Το Mazda MX-5, ένα θρυλικό ρόουντστερ με 35 χρόνια ιστορίας, έχει πάντα προσελκύσει βελτιωτές λόγω της περιορισμένης του ισχύος. Πρόσφατα, κυκλοφόρησε μια ισχυρή έκδοση 200 ίππων στην Ιαπωνία, ενώ διαχρονικά οι κινητήρες του κυμαίνονταν από 1,6 έως 2,0 λίτρα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής τεχνικό διευθυντή, το επόμενο MX-5 θα διατηρήσει τον ατμοσφαιρικό του χαρακτήρα, υιοθετώντας τον 4κύλινδρο κινητήρα Skyactiv-Z των 2,5 λίτρων. Παράλληλα, η εταιρεία στοχεύει να διατηρήσει το βάρος του κάτω από 1.000 kg, συνεχίζοντας την τάση ελάφρυνσης που ξεκίνησε στην 4η γενιά.
Πιο αναλυτικά:
Έχοντας συμπληρώσει 35 χρόνια στην πιάτσα, το Mazda MX-5 ήταν πάντα πιο αδύναμο από αυτό που μπορούσε να σηκώσει το πλαίσιό του. Κάτι που έδωσε ψωμί σε χιλιάδες βελτιωτές ανά τον πλανήτη, προκειμένου να καλύψουν την ανάγκη της αγοράς.
Πρόσφατα, το ιαπωνικό ρόουντστερ έφτασε τους 200 ίππους, με την έκδοση «Spirit Racing Roadster 12R». Δυστυχώς όμως, το ισχυρότερο εργοστασιακό Mazda MX-5 όλων των εποχών είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην Ιαπωνία.
Οι πρώτες δύο γενιές ήταν διαθέσιμες με σύνολα 1,6 και 1,8 lt. Η 3η με 1,8 και 2,0 lt και η σημερινή με 1,5 και 2,0 lt. Αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Σε πείσμα των καιρών, το MX-5 θα παραμείνει ατμοσφαιρικό, αμιγώς θερμικό και μάλιστα με αυξημένο κυβισμό. Και βέβαια, με χειροκίνητο σασμάν!
Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Mazda, Ryuichi Umeshita, αποκάλυψε ότι το επόμενο Miata θα διατηρήσει τον ατμοσφαιρικό του χαρακτήρα.
Δεν ανέφερε λέξη σχετικά με το ενδεχόμενο υβριδικής υποβοήθησης, αντιθέτως δήλωσε ότι θα αποκτήσει τον 4κύλινδρο Skyactiv-Z των 2,5 lt.
Ένα μοτέρ που οι Ιάπωνες θεωρούν ότι αποτελεί τον τελειότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με τον Umeshita να περιορίζεται στο ότι «τόσο η ισχύς, όσο και η κατανάλωση θα είναι πολύ καλές».
Το μεγαλύτερο μοτέρ δεν πρόκειται να αυξήσει το βάρος. Ο γενικός διευθυντής του τμήματος σχεδίασης Masashi Nakayama δήλωσε πρόσφατα ότι υπάρχει η πρόθεση το επόμενο MX-5 να είναι ακόμα πιο ελαφρύ.
Θυμίζουμε ότι ενώ κάθε γενιά Miata ήταν βαρύτερη από την προηγούμενη, στην 4η γενιά αυτό αντιστράφηκε. Και τώρα σκοπεύουν να διατηρήσουν το απόβαρο κάτω από τα 1.000 kg.
H ελαφρύτερη εκδοχή του τρέχοντος Miata ζυγίζει 990 kg. Πρόκειται για την έκδοση περιορισμένης παραγωγής 990S, διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνία. Ωστόσο, προσφέρεται αποκλειστικά με το μικρό μοτέρ των 1,5 lt.
Εάν είσαι ψηλός και ελπίζεις σε μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, είναι απίθανο να συμβεί με την επόμενη γενιά. Ο Nakayama δήλωσε ότι το Miata θα παραμείνει ένα μικρό αυτοκίνητο, με μήκος λιγότερο από τα τέσσερα μέτρα.
Από τη στιγμή που ο Skyactiv-Z έχει σχεδιαστεί ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς ρύπων Euro 7, θεωρούμε ότι το 2,5λιτρο Miata θα πωλείται κανονικά στην Ευρώπη.
Θυμίζουμε ότι εδώ και περίπου ένα χρόνο, το δίλιτρο μοτέρ δεν είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές, εξαιτίας των κανονισμών εκπομπών ρύπων.