Το VW Golf MK2 Limited, μία σπάνια και συλλεκτική έκδοση του 1989, έχει γίνει αντικείμενο επιθυμίας για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων, με τιμές που αγγίζουν τις 100.000 ευρώ. Δημιουργημένο από τη VW Motorsport, το Golf Limited διαθέτει τετρακίνηση και έναν ισχυρό κινητήρα 1.800 κ.εκ.
με 210 ίππους, κάνοντάς το το ταχύτερο VW της εποχής του, με επιδόσεις που ξεπερνούν ακόμη και υπεραυτοκίνητα. Με μόλις 71 αντίτυπα να κυκλοφορούν, η σπανιότητά του το καθιστά ιδιαίτερα περιζήτητο στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Οι πρώτες δυο γενιές του VW Golf θεωρούνται πια κλασικές. Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, όποιο αυτοκίνητο συνοδεύεται από αυτό τον χαρακτηρισμό, πιάνει από υψηλές μέχρι τρελές τιμές σε αγγελίες και δημοπρασίες. Μέσα σε όλα τα Golf GTI MK1 και MK2, G60 και Syncro, των οποίων οι ιδιοκτήτες ζητούν όσα τους λείπουν για να τα αποχωριστούν, ξεχωρίζει η πιο σπάνια, συλλεκτική και δικαιολογημένα πανάκριβη έκδοση.
Το 1989, η VW Motorsport αποφάσισε να δημιουργήσει ένα Golf-«εκτελεστή». Οι μηχανικοί του αγωνιστικού τμήματος της «ΦαουΒε» πήραν τα G60 και Syncro, έβαλαν όλη τους τη μαεστρία και κατασκεύασαν το Golf Limited. Ένα Golf G60, δηλαδή, με σύστημα τετρακίνησης και υψηλότερη απόδοση σε σχέση με το κανονικό G60. Εξωτερικά, το μόνο που διαχώριζε το Limited από το Rallye G60 ήταν η γαλάζια λωρίδα στη μάσκα (χρώμα-σήμα κατατεθέν της VW Motorsport), οι 15άρες BBS RM012, τα φιμέ πίσω φωτιστικά σώματα και οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες αμερικανικών προδιαγραφών.
Κάτω από το σχεδόν αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα, όμως, το Limited ουδεμία σχέση με τα υπόλοιπα Golf διατηρούσε. Για την ακρίβεια, ελάχιστη σχέση με όλα τα hot hatch της εποχής. Ο 1.800άρης κομπρεσοράτος κινητήρας απέκτησε 16βάλβιδη κεφαλή και μεγαλύτερη πίεση στον μηχανικό υπερσυμπιεστή, μαζί με κοντύτερο γρανάζωμα στο 5άρι κιβώτιο. Η απόδοση εκτινάχθηκε στους 210 ίππους και τα 252 Nm (από 160 άλογα και 225 Nm του απλού G60) ροπής, δημιουργώντας το ισχυρότερο -μέχρι τότε- VW παραγωγής όλων των εποχών! Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω με την τετρακίνηση, δε, δημιούργησε και το ταχύτερο VW παραγωγής όλων των εποχών, με τα στάνταρ του 1989!
Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε μόλις 6,4 δλ., ξεπερνώντας και αρκετά υπεραυτοκίνητα της εποχής. Η τελική των 220 χλμ./ώρα επίσης δεν είχε σχέση με τα hot hatches των τελών 80’s, με το Golf R Limited ουσιαστικά να αποτελεί τον προπομπό των σημερινών mega hatches. Μόλις 71 αντίτυπα κυκλοφόρησαν, καθιστώντας το και ως το σπανιότερο Golf όλων των εποχών. Τόσο σπάνιο δε, ώστε ελάχιστες φορές πετυχαίνεις κάποιο σε αγγελία ή δημοπρασία. Κι αν καταφέρεις να εντοπίσεις ένα ακριβοθώρητο Golf GTI MK2, η τιμή του βρίσκεται στην περιοχή των 100.000 ευρώ!