Η Ford προχωρά σε διακοπή της παραγωγής των hot hatch μοντέλων της όπως το Focus RS, Fiesta ST και Focus ST μέχρι το 2025, σηματοδοτώντας το τέλος των εκρηκτικών μοντέλων της για την ευρωπαϊκή αγορά.
Παρά τη διακοπή, η εταιρεία σχεδιάζει να διατηρήσει τα διακριτικά «ST» και «RS» στην ηλεκτρική της γκάμα, με πιθανή σπορ έκδοση του Ford Puma Gen-E που θα προσφέρει περισσότερη ισχύ και βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με το τρέχον ηλεκτρικό μοντέλο.
Προς το παρόν, η Mustang Mach-E GT παραμένει το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Ford με 480 άλογα, ενώ στελέχη της εταιρείας επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον τους να διατηρήσουν το σπορ χαρακτήρα και στα ηλεκτρικά οχήματα.
Πιο αναλυτικά:
Η Ford είχε ξεκινήσει τη διακοπή της παραγωγής των hot hatch της γκάμας από το 2018 με το Focus RS. Ακολούθησε το τέλος του Fiesta ST το 2023 και σειρά έχει το Focus ST, του οποίου ενώ δεν έχει σταματήσει ακόμα η παραγωγή του, η Ford έχει επιβεβαιώσει ότι θα το κάνει μέσα στο 2025.
Αυτό θα σημάνει το τέλος των πιο εκρηκτικών μοντέλων της εταιρείας για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Παρόλα αυτά, η αμερικανική εταιρεία δεν θα αφήσει τα διακριτικά «ST» και «RS» να εξαφανιστούν και σκοπεύει να τα εντάξει στην γκάμα των ηλεκτρικών της. Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ευρώπης, Jan Herzog, σε δηλώσεις του είπε ότι η το Μπλε Οβάλ θα ήθελε πολύ μια έκδοση ST ή RS στα ηλεκτρικά μοντέά του.
Η έκδοση ST του Ford Puma Gen-E θα έρθει είτε σε αυτήν είτε στην επόμενη γενιά
Ο Herzog ξεκαθάρισε ότι τίποτα δεν είναι επιβεβαιωμένο, ακόμα αλλά είπε ότι ένα πιο σπορ Puma Gen-E θα έρθει είτε σε αυτήν είτε στην επόμενη γενιά. Το μοντέλο προς το παρόν είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 166 άλογα και 290 Nm. Για σύγκριση, έχει δύο άλογα και 42 Nm λιγότερα από το ήπια υβριδικό Puma ST. Αν τα λόγια του Herzog ισχύουν, τότε το πιθανότερο είναι ότι η νέα σπορ έκδοση θα ξεπερνάει αυτά τα νούμερα. Μάλιστα πιθανό είναι να προστεθούν ειδικές σπορ αναρτήσεις, αλλά και αναβαθμίσεις στο αμάξωμα.
Αυτή την στιγμή το όνομα του πιο ισχυρού ηλεκτρικού μοντέλου της γκάμας το έχει η Mustang Mach-E GT η οποία αποδίδει 480 άλογα από τα δύο ηλεκτρομοτέρ της, σε συνδυασμό με πιο σκληρές αναρτήσεις αλλά και μεγαλύτερα φρένα.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που άνθρωποι της εταιρείας μιλάνε για τη διατήρηση των διακριτικών «ST» και «RS». Ο διευθυντής σχεδίασης της Ford Europe, Amko Leenarts, είχε δηλώσει πριν από έναν χρόνο ότι υπάρχει μέλλον για γρήγορα Ford.
«Εάν κοιτάξεις την Ford Performance, έχουμε επεκταθεί πιο πολύ από ποτέ. Formula 1, Dakar, WRC, Pikes Peak, Nascar. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλη εταιρεία που έχει τόσο μεγάλη παρουσία στο Motorsport, οπότε είναι κάτι το οποίο πρέπει να έχει επιρροή και στα αυτοκίνητα παραγωγής της εταιρείας. Αν δεν το κάνουμε αυτό, τότε κάνουμε λάθος επενδύσεις».
Δεν υπάρχει ακόμα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα επιστρέψουν τα RS και τα ST στην γκάμα της Ford. Αλλα όταν επιστρέψουν θα έχουν άμεσους ανταγωνιστές στα σπορ χάτσμπακ, όπως το MΙΝΙ JCW EV, τα μελλοντικά ηλεκτρικά VW GTI και τα αναγεννημένα ηλεκτρικά Peugeot GTI.