Η Hyundai ανακοίνωσε προσωρινή διακοπή της παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων Ioniq 5 και Kona στην Κορέα, λόγω πτώσης της ζήτησης, ενώ παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και η MINI, η οποία αποφάσισε να παρατείνει τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης, αναβάλλοντας την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα.
Παρά τις προοπτικές για ηλεκτροκίνηση, οι πωλήσεις των Hyundai στην Ευρώπη δεν ικανοποίησαν τις προσδοκίες, ενώ στην Αμερική παρουσίασαν αύξηση.
Η MINI, αν και στοχεύει σε ηλεκτρική γκάμα, αναγνωρίζει τη συνεχιζόμενη σημασία των θερμικών κινητήρων.
Πιο αναλυτικά
Η Hyundai Motor θα σταματήσει προσωρινά την παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών Ioniq 5 και Kona στο εργοστάσιό της στο Ulsan της Νότιας Κορέας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, είναι η δεύτερη φορά που θα συμβεί αυτό. Τον Φεβρουάριο, η Hyundai είχε αναστείλει τη συναρμολόγηση των ηλεκτρικών της μοντέλων για πέντε ημέρες, επειδή η ζήτηση ήταν πεσμένη.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και τώρα, που την αναγκάζει να σταματήσει τις εργασίες σε μία από τις γραμμές παραγωγής για μια εβδομάδα. Αρχής γενομένης από τις 24 Απριλίου.
Μπορεί οι Κινέζοι να τα πάνε πρίμα στην ηλεκτροκίνηση, αλλά οι παραδοσιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν δυσκολίες
Η προσωρινή διακοπή λειτουργίας οφείλεται στην εξασθένηση της ζήτησης στις διεθνείς αγορές, αλλά και εντός Κορέας. Οι ντόπιοι πληθυσμοί δεν έχουν ξεπεράσει ακόμα το περυσινό σοκ με τις πυρκαγιές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κλειστά πάρκινγκ.
Το 2024, οι ευρωπαϊκές EV πωλήσεις της Hyundai δεν ήταν οι αναμενόμενες. Το Ioniq 5 και το Ioniq 6 δεν κατάφεραν να μπουν στην πρώτη 20άδα των πιο καλοπουλημένων EV.
Κάτι που κατάφερε το Kona Electric, που κατέκτησε την 14η θέση. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι Κορεάτες τα πήγαν καλύτερα. Πούλησαν 44.400 Ioniq 5 (αύξηση 31%) και 12.264 Ioniq 6 (πτώση 6%).
Εν τω μεταξύ, η MINI είχε ανακοινώσει το 2021 ότι θα αποκτήσει αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Μόλις το πήρε πίσω.
Σε συνέντευξή του στο Automotive News, ο Michael Peyton, αντιπρόεδρος της MINI στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι τα θερμικά σύνολα έχουν μέλλον. Και ποιος είναι τρελός να απαρνηθεί τις πωλήσεις τους;
«Εξακολουθούμε να κινούμαστε προς την κατεύθυνση του πλήρους εξηλεκτρισμού, αλλά βλέπουμε ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο».
«Έτσι, έχουμε αλλάξει λίγο την προσέγγισή μας και θα παρατείνουμε τα θερμικά μας σύνολα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Θα κάνουμε μάλιστα και νέες επενδύσεις στους ΜΕΚ».
Η MINI δεν είναι η μόνη μάρκα του BMW Group που έχει βάλει στόχο να γίνει αμιγώς ηλεκτρική. Ούτε η πρώτη που κάνει δεύτερες σκέψεις για το πότε θα γίνει η μετάβαση.
Ο Όμιλος συνεχίζει να εκτιμά ότι οι μισές ετήσιες πωλήσεις του έως το 2030 θα αφορούν μπαταριοκίνητα μοντέλα. Το 2024, το μερίδιο των EV αντιστοιχούσε στο 17,4% των ταξινομήσεων.
Απέχει κάμποσο από το 50%, ωστόσο είναι ένα ποσοστό που συνεχώς αυξάνεται. Ήταν 14,7% το 2023 και το πρώτο 3μηνο του 2025 έχει ανέλθει στο 18,7%.