Το νέο Renault Espace Hybrid, που λανσαρίστηκε το 2023, συνδυάζει την πολυμορφικότητα με την SUV σχεδίαση, προσφέροντας άνεση και ευρυχωρία για έως 7 επιβάτες. Με μήκος 4,75 μέτρων και ανανεωμένο σχεδιασμό, διαθέτει προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως οθόνη αφής 12 ιντσών και σύστημα αναγνώρισης οδηγού.
Ο κινητήρας E-Tech Hybrid προσφέρει συνολική απόδοση 200 ίππων και εξαιρετική κατανάλωση, με μέση τιμή 4,8 λίτρα/100 χλμ. και αυτονομία έως 1.100 χλμ.
Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και η τετραδιεύθυνση βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά, καθιστώντας το νέο Espace μια ελκυστική επιλογή στην κατηγορία του.
Πιο αναλυτικά:














Το Renault Espace έχει μεταφέρει εκατομμύρια οικογένειες από το 1984, όταν πρακτικά εισήγαγε τον όρο «πολυμορφικό» στην αυτοκίνηση. Έξι γενιές και 39 χρόνια αργότερα, το 2023 όταν λανσαρίστηκε το MK6, αποποιήθηκε τον MPV μανδύα και υιοθέτησε εκείνον των SUV, δίχως όμως να αμελεί τα πολυχρηστικά του προσόντα.
Σαράντα ένα ολόκληρα χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου «πολυμορφικού», το SUV Espace ανανεώνεται και προσαρμόζεται στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault, όπως αυτή πρωτοεκφράστηκε μέσα από τα Rafale και Symbioz. Στο εμπρός τμήμα κυριαρχούν τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα, η τραπεζοειδής μάσκα και τα τριγωνικά LED ημέρας, ενώ από το πλάι διακρίνονται οι τονισμένοι ώμοι και το νεύρο που το διατρέχει σε όλο το μήκος, που φτάνει τα 4,75 μέτρα (από 4,72 μ. πριν). Ελαφρώς ανασχεδιασμένα εμφανίζονται και τα πίσω φωτιστικά σώματα, αλλά όχι στο βαθμό των εμπρός, πάντα καταλαμβάνοντας σχεδόν όλο το πλάτος των 1.830 χλστ. (1.645 χλστ. το ύψος, 2.738 χλστ. το μεταξόνιο).
Στο εσωτερικό συναντάμε οθόνη αφής 12 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών από τη βασική έκδοση, ενώ η κορυφαία διαθέτει και head-up display 9,3 ιντσών. Όπως πριν, έτσι και στο ανανεωμένο Espace 6ης γενιάς προσφέρεται δυνατότητα φιλοξενίας ως 7 επιβατών προαιρετικά (5θέσιο στάνταρ), με την πρόσβαση να γίνεται από την ηλεκτρονικά ανοιγοκλειόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ (από 520 ως 2.225 λίτρα). Επίσης προαιρετικά η καμπίνα των επιβατών μετατρέπεται σε μια από τις πιο ευήλιες που έχουμε δει σε αυτοκίνητο, χάρις στην «ατελείωτη» πανοραμική ηλιοροφή που μετράει 1,33 μέτρα σε μήκος και 0,84 μέτρα σε πλάτος! Για πρώτη φορά σε Renault, τώρα, εφαρμόζεται σύστημα αναγνώρισης του οδηγού, που «φορτώνει» αυτόματα διάφορες εξατομικευμένες επιλογές (θέση οδήγησης, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφαρμογές infotainment κλπ).
Την κίνηση του νέου Espace αναλαμβάνει το κορυφαίο κινητήριο σύνολο του Austral, ήτοι το E-Tech Hybrid. Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος των 1.2 λίτρων παράγει 130 ίππους και 205 Nm, συνεργαζόμενος με έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα 67 ίππων και 205 Nm, για μια συνολική απόδοση 200 ίππων. Ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ 25 ίππων και 50 Nm λειτουργεί ως γεννήτρια-μίζα, ενώ όλοι μαζί καταφέρνουν να μειώσουν την κατανάλωση κατά 40%. Η Renault αναφέρει μέση τιμή στα 4,8 λίτρα/100 χλμ., με μόλις 108 γρ.CO2/χλμ., την ώρα που η αυτονομία μπορεί να ανέλθει έως τα 1.100 χλμ! Η κατανάλωση μπορεί να είναι προτεραιότητα, αλλά το νέο Espace δεν είναι αργό: 8,8 δλ. θέλει για το 0-100 χλμ./ώρα, αν και η τελική δεν ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη).
Όπως όλα τα Renault, έτσι και το Espace 6ης γενιάς διακρίνεται για τον τρόπο που συναναστρέφεται το οδόστρωμα. Η ανάρτηση είναι στάνταρ πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ εφαρμόζει και το μοναδικό για την κατηγορία χαρακτηριστικό της τετραδιεύθυνσης. Σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν μέχρι 5 μοίρες αντίθετα από τους μπροστινούς, χαρίζοντας έναν κύκλο στροφής επιπέδου Clio: μόλις 10,4 μέτρα! Από εκεί και πάνω στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστά, σε γωνία έως 1 μοίρας, προς όφελος της σταθερότητας.