Οι Βρυξέλλες σε μία νέα κρίση υπέρμετρης οικολογίας μόλις ανακάλυψε ότι το ανθρακόνημα δεν ανακυκλώνεται εύκολα και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «επικίνδυνο υλικό»

Λεπτομέρεια από γυμνό ανθρακόνημα σε ένα GT3 RS. Απεταξάμην
Η χρήση ανθρακονήματος θα μπορούσε να περιοριστεί ή ακόμα και να απαγορευτεί, εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρήσει νομοθετικά προς αυτήν την κατεύθυνση
Η κοινοτική οδηγία που σχετίζεται με τον κύκλο ζωής (ELV) εξαρτημάτων τελεί υπό αναθεώρηση, καθώς η Ε.Ε δεν είναι ικανοποιημένη με τον τρόπο που το ανθρακόνημα δεν εντάσσεται στους κανονισμούς που απαιτούν τα νέα αυτοκίνητα να κατασκευάζονται με τουλάχιστον 85% ανακυκλώσιμα υλικά


Όπως είναι γνωστό, η λίστα των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ή έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν ανθρακόνημα είναι μεγάλη. Ενδεικτικά και μόνο, τα LaFerrari, McLaren 765LT, Lamborghini Aventador, Maserati MC20 αλλά και πιο «γήινες» κατασκευές όπως Alfa Romeo 4C


Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
Ως γνωστόν, το ανθρακόνημα χρησιμοποιείται καθώς είναι ελαφρύ, εξαιρετικά ανθεκτικό και ισχυρό.
Αυτά τα χαρακτηριστικά ταιριάζουν ιδανικά σε αμάξωμα και εξαρτήματα σπορ αυτοκινήτων.
Παρότι θεωρείται φιλικό προς το περιβάλλον χάρη στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, απαιτεί δεκατέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια για να κατασκευαστεί σε σύγκριση με το χάλυβα, σύμφωνα με ερευνητές
Επιπλέον, όντως, η ανακύκλωση ή ανάκτησή του είναι προβληματικές. Οι ίνες άνθρακα δεν μπορούν να λιώσουν και να ανασυσταθούν όπως το μέταλλο.

Οι ανθρακονημάτινοι τροχοί της Bentley Bentaya (Photo: Bentley)
Απ’ την άλλη, οι σύνθετες ίνες άνθρακα ανακυκλώνονται ευρύτερα μέσω θερμικής πυρόλυσης (θερμαίνοντάς τις έως 700°C), αλλά αυτό ανακτά μόνο το 93% του υλικού και απελευθερώνει πολλά επικίνδυνα αέρια.
Το 4D παρακαλεί θερμά να δοθεί προτεραιότητα σε σαπάκια και δημόσιας χρήσης οχήματα σε ρόλο κινητών φουγάρων. Και για το ανθρακόνημα, έχει ο Θεός.
Photo: Porsche / Media Press