Την αυτοκινητική δόξα του Ίλον Μασκ φαίνεται πως ζήλεψε ο Τζεφ Μπέζος, δημιουργώντας τη δική του εταιρία! «Slate» είναι το όνομα που μπαίνει στην καθημερινότητά μας, ως ο νέος ανταγωνιστής της Tesla, υποσχόμενο να πάει την προσιτή ηλεκτροκίνηση σε άλλα επίπεδα. Σε εκείνα των 17.000 ευρώ, συγκεκριμένα.
Το Truck, όπως απλούστατα και περιγραφικότατα είναι το όνομα του πρώτου μοντέλου της Slate, είναι ένα κόμπακτ αγροτικό EV, με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4.434 χλστ. Από αυτά, τα 1.524 χλστ. αφορούν την καρότσα – δείγμα του πόσο προσεγμένη είναι η αξιοποίηση της διαθέσιμης χωροταξίας. Το frunk φτάνει τα 198 λίτρα, οπότε υπάρχει χώρος και για λίγα μπαγκάζια, πέρα από τον επαγγελματικό χώρο φόρτωσης πίσω από τη διθέσια καμπίνα. Το Truck αυτή τη στιγμή προσφέρεται μονοκάμπινο, αλλά η Slate σκοπεύει να παρουσιάσει μια σειρά από εκδόσεις μελλοντικά, περιλαμβανομένου και SUV.
Σε επόμενες εκδόσεις θα περιλαμβάνονται και περισσότερα εξοπλιστικά στοιχεία, καθώς για να μείνει χαμηλά το κόστος, στην καμπίνα δεν βρίσκουμε ούτε ηλεκτρικά παράθυρα! Πατροπαράδοτες μανιβέλες λειτουργούν τους γρύλους στις πόρτες, ενώ από οθόνες έχουμε μόνο μια μικρή μακρόστενη πίσω από το τιμόνι, για τον πίνακα οργάνων. Infotainment και μουσική όποιος θέλει, μόνο μέσω smartphone ή φορητού ηχείου. Κλιματισμός, πάντως, υφίσταται, όπως και συστήματα ασφαλείας: αυτόματο φρενάρισμα, ABS, ESP, αερόσακοι μετωπικοί-πλευρικοί και οροφής, ό,τι προβλέπει ως στάνταρ η αμερικανική νομοθεσία δηλαδή.
Ζάντες αλουμινίου, εννοείται πως δεν υπάρχουν. Δεν θα ταίριαζαν κιόλας. Η διάσταση των τροχών είναι 245/65 R17, με την ανάρτηση να αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονα ΝτεΝτιόν πίσω. Σε αυτό τον άξονα (τον πίσω) συναντάμε τον ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 204 ίππων και 400 Nm, ο οποίος στη βασική έκδοση αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 52,7 kWh και κάνει μέχρι 242 χλμ. με μια φόρτιση. Προσφέρεται και μεγαλύτερη συστοιχία 84,3 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 387 χλμ., ενώ σε κάθε περίπτωση η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,0 δλ. και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τα βάρη, αυτό του Truck ανέρχεται σε 1.633 κιλά (δεν το λες βαρύ για ηλεκτρικό), το ωφέλιμο φορτίο της καρότσας σε 650 κιλά και η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης τα 453 κιλά (ένα μικρό τρέιλερ, δηλαδή).
Στην ουσία του Truck τώρα, σκοπός της Slate είναι να ορίσει μια αρχική τιμή κάτω από 20.000 δολάρια (17.610 ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία), περιλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης. Αν τα καταφέρει, θα προκαλέσει πανικό στην αμερικανική αγορά, ενώ αργότερα θα κάνει το ίδιο και σε άλλες χώρες. Προς τα τέλη του 2025 αναμένεται να ξεκινήσει η διάθεσή του, καλώς εχόντων των πραγμάτων.