Η Suzuki παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Vitara στο Μιλάνο, με σχεδιασμό που συνδυάζει την υψηλή τεχνολογία και την περιπέτεια. Το νέο e-Vitara διαφέρει πλήρως από το προηγούμενο μοντέλο, με διαστάσεις 4.275×1.800×1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ., ενώ οι πωλήσεις του αναμένονται το φθινόπωρο του 2025 σε Ευρώπη, Ινδία και Ιαπωνία.
Το εσωτερικό του διαθέτει ένα ενιαίο πάνελ με ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη infotainment, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες συγκριτικά με το παλαιότερο Vitara. Ωστόσο, ο χώρος αποσκευών των 320 λίτρων κρίνεται μικρός για ένα SUV αυτών των διαστάσεων, ενώ το αμάξωμα διαθέτει μυώδη και τεχνολογική σχεδίαση.
Πιο αναλυτικά:
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της Suzuki, το e Vitara, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το Vitara που όλοι γνωρίζουμε, αφού πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο από άκρη σε άκρη. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στις 4 Νοεμβρίου 2024 στο Μιλάνο της Ιταλίας, ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει σύντομα στο Suzuki Motor Gujarat στην Ινδία. Οι πωλήσεις του να αναμένονται σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ευρώπης, της Ινδίας και της Ιαπωνίας, το φθινόπωρο του 2025 και στην Ελλάδα θα έρθει τον Σεπτέμβριο του 2025.
Το θέμα σχεδίασης είναι «High-Tech & Adventure», που ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας περιπέτεια. Το αμάξωμά του έχει μήκος 4.275 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.635 χλστ. και μεταξόνιο 2.700 χλστ., έναντι 4.185×1.775×1.600 και 2.500 χλστ. αντίστοιχα το Vitara. Η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χιλιοστά, δηλαδή 5 χιλιοστά μεγαλύτερη από του Vitara. Εξωτερικά υιοθετεί μια εντελώς νέα αισθητική με μυώδη χαρακτηριστικά, χωρίς να διακρίνεται απαραίτητα για την κομψότητά του.
Τελείως διαφορετικό από όλων των νέων Suzuki είναι και το εσωτερικό του, όπου για πρώτη φορά τοποθετείται ένα ενιαίο πάνελ στο οποίο ενσωματώνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη του infotainment. Οι χώροι των επιβατών είναι πιο άνετοι από του Vitara ως προς τον αέρα για τα πόδια πίσω, χάρη στο σημαντικά μακρύτερο μεταξόνιο κατά 20 ολόκληρα εκατοστά και το επίπεδο δάπεδο. Για τις αποσκευές η χωρητικότητα των 320 λίτρων είναι μικρή για ένα SUV που αγγίζει τα 4,3 μέτρα σε μήκος και με δεδομένο ότι το μικρότερο Vitara διαθέτει πορτ μπαγκάζ 362 λίτρων.
Το νέο Suzuki e Vitara βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Heartect-e ειδικά για BEV, με ελαφριά κατασκευή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και δομή που έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Το e Vitara διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 345-346 χλμ. για την έκδοση 49 kWh 2WD, 428 χλμ. για την 61 kWh 2WD, και 396-412 χλμ. για την 61 kWh 4WD. Επιπλέον, η αυτονομία έχει βελτιστοποιηθεί με την τοποθέτηση αντλίας θερμότητας, θερμαινόμενων καθισμάτων και θερμαινόμενου τιμονιού.
Το 2WD e Vitara εξοπλίζεται με κινητήρα ισχύος 144 ή 174 ίππων με ροπή 193 Nm και στα δύο. Το 4WD αποδίδει συνολικά 184 PS και 307 Nm (174 ίπποι εμπρός + 65 πίσω). Το βάρος του ξεκινά από τα 1.702 κιλά και το μέγιστο φτάνει τα 1.899 κιλά. Το βασικό μοντέλο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., το πιο δυνατό 2WD σε 8,7 δλ. και το 4WD σε 7,4 δλ., με τη μέγιστη ταχύτητα σε κάθε περίπτωση να σταματά στα 150 χλμ./ώρα. Όσον αφορά το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης Allgrip-e διαθέτει δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD). Τέλος, το e Vitara πατάει σε αναρτήσεις που αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς.