Το νέο Nissan Micra, που αναμένεται να κυκλοφορήσει πριν από το τέλος του 2025, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αντικαθιστώντας την προηγούμενη γενιά που σταμάτησε το 2023. Η απόφαση της Nissan να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση προήλθε από τις αυστηρές περιβαλλοντικές οδηγίες Euro 7 και την ανάγκη για επαναστατική προσέγγιση στην αγορά.
Το νέο Micra θα βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small, κοινή με το Renault 5 E-Tech Electric, και θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας, παρέχοντας αυτονομία άνω των 400 χλμ. Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο Ampere ElectriCity στη Γαλλία.
Πιο αναλυτικά:
Οι αναμενόνενες ντιρεκτίβες Euro 7 θα επιβάρυναν την τελική τιμή ενός θερμικού Micra με κάποια €5.000. Στη Nissan τα έβαλαν κάτω και το πήραν ηλεκτρικά

Το νέο Micra θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα είναι διαθέσιμο πριν τα τέλη της χρονιάς που διανύουμε
Πήγαινε πίσω κάτι παραπάνω από τέσερις δεκαετίες, στο μακρινό 1983, και το πρώτο Micra κάνει την εμφάνισή του. Θες να θυμηθείς πόσο ζύγιζε;
Ε, λοιπόν, μόλις 630 κιλά. Πούπουλο.
Ήταν η απάντηση της Nissan στα Τοyota Starlet, Daihatsu Charade και άλλα τέτοια μικρά και γιαπωνέζικα.
Με έναν νέο, τότε, κινητήρα της ιαπωνικής εταιρείας, πολύ μακριά κλιμάκωση και χαμηλό του βάρος, δεν «έκαιγε» τίποτα. Το αντίτιμο; Έκανες κεφάλι. Το χαριτωμένα έξυπνο πρώτο Micra ήταν θορυβώδες. Βλέπεις, με ελάχιστη έως ανύπαρκτη μόνωση, «την άκουγες»

Όμως το ‘’Κ10’’, όπως ήταν ο κωδικός του, όχι μόνο αντικατέστησε επάξια το συντηρητικό Nissan Cherry αλλά έστρωσε το δρόμο και για πέντε συνολικά γενιές Micra, μέχρι και το 2023 που σταμάτησε η παραγωγή του τελευταίου μοντέλου με το διάσημο βαφτστικό, αυτού με τον κωδικό ’’Κ14’’. Δεν μπορεί, όλο και κάποιο Micra θα γυρνοβολάει στη γειτονιά σου


Τα Micra συνδέθηκαν με την αξιοπιστία, τη χαμηλή κατανάλωση, την ανθεκτική συναρμολόγηση και τη φιλικότητα στο χρήστη. Αν το έστηνες κιόλας, διέπρεπαν και ως αγωνιστικό χαμηλού κόστους.
Nissan κατόπιν ματαίωσης «γάμου»
Πλέον, με την αυτοκίνηση αγχωμένη με τις εκ Βρυξελλών περιβαλλοντικές οδηγίες, αναστατωμένη με την επέλαση των Κινέζων και επαναπροσδιοριζόμενη με την ηλεκτροκίνηση, το Micra επανέρχεται.
Αυτήν τη φορά ως ηλεκτρικό.
Η έκτη γενιά το παίρνει αλλιώς και «πατάει» στο «αδελφό» Renault 5 E-Tech Electric που, ως γνωστόν, ήδη «τρέχει» εμπορικά στην Ευρώπη και πάει καλά λαμβάνοντας θετικές κριτικές.


Το παραπάνω υπενθυμίζει πως μπορεί ο «γάμος» μεταξύ Nissan και Ηοnda να χάλασε ένα τσακ πριν περαστούν οι «βέρες», όμως η συνεργασία μεταξύ της πρώτης και των Γάλλων της Renault είναι σε στέρεα δεσμά ένωσης.
Πληροφοριακά το νέο Micra σχεδιάστηκε στο Nissan Design Europe στο Λονδίνο, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα AmpR Small (είπαμε, κοινή με το R5) και θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταρίας: 40 και 52 kWh, παρέχοντας, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της εταιρείας, «μέγιστη αυτονομία άνω των 400 χλμ.»

Οι πωλήσεις του νέου Micra θα ξεκινήσουν πριν από το τέλος του 2025 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Ampere ElectriCity στο Douai της Γαλλίας.
Photo: Nissan / Renault / 4Drivers