Το άρθρο αναφέρεται στο Bajaj Qute, το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο, που κοστίζει μόλις 2.660 ευρώ. Κατασκευασμένο από την ινδική εταιρεία Bajaj, το Qute είναι ένα μικρό τετράτροχο όχημα, ιδανικό για αστικές μετακινήσεις και διαθέσιμο σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής.
Με μήκος 2.752 χλστ. και βάρος μόλις 399 κιλών, το Qute μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες και προσφέρει βασικές ανέσεις.
Εξοπλισμένο με μονοκύλινδρο κινητήρα 217 κ.εκ., επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 70 χλμ./ώρα και έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Πιο αναλυτικά:





Αυτοκίνητα με πολύ χαμηλές τιμές υπήρχαν πριν από μια 10ετία στην Ελλάδα (και στην Ευρώπη γενικότερα), όπως ήταν για παράδειγμα το Chevrolet Spark στην απίστευτη τιμή των 6.990 ευρώ, καθώς και διάφορα ακόμα μίνι και μικρά χάτσμπακ κάτω από 10.000 ευρώ. Τώρα το πιο οικονομικό αυτοκίνητο (όχι microcar) είναι το Leapmotor T03 95 PS 37,3 kWh με τιμή από 13.948 ευρώ, ενώ στα βενζινοκίνητα το Dacia Sandero 1.0 TCe 90 με τιμή από 15.590 ευρώ είναι το φθηνότερο όλων.
Σε άλλες χώρες και ηπείρους εξακολουθούν να πωλούνται πάμφθηνα καινούργια αμάξια, απευθυνόμενα σε όσους θέλουν ένα τετράτροχο όχημα που να είναι πιο ασφαλές από μια μοτοσικλέτα και να τους προφυλάσσει από τις καιρικές συνθήκες. Ένα από αυτά το οποίο είναι και το φθηνότερο στον κόσμο, είναι το εικονιζόμενο Bajaj Qute. Πληροφοριακά η Ινδική εταιρία Bajaj είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο και ο δεύτερος στην Ινδία. Εξαιρετικά δημοφιλής είναι η Bajaj στα τρίτροχα, αφού είναι πρώτη εταιρία παγκοσμίως.
Το μοναδικό τετράτροχο αμάξι της Bajaj, το Qute χρησιμοποιείται τόσο ως επιβατικό όσο και ως ταξί, ενώ πωλείται σε ασιατικές και αφρικανικές χώρες. Το λιλιπούτιο αυτό αμάξι έχει μήκος 2.752 χλστ. (2.540 χλστ. το πρώτο smart fortwo), πλάτος 1.312 χλστ., ύψος 1.652 χλστ. και μεταξόνιο 1.143 χλστ. Παρόλα αυτά χωράει τέσσερις επιβάτες, διαθέτει πορτ μπαγκάζ 191 λίτρων, αποθηκευτικό χώρο κάτω από το εμπρός καπό, ντουλαπάκια στο πάνω μέρος του ταμπλό και φτάνει τα 850 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Βέβαια το εσωτερικό του είναι εντελώς «γυμνό» από πλευράς εξοπλισμού και βασικών ανέσεων, αφού διαφορετικά κάθε τι επιπλέον θα ανέβαζε το κόστος του.
Το αμάξωμά του αποτελείται από μονοκόκ πλαίσιο και πλαστικά πάνελ στις πόρτες και στα καπό, ενώ ζυγίζει από μόλις 399 κιλά. Για την κίνησή του υπάρχει ένα μονοκύλινδρο τετραβάλβιδιο μηχανικό σύνολο 217 κ.εκ. συνδυασμένο με κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Με την επιλογή της βενζίνης αποδίδει 13,5 ίππους και 19,6 Nm ροπής, φτάνει την τελική ταχύτητα των 70 χλμ./ώρα, καταναλώνει 3 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 66 γρ./χλμ. CO2. Παράλληλα το μοτέρ αυτό διατίθεται με επιλογή LPG (12,5 PS) και CNG (11 PS).