Η Lancia, παρά την παρουσίαση του νέου Ypsilon, που σηματοδοτεί την αναγέννηση της μάρκας, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις στις πωλήσεις της. Στους πρώτους δύο μήνες του 2025, οι πωλήσεις του Ypsilon έπεσαν κατά 72,7% σε σύγκριση με πέρυσι, φτάνοντας μόλις τις 2.208 μονάδες.
Ο κύριος λόγος για αυτή την πτώση είναι οι υψηλές τιμές του νέου μοντέλου, που ξεκινούν από 24.900 ευρώ, σε αντίθεση με το προηγούμενο που ήταν διαθέσιμο από 9.900 ευρώ. Επιπλέον, η Lancia προσπαθεί να επανακαθιερωθεί σε αγορές εκτός Ιταλίας, όπου έχει να αντιμετωπίσει σφοδρό ανταγωνισμό και την απουσία της από την αγορά για σχεδόν 20 χρόνια.
Πιο αναλυτικά:



H παρουσίαση του νέου Ypsilon (που κλείνει τα 40 χρόνια γενικά φέτος), σε επιβατική και αγωνιστική έκδοση μάλιστα, σήμανε την αναγέννηση της Lancia. Όλοι περιμέναμε να πάρει οξυγόνο η ιστορική και ταλαίπωρη φίρμα, η οποία οριακά απέφυγε το λουκέτο πριν λίγα χρόνια. Όπως αποδεικνύουν οι πωλήσεις, όμως, το «Δόξα τω Θεώ» δεν αργεί να ξαναγίνει «Παναγία βοήθα».
Τα στοιχεία ταξινομήσεων για τους πρώτους δυο μήνες του 2025 στην Ευρώπη, δεν είναι απλά άσχημα για τη Lancia. Είναι αποκαρδιωτικά. Ιανουάριο και Φεβρουάριο πουλήθηκαν μόλις 2.208 Ypsilon νέας γενιάς, σημειώνοντας ελεύθερη πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Το πρώτο δίμηνο του 2024 είχαν πουληθεί 8.098 μονάδες, αντιστοιχώντας σε μια συγκλονιστική μείωση 72,7% στη ζήτηση! Μάλιστα, τα πράγματα δείχνουν (και είναι) ακόμα χειρότερα όταν αναλογιστούμε πως το απερχόμενο Ypsilon, που είχε αγγίξει τα 8.100 κομμάτια, ήταν διαθέσιμο μόνο στην Ιταλία. Το ολοκαίνουργιο, αντίθετα, προσφέρεται ήδη σε πολλαπλές αγορές, περιλαμβανομένων του Βελγίου, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ολλανδίας. Απλούστατα, δεν πουλάει.
Βασικός λόγος για την πολύ μουδιασμένη υποδοχή από το αγοραστικό κοινό, σίγουρα είναι οι πολύ υψηλότερες τιμές. Καμία σχέση μηχανικά, τεχνολογικά και από πλευράς διαστάσεων, κινούμενο από mild hybrid και πλήρως ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα, αλλά το προηγούμενο ξεκινούσε στην Ιταλία από τις μόλις 9.900 ευρώ! Το καινούργιο; Από 24.900 ευρώ με τον 1.2 λτ. τούρμπο, από 34.900 ευρώ το EV (που γίνονται 31.900 ευρώ με την εκεί επιδότηση αγοράς). Οπότε στην εγχώρια αγορά, «καίγεται» από την τεράστια διαφορά τιμής. Στις υπόλοιπες χώρες, δε, έχει να αντιμετωπίσει και τον απίστευτο ανταγωνισμό στα σουπερμίνι, ο οποίος στην Ιταλία κάπως μετριάζεται από το κοινό λόγω εντοπιότητας του Ypsilon.
Συν τοις άλλοις, οι αγορές εκτός Ιταλίας είχαν ξε-μάθει από Lancia εδώ και σχεδόν 20 χρόνια. Απαιτείται ένα σεβαστό χρονικό διάστημα να επανέλθει στην εμπορική καθημερινότητα η εταιρία, για αυτό και σχεδιάζει το άνοιγμα 70 αντιπροσωπειών σε όλη την Ευρώπη ως το τέλος του 2025. Μόνη της η Lancia, πάντως, δεν είναι στις μάρκες της Stellantis με αρνητικό πρόσημο, καθώς μόνο η Alfa Romeo βελτίωσε τα ποσοστά της συγκριτικά με το πρώτο δίμηνο του περασμένου έτους.
Σε άλλα νέα, η Alpine κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση με το +137,8% που βλέπουμε, ενώ πολύ καλά τα πήγε και η Cupra (+42,3%). Στον αντίποδα, και για να νιώθει ακόμα λιγότερη μοναξιά η Lancia, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Ενδεικτικό το -53,4% της Jaguar, το -55,4% της Smart και το -42,6% της Tesla. Συνολικά, το VW Group κατέλαβε πανεύκολα την πρώτη θέση, με 525.346 μονάδες (+4,3%) από όλες τις μάρκες, αφήνοντας δεύτερη τη Stellantis με 310.091 (-16,1%) και τρίτο το Renault Group με 205.005 (+8,2%). Με το ζόρι στην πεντάδα η Toyota (Toyota-Lexus), στις 151.589 ταξινομήσεις (-4,9%), πίσω από Hyundai-Kia (156.526 μονάδες, -5,5%) και μπροστά από BMW-Mini (139.828 μονάδες, +1,2%).