Η Saudi Aramco, η μεγαλύτερη εταιρεία πετρελαίου παγκοσμίως, προχωρά σε συνεργασία με την κινεζική BYD, τον κορυφαίο κατασκευαστή επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων, ενόψει της ενεργειακής μετάβασης.
Η συνεργασία αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ενέργειας και στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των μεταφορών, με την Aramco να επιδιώκει καινοτομίες σε καύσιμα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Παρά τις διαφορετικές τους προσεγγίσεις, οι δύο κολοσσοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία και να καθορίσουν τις μελλοντικές τάσεις στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Η Saudi Aramco, η εθνική εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, από το 2024 αποτελεί την 4η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο σε έσοδα.
Τώρα, η Aramco σπεύδει να ενώσει τις δυνάμεις της με τον μεγαλύτερο κατασκευαστή επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων του πλανήτη, την κινεζική BYD.
Η Saudi Aramco, ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου στον κόσμο, γνωρίζει ότι οι μέρες του πετρέλαιου είναι μετρημένες. Σε μια προσπάθεια να ετοιμαστεί για την επόμενη μέρα, η αραβική εταιρεία συνάπτει συνεργασία με την BYD, με πεδίο τις νέες τεχνολογίες ενέργειας.
Θεωρητικά, θα έπρεπε να είναι «άσπονδοι εχθροί». Στην πράξη, ο ένας χρειάζεται τον άλλο
Έχουν ανακοινωθεί περιορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τη συνεργασία, αλλά θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες επιπτώσεις σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ως δύο κολοσσοί των αντίστοιχων βιομηχανιών τους, η Aramco και η BYD μπορούν να καθορίσουν τάσεις και να επαναπροσδιορίσουν τις αγορές. Να θέσουν το μονοπάτι που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι ανταγωνιστές τους.
Η Aramco δηλώνει ότι εργάζεται για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας των μεταφορών, εξερευνώντας προηγμένες ιδέες για τα συστήματα μετάδοσης κίνησης. Ενώ εξελίσσει καύσιμα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα.
Ο κολοσσός της Σαουδικής Αραβίας πιστεύει ότι χρειάζονται «πολλαπλές προσεγγίσεις» για μια πρακτική ενεργειακή μετάβαση.
«Στο σταυροδρόμι της τεχνολογικής καινοτομίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, η BYD πιστεύει πάντα ότι οι πραγματικές ανακαλύψεις προέρχονται από το άνοιγμα και τη συνεργασία», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της εταιρείας, Luo Hongbin.
Η κινεζική εταιρεία δεν πουλά αυτοκίνητα που δεν μπαίνουν στην πρίζα. Πέρυσι διέθευσε περίπου 4,27 εκατομμύρια μοντέλα. Από αυτά, περίπου 1,7 εκατομμύρια ήταν 100% ηλεκτρικά, ενώ τα υπόλοιπα 2,48 εκατομμύρια ήταν επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
Η συνεργασία με την BYD δεν είναι η μόνη εμπλοκή των Αράβων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Aramco κατέχει επίσης μερίδιο στην Horse Powertrain, την κοινοπραξία που έχει ιδρύσει η γαλλική Renault με την κινεζική Geely.
Στοχεύει στην ανάπτυξη και παραγωγή καινοτόμων νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, η Horse παρουσίασε μια ιδέα υβριδικού συστήματος που μπορεί να προσθέσει έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης σε υπάρχουσες EV πλατφόρμες.
Ενώ μοτέρ της θα φορούν από του χρόνου και τα αγωνιστικά Caterham.