Η Porsche ανακοίνωσε σημαντική πτώση κερδών κατά 30,3% για το 2024, με τα κέρδη να μειώνονται από 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 σε 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω της μείωσης πωλήσεων στην Κίνα και της αύξησης του κόστους παραγωγής. Οι παραδόσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τις 310.700 μονάδες.
Παρά την πτώση, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι το μέρισμα δεν θα μειωθεί και ότι παραμένει οικονομικά ισχυρή. Στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης, η Porsche επαναξιολογεί τη στρατηγική της, εστιάζοντας ξανά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στα υβριδικά μοντέλα, ενώ προγραμματίζει περικοπές θέσεων εργασίας και επενδύσεις 800 εκατομμυρίων ευρώ για νέα μοντέλα.
Πιο αναλυτικά:
Συρρίκνωση των κερδών της κατά 30,3% υπέστη η αυτοκινητοβιομηχανία Porsche κατά το 2024, κυρίως λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα και της αύξησης του κόστους παραγωγής.

Όπως ανακοίνωσε η Porsche, η οποία ανήκει στον όμιλο Volkswagen και περιλαμβάνεται στον δείκτη DAX, η μείωση στα κέρδη από το 2023 στο 2024 φθάνει το 30,3%. Το 2023 τα κέρδη ανέρχονταν σε 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ για την περσινή χρονιά περιορίστηκαν στα 3,6 δισεκατομμύρια
Το μέρισμα ωστόσο, διευκρίνισε η Porsche, δεν θα μειωθεί και η εισήγηση προς την ετήσια Γενική Συνέλευση θα προβλέπει 2,31 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή χωρίς δικαίωμα ψήφου, με την αξία της κοινής μετοχής στα 2,30 ευρώ.
Ως αιτίες για την σημαντική πτώση στα κέρδη αναφέρονται μεταξύ άλλων οι κακές επιδόσεις της Porsche στην Κίνα, όπου οι παραδόσεις νέων μοντέλων μειώθηκαν κατά 28% για το 2024.
Συνολικά, οι παραδόσεις μειώθηκαν κατά 3%, στα 310.700 αυτοκίνητα.
Η κατάσταση δεν αναμένεται καλύτερη και για το 2025
«Η εκτεταμένη αναβάθμιση της εταιρίας και οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν θα επιβαρύνουν τις επιδόσεις και για το τρέχον οικονομικό έτος», δήλωσε ο νέος οικονομικός διευθυντής Γιόχεν Μπρέκνερ, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι «η Porsche έχει αποδείξει το 2024 ότι είναι πολύ κερδοφόρα και οικονομικά εύρωστη ακόμη και σε δύσκολες στιγμές».
Μακροπρόθεσμος στόχος παραμένει για την εταιρία η απόδοση της τάξης του 20% και μεσοπρόθεσμα από 15 έως 17%.


Τον προηγούμενο μήνα η Porsche ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου της, με την αλλαγή του οικονομικού διευθυντή και του διευθυντή πωλήσεων.
Λίγο αργότερα έγινε γνωστό ότι η εταιρία αναπροσαρμόζει την στρατηγική της και προσανατολίζεται εκ νέου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, αφήνοντας στην άκρη τα σχέδια για 100% ηλεκτροκίνηση έως το 2030


Επιπλέον, έως το 2029 στο κεντρικό εργοστάσιο του Τσουφενχάουζεν και στο κέντρο ανάπτυξης στο Βάισαχ θα περικοπούν 1.900 θέσεις εργασίας
Ταυτόχρονα, η Porsche σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να εμπλουτίσει την συλλογή της με νέα μοντέλα και να προωθήσει την μείωση του κόστους παραγωγής.
Πηγή: AΠΕ / Photo: porsche.com