Η Polestar, η αμιγώς ηλεκτρική μάρκα, προχωρά σε σημαντική συρρίκνωση της παρουσίας της στην κινεζική αγορά, κλείνοντας 26 από τα 36 υποκαταστήματά της και αφήνοντας μόνο 10 σε λειτουργία.
Παρά το γεγονός ότι ανήκει στον Όμιλο Geely, η Polestar αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις στην Κίνα λόγω των υψηλών τιμών, του μινιμαλιστικού σχεδιασμού και της αντιμετώπισής της ως εισαγόμενης εταιρείας, με αποτέλεσμα να πουλάει μόλις 3.120 αυτοκίνητα σε μια αγορά 12,9 εκατομμυρίων επαναφορτιζόμενων οχημάτων.
Παρά τις δυσκολίες στην κινεζική αγορά, η Polestar σημειώνει σημαντική πρόοδο σε παγκόσμιο επίπεδο, με αύξηση πωλήσεων 76% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, ιδιαίτερα σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία.
Πιο αναλυτικά:
Η κινεζική αγορά είναι η μεγαλύτερη του πλανήτη, γενικώς και ηλεκτρικώς. Και όμως, η αμιγώς EV μάρκα Polestar σκοπεύει να την εγκαταλείψει.
Η Polestar έχει ήδη κλείσει τα 26 από τα 36 υποκαταστήματά της στην αχανή ασιατική χώρα, αφήνοντας μόνο 10 σε λειτουργία. Προκειμένου να εστιάσει εκ νέου τις προτεραιότητές της, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αυτό έρχεται μόλις ένα μήνα αφότου η Polestar αρνήθηκε τις φήμες ότι προχωρούσε σε αναδιάρθρωση στην Κίνα.
Αν και η Polestar είναι στην ουσία κινεζική, η δυτική μαρκίζα και η μινιμαλιστική σχεδίαση την καταδικάζουν στις κινεζικές συνειδήσεις
Αυτή δεν είναι τεχνικά μια πλήρης έξοδος. Επισήμως, ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Michael Lohscheller, επιμένει ότι η μάρκα κάνει κινήσεις για να «δώσει προτεραιότητα σε συγκεκριμένες αγορές».
Αλλά πώς θα μπορούσε να κάνει αλλιώς, από τη στιγμή που πουλάει τόσο λίγο; Ολόκληρο το 2024, η Polestar ταξινόμησε μόλις 3.120 αυτοκίνητα στην Κίνα.
Σε μία αγορά που απορρόφησε συνολικά 12,9 εκατομμύρια επαναφορτιζόμενα μοντέλα, πρόκειται για ψίχουλα. Με τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων να κατευθύνονται στην Tesla και τις εγχώριες μάρκες, όπως τις BYD, Geely, Li, Xpeng και Xiaomi.
Το οξύμωρο είναι ότι η Polestar ανήκει -όπως και η Volvo- στον Όμιλο Geely, αλλά για τους ντόπιους θεωρείται μια εισαγόμενη εταιρεία. Σε συνδυασμό με τις τιμές που είναι ακριβότερες από τα κινεζικά μοντέλα και τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό, που δεν εμπίπτει στις εγχώριες νόρμες περί αισθητικής, οι πωλήσεις βρίσκονται στο ναδίρ.
Το καλό είναι ότι η Polestar όντως τα πάει καλά σε άλλες αγορές. Το πρώτο 3μηνο του 2025 παρουσίασε σημαντική ανάκαμψη με άνοδο 76% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία είναι δύο από τις κορυφαίες αγορές της. Η μάρκα είχε επίσης δεσμευτεί να αυξήσει το δίκτυο πωλήσεών της από 35 σε σχεδόν 60 αντιπροσωπείες στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Κάτι που -αργότερα- δήλωσε ότι θα επιτευχθεί με την αξιοποίηση του υπάρχοντος δικτύου της Volvo. Ώστε να καρπωθεί έτοιμες υποδομές, αλλά και να συστηθεί στην υπάρχουσα πελατειακή βάση της «αδελφής» εταιρείας.