Η νέα γενιά μπαταριών Shenxing της CATL υπόσχεται επανάσταση στις ηλεκτρικές μετακινήσεις, προσφέροντας φόρτιση 520 km σε μόλις πέντε λεπτά και συνολική αυτονομία 800 km. Αν και η αυτονομία έχει ελαφρώς μειωθεί, η ταχύτητα φόρτισης έχει βελτιωθεί σημαντικά, διατηρώντας μάλιστα την αποτελεσματικότητα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Επιπλέον, η CATL παρουσίασε την τεχνολογία «Freevoy Dual Power Battery», που επιτρέπει αυτονομία άνω των 1.500 km, συνδυάζοντας δύο πακέτα μπαταριών. Αυτές οι εξελίξεις αναμένεται να κάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ελκυστικά και ανταγωνιστικά σε σχέση με τα θερμικά.
Πιο αναλυτικά
Τέτοια εποχή πέρυσι δημοσιεύαμε την είδηση ότι η μπαταρία Shenxing Plus της CATL βάζει 600 km σε 10′. Με 1.000 km αυτονομίας και τόσο γρήγορη φόρτιση, υποσχόταν ότι θα αλλάξει το τοπίο στις ηλεκτρικές μετακινήσεις.
Τώρα, η δεύτερη γενιά Shenxing έρχεται με βελτιωμένα νούμερα. Άλλωστε, η ταχυφόρτιση είναι το κλειδί που θα καταστήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το ίδιο εύκολα στη χρήση με τα θερμικά.
Έτσι, η CATL ανακοινώνει «γέμισμα» 520 km σε μόλις πέντε λεπτά φόρτισης, που ισοδυναμεί με αύξηση αυτονομίας 2,5 km ανά δευτερόλεπτο.
Η βελτίωση των μπαταριών είναι αυτό που χρειάζονται τα EV για να γίνουν ελκυστικά σε όλους
Το εντυπωσιακό νούμερο ξεπερνά τις προηγούμενες ανακοινώσεις της ανταγωνίστριας BYD, της οποίας οι μπαταρίες θα μπορούν να προσθέσουν 400 km σε πέντε λεπτά.
Το 2023 που έκανε το ντεμπούτο της η πρώτη γενιά των μπαταριών Shenxing της CATL, η εξαγγελία έκανε λόγο για αναπλήρωση 400 km σε δέκα λεπτά.
Τώρα, η συνολική αυτονομία είναι ελαφρώς μειωμένη στα 800 km, αλλά η φόρτιση γίνεται ακόμα ταχύτερα. Σημαντικό ότι διατηρεί μεγάλο ποσοστό της αποτελεσματικότητάς της και στο πολύ κρύο. Με τους Κινέζους να αναφέρουν φόρτιση από το 5% στο 80% σε μόλις 15 λεπτά στους -10°C.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα εξέλιξη από την CATL είναι η τεχνολογία «Freevoy Dual Power Battery». Συνδυάζοντας δύο πακέτα μπαταριών σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτό θα μπορούσε να επιτύχει αυτονομία πάνω από 1.500 km.
Ο νέος σχεδιασμός χωρίζει το πακέτο μπαταριών σε δύο ανεξάρτητες ενεργειακές ζώνες με διαφορετικά υλικά κυψελών, κάπως παρόμοια με τα συστήματα διπλού κινητήρα που χρησιμοποιούνται στα αεροσκάφη.
Η βοηθητική μπαταρία, που λειτουργεί ως range extender, δεν χρησιμοποιεί γραφίτη, καθιστώντας τη μικρότερη και φθηνότερη. Άρα πιο βιώσιμη εμπορικά.
Το γεγονός ότι επιτυγχάνει χαμηλότερες ταχύτητες φόρτισης και έχει λιγότερους κύκλους φόρτισης, δεν είναι σημαντικό. Καθώς οι βοηθητικές μπαταρίες θα ενεργοποιούνται μόνο όταν αδειάσει η κύρια μπαταρία, επομένως δεν θα φορτίζονται συχνά.