Η Mercedes-Benz προχωρά στην υιοθέτηση ανθρωποειδών ρομπότ, γνωστά ως Apollo, στο εργοστάσιό της στο Marienfelde, κοντά στο Βερολίνο. Αυτά τα ρομπότ, που προέρχονται από την αμερικανική εταιρεία Apptronik, χρησιμοποιούνται αρχικά για εσωτερικά logistics και επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η μετακίνηση εξαρτημάτων και η διενέργεια ποιοτικών ελέγχων.
Οι εργαζόμενοι συμμετέχουν στην εκπαίδευσή τους μέσω τηλεχειρισμού και επαυξημένης πραγματικότητας, επιτρέποντας στα ρομπότ να λειτουργούν αυτόνομα. Παράλληλα, το εργοστάσιο αξιοποιεί προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη για την υποστήριξη των υπαλλήλων στην παραγωγή.
Πιο αναλυτικά:













Τα ρομπότ χρόνια τώρα έχουν αναλάβει τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων, με τις περισσότερες διαδικασίες παραγωγής να είναι αυτοματοποιημένες. Αρκετοί κατασκευαστές, ωστόσο, πειραματίζονται με το επόμενο βήμα: την υιοθέτηση ανθρωποειδών στα εργοστάσια. Η Tesla μάλιστα έχει ανακοινώσει πως θα βάλει το δικό της σε μαζική παραγωγή, ενώ κάτι ανάλογο ετοιμάζει και η BMW. Προς τα εκεί κινείται και η Mercedes, στρώνοντάς τα ήδη στη δουλειά.
Τα εν λόγω ρομπότ προέρχονται από την Apptronik, μια αμερικανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2016 στο Human Centered Robotics Lab του Πανεπιστημίου του Τέξας. Η Mercedes έχει επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια στο συγκεκριμένο εγχείρημα και τώρα, αρχίζει να δρέπει τους καρπούς χρησιμοποιώντας τα ρομπότ Apollo, όπως ονομάζονται, στο εργοστάσιο του Marienfelde, λίγο έξω από το Βερολίνο. Τα Apollo χρησιμοποιούνται αρχικά για εσωτερικά logistics και επικεντρώνονται σε επαναλαμβανόμενες εργασίες. Για παράδειγμα, μπορούν να μετακινούν εξαρτήματα ή μονάδες στη γραμμή παραγωγής, όπου ειδικευμένοι τεχνικοί τα συναρμολογούν και τα εγκαθιστούν στα αυτοκίνητα. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τη διενέργεια ποιοτικών ελέγχων πρώτου σταδίου, δίχως μάλιστα να απαιτείται διαρκής επίβλεψη από τον ανθρώπινο παράγοντα.
Οι εργαζόμενοι της Mercedes δεν κάθονται, κιόλας, απλά να κοιτάνε τα ρομπότ, αλλά συμμετέχουν στην εκπαίδευσή τους. Ήδη, βασικά, έχουν υπάρξει δοκιμαστικές περίοδοι, με τους υπαλλήλους να δίνουν τα φώτα τους στα Apollo μέσω τηλεχειρισμού και επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτή η διαδικασία επέτρεψε στα ρομπότ να μάθουν να εργάζονται αυτόνομα, μειώνοντας την ανάγκη για συνεχή επίβλεψη. Και μια ακόμα ωραία, μα κυρίως λειτουργική, πινελιά; Όταν τελειώσει η μπαταρία, κάθε Apollo μπορεί μόνο του να κατευθυνθεί στο σταθμό φόρτισης, να συνδεθεί σε αυτόν και να περιμένει την αναπλήρωση της ισχύος του.
Με τόση τεχνολογία, δεν προξενεί εντύπωση πως το Mercedes-Benz Digital Factory Campus χρησιμοποιεί επίσης προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη. Το εργοστάσιο διαθέτει πλέον ένα Digital Factory Chatbot Ecosystem, που επιτρέπει στους υπαλλήλους να έχουν πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων παραγωγής και μπορούν ακόμη και να κάνουν ερωτήσεις στο AI (α λα ChatGPT, στο πιο προηγμένο) σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές μεθόδους κατασκευής και τη συντήρηση μηχανημάτων.