Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Roewe D6, κατασκευασμένο από την κινεζική SAIC, κατέκτησε το Ρεκόρ Guinness για την αυτονομία του, διανύοντας 1959,9 χιλιόμετρα σε πέντε ημέρες, σε μέσο υψόμετρο 4.000 μέτρων και υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες, όπως χιονοθύελλες και θερμοκρασίες έως -12 °C.
Με μέση κατανάλωση 9,125 kWh/100 km, το D6 απέδειξε την ικανότητά του να συνδυάζει αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα, καταγράφοντας αυτονομία 520 km σύμφωνα με τα κινεζικά πρότυπα και πάνω από 400 km σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά.
Πιο αναλυτικά
Όπως και με την ταχύτητα φόρτισης, η απόδοση των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει συχνά δεχτεί κριτική.
Όμως όσον αφορά τη φόρτιση, το θέμα θεωρείται πλέον λυμένο. Οι στόχοι, που μέχρι πρόσφατα φαίνονταν μη ρεαλιστικοί, πλέον επιτυγχάνονται ή και ξεπερνιούνται. Όμως, με λιγότερο θόρυβο, οι Κινέζοι κατασκευαστές βελτιώνουν και την απόδοση των αυτοκινήτων τους. Για παράδειγμα, είδαμε το Xpeng P7+ να ανακοινώνει αυτονομία 615 km σύμφωνα με τον κύκλο CLTC, δηλαδή πάνω από 500 km κατά WLTP, με μπαταρία μόλις 60,7 kWh.
2.000 km με τέσσερα γεμίσματα σε μέσο υψόμετρο 4.000 m και ενίοτε με πολικές θερμοκρασίες δεν είναι μικρό πράγμα!
Από την πλευρά της, η SAIC επέλεξε μια επίδειξη σε πραγματικές συνθήκες χρήσης για τη νέα της ηλεκτρική μπερλίνα της, το Roewe D6. Πρόκειται για ένα σχετικά άγνωστο μοντέλο, βασισμένο στην τελευταία πλατφόρμα του ομίλου, Nebula. Μοντέλο που προσώρας κάνει καριέρα αποκλειστικά στην κινεζική αγορά, αλλά που ίσως αρχίσει να μας ενδιαφέρει και στην Ευρώπη μέσα στους επόμενους μήνες.
Μάλιστα, το ανανεωμένο MG5 θα μπορούσε να είναι αρκετά κοντά σε αυτήν την μπερλίνα που μετρά σε μήκος τα 4,79 m και δηλώνει αυτονομία 520 km στον επιεική κινεζικό (πάνω από 400 km. σε WLTP) με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 53,9 kWh.
Έτσι, ένα Roewe D6 ξεκίνησε από την πρωτεύουσα του Θιβέτ, Λάσα, του για να φτάσει στο Xining, την πρωτεύουσα της επαρχίας Qinghai. Το D6 διένυσε 1959,9 km. σε πέντε ημέρες, σε μέσο υψόμετρο 4.000 m (!) στον πιο ψηλό αυτοκινητόδρομο του κόσμου, που περιλαμβάνει το πέρασμα Tanggula στα 5.321 m.
Όλα αυτά κάτω από καιρικές συνθήκες όχι ιδιαίτερα φιλικές για την κινεζική ηλεκτρική μπερλίνα, με χιονοθύελλες και θερμοκρασία έως και -12 °C.
Ωστόσο, το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει με μέση κατανάλωση 9,125 kWh/100 km. Επίδοση που χάρισε στο Roewe D6μια θέση στο διάσημο βιβλίο των παγκόσμιων Ρεκόρ Guinness.