Από πέρυσι γνωρίζουμε ότι η BYD ετοιμάζει προσιτό ηλεκτρικό αντίπαλο της Porsche 911. Και τώρα είναι εδώ και ονομάζεται Denza Z.
Το νέο μοντέλο φημολογείτο ότι θα ερχόταν στην Ευρώπη με τιμή κοντά στις €40.000, αν και κάτι τέτοιο δεν μοιάζει πλέον και τόσο πιθανό. Από τη στιγμή που το Denza Z λέγεται ότι θα ξεκινά από τις €36.000 στην κινεζική αγορά, αναμένεται να ακριβύνει κάμποσο ακόμα στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η τιμή είναι δευτερεύουσας σημασίας, αν το Z ενσωματώσει τόσο προηγμένη τεχνολογία
Το 4θέσιο κουπέ έκανε το δημόσιο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, αλλά παραμένει ακόμα ένα πρωτότυπο. Αν και οι Κινέζοι δηλώνουν ότι δεν θα υπάρχουν εξωτερικές διαφορές σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής.
Oπτικά, το Denza Z επιμελήθηκε ο Wolfgang Egger. Φαίνεται αποφασισμένο και επιθετικό, με σπορ κοψιά, μπόλικα αεροδυναμικά βοηθήματα και μυώδη πίσω φτερά.
Η τεράστια πίσω αεροτομή φαίνεται παράταιρη με το υπόλοιπο σύνολο, αλλά ίσως την θεωρήσουμε απαραίτητη όταν μάθουμε τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά.
Αν το -οικογενειακού προσανατολισμού- Z9 GT αποδίδει 966 ίππους, δεν θα ήταν παράλογο το Z να ξεπεράσει τους 1.000. Προφανώς όχι από την εισαγωγική έκδοση των 40-κάτι χιλιάδων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η premium υπό-μπράντα της BYD σκοπεύει να παρουσιάσει και κάμπριο έκδοση.
Ωστόσο, το πιο ιδιαίτερο στοιχείο του Z είναι το steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης, παρόμοιο με του Tesla Cybertruck. Δηλαδή δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση του τιμονιού με τους τροχούς.
Επιπλέον, το τιμόνι είναι αναδιπλούμενο, γεγονός που με τη σειρά του ενισχύει την ασφάλεια δημιουργώντας επιπλέον ζωτικό χώρο κατά τη διάρκεια μιας πρόσκρουσης.
Όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά, το Denza Z διαθέτει το Disus-M, ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου αμαξώματος όπου τα εξαρτήματα της ανάρτησης αντιδρούν στις απαιτήσεις του οδικού περιβάλλοντος σε λιγότερο από 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Και βέβαια, θεωρούμε αυτονόητο ότι θα ενσωματώνει τα στοιχεία που είδαμε και στο Z9 GT. Δηλαδή παρκάρισμα με «κωλιά», κίνηση σε ταχύτητες έως τα 180 km/h με τρεις ρόδες, 4διεύθυνση.
Το Denza Z καταφθάνει σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για τις δυτικές εταιρείες, όπως η Porsche. Βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται συνεχώς και τόσο ικανά κινεζικά μοντέλα θα αποσπάσουν ακόμα περισσότερους αγοραστές.