Η μάχη των καυσίμων δεν αναλώνεται μόνο στο κόστος, την αυτονομία και τους ρύπους, την ισχύ και τις επιδόσεις. Αλλά περιλαμβάνει και την αξιοπιστία. Και σύμφωνα με τον μεγαλύτερο οργανισμό οδικής βοήθειας της Ευρώπης, τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου (ADAC), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν μια -αθόρυβη- νίκη.
Οι εργαζόμενοι στον ADAC, μερικές φορές γνωστοί ως «κίτρινοι άγγελοι» χάρη στις φανταχτερές στολές τους, ανταποκρίθηκαν σε περισσότερες από 3,6 εκατομμύρια δυσλειτουργίες το περασμένο έτος. Κατέγραψαν τις λεπτομέρειες κάθε κλήσης και το πλήθος των δεδομένων αποκαλύπτει ότι τα EV είναι λιγότερο ζημιάρικα από τα μοντέλα που φορούν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
O πιο αδύναμος κρίκος σε ηλεκτρικά και θερμικά είναι η μπαταρία. Ποια όμως; Η «μικρή», η 12βολτη
Για πρώτη φορά το 2024, ο ADAC δήλωσε ότι είχε αρκετά δεδομένα για να βγάλει ένα ασφαλές συμπέρασμα σχετικά με την αξιοπιστία των EV. Τώρα, έχει συλλέξει στοιχεία από έναν ακόμα χρόνο και το πόρισμά του δεν αλλάζει.
Ενώ ανταποκρίθηκε σε περισσότερες EV κλήσεις από ποτέ, αυτές αντιστοιχούσαν σε μόλις 43.678 από τα 3,6 εκατομμύρια συνολικά, ήτοι ποσοστό 1,2%.
«Για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά μεταξύ 2020 και 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν 4,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα», αναφέρει το γερμανικό πρακτορείο Handelsblatt. Στα μοντέλα εσωτερικής καύσης στην ίδια ηλικιακή κατηγορία, η αντίστοιχη ένδειξη ήταν 10,4.
Είναι ενδιαφέρον ότι το πιο κοινό πρόβλημα και για τους δύο τύπους καυσίμων είναι το ίδιο: Οι 12βολτες μπαταρίες. Αφορούσαν το 50% των κλήσεων για ηλεκτρικά οχήματα και το 45% των βλαβών για τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο μόνος τομέας όπου τα EV φαίνεται να έχουν περισσότερα προβλήματα είναι όταν πρόκειται για ελαστικά. Συγκεκριμένα, 1,3 κλήσεις στις 1.000 οφείλονταν σε προβλήματα που σχετίζονταν με τα ελαστικά, ενώ ΜΕΚ μοντέλα ήταν στο 0,9.