Η κατηγορία των ηλεκτρικών crossover αλλάζει τάχιστα και το Subaru Solterra δεν έχει καμία διάθεση να μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό.
Η ανανεωμένη έκδοση του ιαπωνικού EV αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, ενσωματώνοντας διαφορετική σχεδίαση, κυρίως όμως τεχνολογικές και μηχανικές αναβαθμίσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Έτσι, ενώ η πρώτη γενιά ήταν ταυτόσημη σχεδιαστικό με το «αδελφό» Toyota bZ4X, τώρα τα δύο μοντέλα διαφοροποιούνται στον αισθητικό τομέα.
Με 340+ ίππους και τετρακίνηση, το νέο Subaru Solterra είναι πιο ικανό από ποτέ
To επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος υιοθετεί πλέον μια πιο καθαρή, πιο στρογγυλεμένη εμφάνιση. Που το κάνει να ξεχωρίζει από το πιο γωνιώδες bZ4x.
Με τα φτερά να είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, σε αντίθεση με το Toyota που έχει μαύρα τονισμένα τελειώματα. Θα προσφέρεται και με διχρωμία, αν και δεν έχουμε ακόμη κάποια επίσημη φωτογραφία.
Κοιτώντας το Solterra προφίλ και από πίσω, μικρές είναι οι αλλαγές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο που κυκλοφορεί από το 2022. Πιο πολύ θα προσέξεις τα νέα σχέδια ζαντών με διάμετρο 18 ιντσών ή 20 ιντσών. Αλλά και τη διαφορετική γραμματοσειρά της λέξης «Subaru» στην πίσω πόρτα.
Στο εσωτερικό, το αποκορύφωμα είναι το νέο infotainment 14 ιντσών με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto. Έχουν προστεθεί ασύρματοι φορτιστές, θύρες USB-C και μεγάλη γκάμα ADAS από τη σουίτα Subaru EyeSight.
Ενώ η σχεδίαση θα είναι το πρώτο πράγμα που θα προσέξουν οι υποψήφιοι αγοραστές, οι μηχανικές αναβαθμίσεις είναι ακόμη πιο σημαντικές για την EV ανταγωνιστικότητα.
Το Subaru Solterra έχει πλέον αυτονομία πάνω από 459 km κατά το αυστηρό πρωτόκολλο EPA, περιμένουμε τουλάχιστον 550 km κατά WLTP.
Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στη νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 74,7 kWh, που αντικατάστηκε την προηγούμενη των 71,4 kWh.
Ωστόστο, περιμέναμε κάτι ταχύτερο σε φόρτιση. Το 10-80% διαρκεί σχεδόν 35 λεπτά, ενώ ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 150 kW.
Εκεί που δεν υπάρχει παράπονο είναι στις επιδόσεις. Πλέον είναι 4κίνητο, με ισχυρότερο πίσω ηλεκτροκινητήρα και βελτιωμένη κατανομή ισχύος.
Η συνδυασμένη ισχύς είναι 236 ίπποι, σημαντική αύξηση από τους 218 του προκατόχου του. Δεν ανακοινώθηκε αν θα υπάρξει και πάλι προσθιοκίνητη εισαγωγική έκδοση.
Το σημαντικό είναι ότι υπάρχει μια έκδοση για όσους αποζητούν το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις. Ονομάζεται ΧΤ και ανεβάζει την ισχύ στους 343 ίππους. Επιτρέποντας στο ηλεκτρικό crossover να επιταχύνει από στάση στα 60 mph (97 km/h) σε λιγότερο από 5”.
Ο οδηγός έχει πρόσβαση στο σύστημα X-Mode και στις λειτουργίες οδήγησης Snow/Dirt και Deep Snow/Mud. Τα συστήματα Grip Control και Downhill Assist Control επιτρέπουν την κίνηση εκτός δρόμου. Η απόσταση από το έδαφος είναι 211 mm.