσω μίας κάμερας αναγνωρίζει τον κάθε οδηγό και προσαρμόζει αυτόματα τη θέση του καθίσματος, τη γωνία του head-up display, το τιμόνι, τους πλευρικούς καθρέφτες στα μέτρα του, κ.ά. Όταν ο κινητήρας απενεργοποιηθεί και ο οδηγός βγάλει τη ζώνη ασφαλείας, το κάθισμα και το τιμόνι επιστρέφουναυτόματα στην αρχική τους θέση, ώστε να τον διευκολύνει την έξοδό του από το CX-60.

Παράλληλα, ο κρυφός φωτισμός κατά τη βραδινή οδήγηση τελειοποιεί την ευχάριστη ατμόσφαιρα που έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν οι σχεδιαστές της Mazda, υπηρετώντας τις αρχές της μάρκας. Στο digital και λειτουργικό κομμάτι, συναντάμε μία κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment με τις εντολές να δίνονται μέσω ενός περιστροφικού πιεζόμενου χειριστηρίου, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12 ιντσών και ένα head-up display για τις βασικές πληροφορίες, ώστε ο οδηγός να μην απομακρύνει τα μάτια του από το δρόμο. Στην πραγματικότητα, τα πάντα είναι μελετημένα και τοποθετημένα, ώστε ο οδηγός να είναι εστιασμένος στην οδήγηση, χωρίς περιττούς περισπασμούς κατά την Jinba Ittai φιλοσοφία.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Παρά το αριστοκρατικό του ύφος, το CX-60 δεν αμελεί την πρακτικότητα. Ευρυχωρία τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν άπλετο χώρο σε πόδια και κεφάλι. Επίσης, συναντάμε πολλές θήκες για τα μικροαντικείμενά τους, καθώς και χώρο αποσκευών 570 λίτρα για να πάρουν μαζί όλα τα υπάρχοντα, ο οποίος εκτινάσσεται στα 1.726 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Έτσι, οι επιβάτες έχουν κάθε λόγο να είναι χαρούμενοι.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Το highlight, όμως, αφορά το υβριδικό σύστημα του CX-60, το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G 2.5 λίτρων (απόδοσης 191 ίππους και 261 Nm ροπής) με έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW (175 ίππων), ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και μια μπαταρία χωρητικότητας 355V 17,8 kWh. Η συνδυαστική ισχύς είναι 327 ίπποι και 500 Nm ροπή! Εντυπωσιακό στο δρόμο και στα χαρτιά, αφού σύμφωνα με την εταιρεία, το CX-60 των 2.200 κιλών, από στάση αγγίζει τα 100 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Αρχοντικό στην εμφάνιση, αλλά και στο δρόμο το SUV της Mazda. Καταφέρνει με μαεστρία να συνδυάζει την άνεση με μία πιο σπορτίφ συμπεριφορά, αλλά και την ηρεμία στην οδήγηση με το «τσίγκλισμα» για πιο σβέλτο ρυθμό. Με πέντε προφίλ οδήγησης EV, Normal, Sport, Off-road και Towing, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις όποιο ταιριάζει στις συνθήκες και την περίσταση για να μεγιστοποιήσεις την εμπειρία της οδήγησης.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Μέσα στην πόλη, οδηγείς και νιώθεις άλλος άνθρωπος. Σαν να έχεις λύσει όλα σου τα προβλήματα. Ξεκινώντας, είναι αθόρυβο ακόμη κι όταν η μπαταρία δε διαθέτει επάρκεια ενέργειας, αφού το σύστημα εκκινεί πάντα στο EV mode. Παρά την πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, καταπίνει τις λακκούβες και τις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς να προκαλεί… στομαχόπονο στους επιβάτες και απορροφάει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Στο αστικό κέντρο κινηθήκαμε αμιγώς ηλεκτρικά με τη χρήση της μπαταρίας και κυρίως σε αρκετή κίνηση, συνεπώς με μέσο όρο ταχύτητας περίπου 35 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η εκτιμώμενη αυτονομία φτάνει τα 63 χλμ. και με ταχύτητα έως 100 χλμ./ώρα. Με νορμάλ οδήγηση φτάσαμε περίπου τα 55 χλμ., ενώ κατά το φρενάρισμα πραγματοποιείται ανάκτηση ενέργειας.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Η μέση κατανάλωση για ένα τέτοιων διαστάσεων αυτοκίνητο δίνει μαθήματα σε μικρότερα και ελαφρύτερα μοντέλα, αφού τα 5,5 με 6,0 λτ./100 χλμ. είναι ένα όχι δύσκολα εφικτό νούμερο. Ωστόσο, στις συνθήκες πίεσης αναμενόμενα ανεβαίνει. Η συνδυασμένη εργοστασιακή κατανάλωση κατά τον WLTP είναι 1,5 λτ./100 χλμ. και 23 kWh/100 χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι μία καλή μέση κατανάλωση επιτυγχάνεται, όταν το επίπεδο της μπαταρίας δεν είναι άδειο. Σε αυτή την περίπτωση, η μέση κατανάλωση ανεβαίνει πολύ. Μην αμελείτε, λοιπόν, να φορτίζετε το όχημά σας. Σχετικά με τη φόρτιση, λοιπόν, η εν λόγω μπαταρία χρειάζεται 8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα ή 2,5 ώρες σε wallbox με τον onboard φορτιστή των 7,4 kW.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Στον αυτοκινητόδρομο, αναμενόμενα το ταξίδι είναι απολαυστικό. Τα χιλιόμετρα φεύγουν εύκολα, έχει σταθερό πάτημα και χαρακτηριστική άνεση. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης και το επίπεδο ηχομόνωσης δεν αφήνουν να διαταράξει τίποτα την ησυχία της καμπίνας και σε αυτό βοηθάει και το noise cancelation από τα ηχεία. Μόνο κατά την προσπέραση και όταν πιέζεται ο βενζινοκινητήρας, αναμενόμενα εισχωρεί σχετικός θόρυβος στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση στο trip computer μας έδειξε περίπου 8,3 λτ./100χλμ.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Στον επαρχιακό δρόμο και πάλι η αίσθηση πίσω από το τιμόνι σε ανταμείβει. Ο οδηγός απολαμβάνει την οδήγηση και οι υπόλοιποι επιβάτες τις εικόνες από το γύρω περιβάλλον σαν σε οθόνη σινεμά, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στον πιο σβέλτο ρυθμό και σε Sport mode, η ανάρτηση, με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και το Mazda CX-60 βγάζει προς τα έξω αυτή τη φορά το σπορ χαρακτήρα του.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, η τετρακίνηση βοηθάει με τον καλύτερο τρόπο να βρει το SUV πρόσφυση και οι αντιδράσεις του ακόμα και σε συνθήκες πίεσης είναι προβλέψιμες και ελεγχόμενες. Το σύστημα Kinematic Posture Control (KPC) βοηθάει ακόμα περισσότερο να στρίβει το CX-60 αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Το τιμόνι είναι ακριβές και οδηγεί αμέσως το ιαπωνικό μοντέλο εκεί που σημαδεύουμε. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο αντεπεξέρχεται μια χαρά στην καθημερινότητα, ωστόσο, στην πιο γρήγορη οδήγηση θα προτιμούσαμε πιο άμεσες αλλαγές, εφόσον όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο υποστηρίζει αυτό το ρυθμό οδήγησης.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Προσανατολισμένο οπτικά και οδηγικά για άσφαλτο, το CX-60, θα τα βγάλει εις πέρας σε εκτός δρόμου διαδρομές, εάν χρειαστεί χάρη στα 175 χλστ. απόστασης από το έδαφος, χωρίς ωστόσο το off-road να είναι το αγαπημένο του τερέν.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, το Mazda CX-60 είναι άξιος εκπρόσωπος της ιαπωνικής φιλοσοφίας και δη της φίρμας από τη Χιροσίμα. Με πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS), το CX-60 είναι ένα πολυτελές ευρύχωρο SUV του D-Segment αρμονικά σχεδιασμένο εξωτερικά και στο εσωτερικό, με μία ιδιαίτερη αύρα που την περνάει και στους επιβάτες. Οδηγοκεντρικό, με ισχυρό κινητήρα και επιδόσεις και παράλληλα οικονομικό στην κατανάλωση με τη σωστή αντιμετώπιση, καθώς και οικολογικό με συνδυασμένες εκπομπές (CO2 WLTP) 33 γρ./χλμ. που επιτρέπουν ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV AWD Homura – Δοκιμή: Οδηγοκεντρικό, πολυτελές και υβριδικό plug-in

Μπορεί να έχει δύσκολο έργο να αντιμετωπίσει την καθιερωμένη ελίτ της απαιτητικής αυτής κατηγορίας, ωστόσο, η μοναδικότητα του CX-60 απευθύνεται σε εκείνους που τους αρέσει να ξεχωρίζουν με ουσία και έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν. Η τιμή του Mazda CX-60 2.5L e-SKYACTIV PHEV 327PS 8AT AWD ξεκινά από 59.249 ευρώ και η έκδοση Homura της δοκιμής μας από 66.863 ευρώ.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

MasterChef: “Δύο άσχημα πιάτα” – Αυστηρή κριτική από τον Κουτσόπουλο

Ο Βασίλης Κορατζόπουλος αποχώρησε από το MasterChef 2025 λόγω...

ΔΥΠΑ: Παράταση ειδικού προγράμματος απασχόλησης 4.000 μακροχρόνια ανέργων στον δημόσιο τομέα Υγείας

Παράταση ενός έτους για το ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης 4.000...

Eurovision 2025 – Evangelia: «Ανυπομονώ για τον Τελικό, θα κάνω κάτι πολύ δυνατό»

Η Evangelia δήλωσε ότι ανυπομονεί για τον Εθνικό Τελικό...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

WRC: Ο Οζιέ κυνηγά 10η νίκη ρεκόρ στο Μόντε Κάρλο

Χωρίς να είναι ταχύτερος σε καμία από τις 6 ειδικές διαδρομές της σημερινής, 3ης ημέρας του πρώτου ράλι της χρονιάς του WRC στο Μόντε...

Hyundai: Νέο ηλεκτρικό IONIQ 9, ευρύχωρο, πιο καινοτόμο

Η Hyundai αποκάλυψε ένα ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Ioniq 9, ένα SUV τριών σειρών με εκτεταμένο εσωτερικό χώρο που συνδυάζει πρωτοποριακή σχεδίαση και καινοτόμο...

Stellantis: Σημαντική συμφωνία με τη Samsara για συνδεδεμένες υπηρεσίες

Η εταιρεία Samsara, πρωτοπόρος του Connected Operations Cloud, ξεκίνησε συνεργασία με τη Mobilisights, την εταιρεία τηλεματικής του ομίλου Stellantis, ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές...

WRC: Ξαναπήρε την πρωτοκαθεδρία στο ράλι Μόντε Κάρλο σε μια απίστευτη μάχη

Την Πέμπτη το βράδυ, ένα λάθος του στοίχισε ακριβά του Σεμπαστιάν Οζιέ στο πρώτο ράλι της χρονιάς του WRC στο Μόντε Κάρλο. Ο Γάλλος, βγήκε...

WRC: Ο Οζιέ ανέκτησε τα ηνία στο ράλι Μόντε Κάρλο σε μια απίθανη μάχη

Την Πέμπτη το βράδυ, ένα λάθος του στοίχισε ακριβά του Σεμπαστιάν Οζιέ στο πρώτο ράλι της χρονιάς του WRC στο Μόντε Κάρλο. Ο Γάλλος, βγήκε...

Honda: Επανέρχεται στα τετράτροχα με ελκυστικά αυτοκίνητα

Από την αμερικανική Honda έρχονται τα νέα για την επιστροφή της ιαπωνικής εταιρείας στα τετράτροχα οχήματα powersports που έχουν το δικό τους κοινό. Η Honda...

WRC: Ανατροπές στο ράλι Μόντε Κάρλο με εκπλήξεις και ακύρωση ειδικής διαδρομής

Από χθες το βράδυ ξεκίνησε το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι – WRC, από το Μόντε Κάρλο και η μάχη γιγαντώνεται με πολλά απρόοπτα. Κι ενώ...

Tesla: Το καινούριο Model Y από 44.990 ευρώ

Μέσα σε 5 χρόνια από το λανσάρισμα του πρώτου Tesla Model Y, το αυτοκίνητο έγινε παγκόσμιο best seller με πάνω από 3,5 εκατ. μονάδες...

Formula 1: Στο Λονδίνο η γιορτή για τα 75 χρόνια του σπουδαίου σπορ

Και οι 10 ομάδες της Formula 1: Alpine, Aston Martin, Ferrari, Haas, Kick Sauber, McLaren, Mercedes, Racing Bulls, Red Bull και Williams, μαζί με...

WRC: Εντυπωσιακή αρχή πρωταθλήματος στο Μόντε Κάρλο

Παραδοσιακά από το Μόντε Κάρλο ξεκίνησε και το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι – WRC. Με 3 βραδινές ειδικές διαδρομές άνοιξε η αυλαία, με τα κορυφαία...