Οι οθόνες αποτελούν πλέον κυρίαρχη τάση στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, ωστόσο η Hyundai δεσμεύεται να διατηρήσει τα παραδοσιακά κουμπιά και διακόπτες στα μοντέλα της, προσφέροντας ένα υβριδικό περιβάλλον λειτουργίας.
Ο αντιπρόεδρος σχεδίασης Simon Loasby τονίζει ότι τα φυσικά κουμπιά εξασφαλίζουν καλύτερη εργονομία και οδική ασφάλεια, καθώς επιτρέπουν στον οδηγό να χειρίζεται τις λειτουργίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.
Μελλοντικά, η εταιρεία προβλέπει ότι οι περισσότερες λειτουργίες θα μεταφερθούν σταδιακά στις οθόνες αφής, ειδικά στα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 4 που θα μπορούν να κινούνται πλήρως χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Πιο αναλυτικά:
Αποτελούν την απόλυτη τάση των τελευταίων ετών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και λόγος αγοράς -ή όχι- ενός μοντέλου. Μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, πλέον κοιτάζει πρώτα περισσότερο τον αριθμό ή τη διάμετρο της «βιτρίνας» στην καμπίνα παρά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου! Δεν θέλουν οθόνες όλοι, όμως, καθώς πολλοί παραμένουν πιστοί στα παραδοσιακά κουμπιά. Η Hyundai φροντίζει να συνδυάζει τις δυο τάσεις, δεσμευόμενη για διατήρηση των φυσικών διακοπτών και στα μελλοντικά της μοντέλα.
Παρότι οι καμπίνες αρκετών σύγχρονων Hyundai και Kia χαρακτηρίζονται από τις διπλές οθόνες σε παράταξη, τα πατροπαράδοτα κουμπιά δεν λείπουν. Κλιματισμός, ηχοσύστημα και μερικές ακόμα βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου εξακολουθούν να ελέγχονται από κλασικά κομβία, αντί να αναγκάζουν τον οδηγό σε περιττές και δυνητικά επικίνδυνες περιηγήσεις σε μενού και υπομενού, εντός του συστήματος πολυμέσων. Το «δυνητικά επικίνδυνες» πάει στην απόσπαση της προσοχής από το δρόμο, λόγω της προσήλωσης στις οθόνες. Εκεί, δηλαδή, όπου εστιάζουν και οι ιθύνοντες της κορεατικής φίρμας, δηλώνοντας πως τα κουμπιά και οι διακόπτες είναι η καλύτερη λύση για την εργονομία, αλλά και την ασφάλεια.
O αντιπρόεδρος σχεδίασης, Simon Loasby, μίλησε στο βρετανικό Autocar για την απόφαση να παραμείνουν τα -συγκριτικά με τις οθόνες- παλιομοδίτικα χειριστήρια στα εσωτερικά των μοντέλων, ακόμα και των πιο high-tech (όπως τα Ioniq 5 και Ioniq 9, ή του νέου Ioniq 6). O Loasby υπογράμμισε την αναγκαιότητα ύπαρξης κουμπιών, προς εξασφάλιση της οδικής ασφάλειας: «Όταν οδηγείς είναι δύσκολο να χειρίζεσαι την οθόνη αφής. Αντίθετα, έναν κανονικό διακόπτη τον νιώθεις καλύτερα, καταλαβαίνεις πού βρίσκεται και πρωτίστως, δεν χρειάζεται να πάρεις το βλέμμα σου από το δρόμο».
Ο Loasby ανέφερε πως τα κουμπιά θα παραμείνουν στις καμπίνες των Hyundai για όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά παραδέχτηκε πως είναι θέμα χρόνου οι περισσότερες λειτουργίες να περάσουν στις οθόνες αφής, σε κάποια μοντέλα, μελλοντικά. Ποια είναι αυτά; Όσα θα έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης Επιπέδου 4, δηλαδή οχήματα που θα μπορούν να κινηθούν εντελώς μόνα τους, δίχως την παραμικρή συμμετοχή από τον οδηγό.