Το 2025 ξεκίνησε με προκλήσεις για την Tesla, παρά την επιτυχία του ανανεωμένου Model Y με 50.000 προπαραγγελίες σε μια μέρα. Στην κινεζική αγορά, παρά τον έντονο ανταγωνισμό, η εταιρεία παραμένει σημαντικός παίκτης, καταλαμβάνοντας την 6η θέση με αύξηση πωλήσεων 18,8%.
Η κινεζική αγορά αυτοκινήτων σημείωσε σημαντική άνοδο τον Μάρτιο, με τις συνολικές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,9% και τις πωλήσεις επαναφορτιζόμενων οχημάτων κατά 35,5%. Οι εγχώριες κινεζικές μάρκες ενισχύουν συνεχώς το μερίδιό τους, με εταιρείες όπως η BYD, Leapmotor και Xpeng να σημειώνουν εντυπωσιακές αυξήσεις πωλήσεων.
Οι εξαγωγές παρουσιάζουν πτώση κατά 8%, πιθανώς λόγω διεθνών εμπορικών προκλήσεων, ενώ η αγορά χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό μεταξύ κινεζικών και δυτικών κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά:
Το 2025 δεν ξεκίνησε καλά για την Tesla. Κάτι ο πολιτικός βίος του Elon Musk, κάτι η ανανέωση του Model Y, υπήρχε πτώση σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
Ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας που το Juniper, το ανανεωμένο Model Y, άρχισε να πωλείται. Διαφάνηκε από την πρώτη στιγμή ότι θα κάνει πολλές ταξινομήσεις. Αφού έγιναν 50.000 προπαραγγελίες σε μια μέρα.
Υπάρχει η πεποίθηση ότι η Tesla τα βρίσκει μπαστούνια στην Κίνα από τον εγχώριο ανταγωνισμό. Η αλήθεια είναι πως παραμένει πρώτο στη σημαντικότερη αγορά του πλανήτη
Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 8,9% από έτος σε έτος τον Μάρτιο στις 2.412.000 μονάδες, όντας ο πιο καλοπουλημένος κινεζικός Μάρτιος στην Ιστορία.
Ο όγκος πωλήσεων του πρώτου τριμήνου αυξήθηκε κατά 11,3% στις 6.277.000 ταξινομήσεις, με τις εγχώριες μάρκες να αυξάνουν κατά 22% το μερίδιό τους από έτος σε έτος. Ταξινομώντας 1.580.000 αυτοκίνητα, ουσιαστικά κλέβουν πουλήσεις από τους δυτικούς κατασκευαστές.
Τα επαναφορτιζόμενα μοντέλα, EV και PHEV, συνεχίζουν να ανεβαίνουν σε δημοτικότητα. Με αύξηση 35,5% από έτος σε έτος.
Αυτό που βαίνει με αρνητικό πρόσημο είναι οι εξαγωγές, οι οποίες μειώθηκαν κατά 8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Προφανώς ένεκα των διάφορων δασμών και αναταραχών των διεθνών αγορών.
Η BYD παραμένει πρωτοπόρος με +9,8% και σχεδόν 270.000 πωλήσεις. Δεύτερη η Volkswagen, με 161.002 ταξινομήσεις, σχεδόν όσες και η Geely (157.000).
Η κινεζική εταιρεία ουσιαστικά διπλασίασε τις πωλήσεις της από έτος σε έτος (+96,3%) και άφησε πίσω της την Toyota. Στην 5η θέση η Wuling (+54,2%) και στην 6η η Tesla (+18,8%).
Η γενική τάση είναι ότι οι εγχώριες μάρκες πάνε πρίμα: Leapmotor (+128,8%), Xpeng (+233,5%), Lynk & Co (+33,6%), Li Auto (+26,5%).
Τη στιγμή που οι παραδοσιακοί κατασκευαστές τα έχουν βρει σκούρα: Nissan (-28,3%), Mercedes (-17%), Audi (-14,2%), Hyundai (-36,4%), Ford (-21,7%), Volvo (-22,7%), Cadillac (-28,1%), Lincoln (-34,3%), Land Rover (-42,8%), Citroen (-40%), Peugeot (-73%) και Chevrolet (-79%).
Εξετάζοντας την κατάταξη των μεμονωμένων μοντέλων, το Tesla Model Y (+0,6%) πούλησε όσο κανένα άλλο μοντέλο στην κινεζική αγορά (48.189 αυτοκίνητα).
Υπερκέρασε ακόμα και το πολύ φθηνότερο Wuling Hongguang Mini EV (+149%), το οποίο ενισχύθηκε από την άφιξη μιας 4θυρης έκδοσης (39.957 τεμάχια).
Έτσι, έκλεψε μια θέση από το BYD Seagull (+21%), που πούλησε 33.965 αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη αναμένεται να ονομάζεται Dolphin Mini.
Ένα άλλο εξαιρετικό επίτευγμα είναι η 5η θέση του Xiaomi SU7 που ολοκληρώνει την πρώτη 5άδα. Όντας η πρώτη σε πωλήσεις μπερλίνα. Με 29.244 ταξινομήσεις, υπερκέρασε τα 25.938 Tesla Model 3. Παρότι το σεντάν του Elon Musk βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα (+79,1%).