Από το 2026, η Mercedes-Benz θα λανσάρει την ανανεωμένη ηλεκτρική EQS, το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο με 100% ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης χωρίς μηχανική σύνδεση, γνωστό ως steer-by-wire. Αυτή η καινοτομία, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ZF, υπόσχεται βελτιωμένη άνεση και ασφάλεια, καθώς οι αισθητήρες «διαβάζουν» τις κινήσεις του τιμονιού και προσαρμόζουν την κατεύθυνση των τροχών αναλόγως.
Η απουσία παραδοσιακής κολόνας τιμονιού προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία σχεδίασης και διευκολύνει την ενσωμάτωση αυτόνομης οδήγησης. Η Mercedes-Benz προγραμματίζει να επεκτείνει αυτή την τεχνολογία και σε άλλα μοντέλα στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Ξεκινώντας από το 2026, η ανανεωμένη έκδοση της ηλεκτρικής Mercedes-Benz EQS θα γίνει το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο που θα εξοπλιστεί με σύστημα διεύθυνσης 100% ηλεκτρικό, χωρίς μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και τροχών -τεχνολογία γνωστή ως steer-by-wire.
Το νέο σύστημα εξελίχτηκε σε συνεργασία με την προμηθεύτρια εταιρεία ZF, σηματοδοτώντας μια τομή στον τομέα της αυτοκίνησης. Η ιδέα δεν είναι εντελώς νέα, καθώς είχε επιχειρηθεί -χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία- από την Infiniti στις αρχές της δεκαετίας του 2010. Ωστόσο, η τεχνολογία επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο, με λίγους κατασκευαστές όπως η Lexus και η κινεζική Nio να την υιοθετούν ήδη. Η Mercedes-Benz γίνεται έτσι η πρώτη ευρωπαϊκή μάρκα που εισέρχεται επίσημα στον κόσμο της πλήρως ψηφιακής διεύθυνσης.
Η EQS λειτουργεί, όπως συχνά στην περίπτωση της Mercedes-Benz, ως προπομπός καινοτομιών που θα επεκταθούν στη συνέχεια σε άλλα μοντέλα

Το σύστημα λειτουργεί μέσω αισθητήρων που «διαβάζουν» την κίνηση του τιμονιού και αποστέλλουν ηλεκτρονικά σήματα στους τροχούς, ρυθμίζοντας την κατεύθυνση με βάση την ταχύτητα, τις δυνάμεις που ασκούνται, τις αντιδράσεις του εμπρός και τις οδικές συνθήκες.
Η απουσία φυσικής σύνδεσης επιτρέπει εξαιρετική προσαρμοστικότητα, μειώνοντας τους κραδασμούς και τις ανεπιθύμητες αναδράσεις στο τιμόνι. Αν κι αυτό ενδέχεται να αφαιρεί μέρος της αίσθησης που έχει ο οδηγός από τον δρόμο, η Mercedes-Benz υπόσχεται βελτιωμένη άνεση και υψηλότερo επίπεδo ασφάλειας.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι, σε περίπτωση βλάβης, το σύστημα βασίζεται σε αμοιβά κρίσιμα εξαρτήματα -όπως διπλούς ηλεκτροκινητήρες- αντί για μηχανικό εφεδρικό σύστημα, κάτι που ήδη εφαρμόζεται στα Lexus και Nio.
Επιπλέον, η απουσία παραδοσιακής κολόνας τιμονιού επιτρέπει μεγαλύτερη ελευθερία σχεδιασμού στο εσωτερικό, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την ενσωμάτωση τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3. Σε συνδυασμό με τη δυνατότητα εφαρμογής σε πλατφόρμες με λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα, το steer-by-wire ευνοεί και τη βιομηχανική απλοποίηση.
Η EQS λειτουργεί, όπως συχνά στην περίπτωση της Mercedes-Benz, ως προπομπός καινοτομιών που θα επεκταθούν στη συνέχεια σε άλλα μοντέλα. Ύστερα από το λανσάρισμά της το 2026, είναι πιθανό η νέα ηλεκτρική E-Class να ακολουθήσει το 2027 με την ίδια τεχνολογία.
Η Mercedes-Benz, λοιπόν, γράφει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης και της οδήγησης -αυτή τη φορά με ηλεκτρικό κύκλωμα…