Το Nissan Skyline GT-R R34, γνωστό ως «Godzilla», συνεχίζει να εντυπωσιάζει τους λάτρεις των αυτοκινήτων και να αυξάνει την αξία του στην αγορά μεταχειρισμένων. Ιδιαίτερα σπάνιο είναι το μοντέλο M-Spec Nur, με μόλις 285 αντίτυπα, αλλά το ακόμα πιο σπάνιο R-Tune (ή R1), από το οποίο κατασκευάστηκαν μόνο 25, έχει προκαλέσει αίσθηση.
Με ισχύ που ξεπερνά τα 350 άλογα και επιδόσεις που φτάνουν τα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, το R1 είναι ένα αληθινό θησαυρό. Ένα τέτοιο μοντέλο με 65.000 χλμ.
αναμένεται να δημοπρατηθεί πάνω από 250.000 λίρες, αποδεικνύοντας την αυξανόμενη ζήτηση για αυτά τα θρυλικά αυτοκίνητα.
Πιο αναλυτικά
Το Nissan Skyline R34 -όπως και ο «Διόσκουρός» του, η Toyota Supra MKIV– κάνουν θραύση στην αγορά μεταχειρισμένων και τις συλλογές. Το ύψος των ποσών που απαιτούνται για να αλλάξουν ονόματα στις άδειες βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά, εκθετικά αυξανόμενο με την σπανιότητα της εκάστοτε έκδοσης. Στα ανώτερα κλιμάκια όλων, τοποθετείται η ακριβοθώρητη M-Spec Nur.
Οι λάτρεις του «Godzilla» θα γνωρίζουν το V Spec II Nur: ένα από τα πιο δυσεύρετα R34, έχοντας κατασκευαστεί σε μόλις 718 αντίτυπα. Όπως ακόμα πιο σπάνιο είναι το M-Spec Nur, που ονομάστηκε έτσι λόγω του Kazutoshi Mizuno (του θρυλικού αρχιμηχανικού πίσω από πολλά Skyline, μεταξύ των και του R35) και της εξέλιξης στο Nurburgring, αποτελώντας παράλληλα το «κύκνειο άσμα» του R34, το 2002. Μόλις 285 M-Spec Nur βγήκαν στην αγορά (κάτω από τα μισά, δηλαδή, σε σχέση με το V-Spec Nur), ωστόσο ακόμα λιγότερα ήταν τα R-Tune (ή R1, να θυμίζει κάτι και από Yamaha), σαν αυτό που θαυμάζουμε.
Όλα κι όλα 25 κατασκευάστηκαν, δια χειρός Nismo και βαμμένο στα χρώματά της (άσπρο ή μαύρο, ακόμα πιο σπάνιο το δεύτερο όπως εδώ), όντας παράλληλα βελτιωμένο κάτω από το καπό. Η απόδοση του RB26DETT αναφέρεται στα 280 άλογα, ελέω ιαπωνικής νομοθεσίας, όμως στην πραγματικότητα ξεπερνά τα 350 (κάποιοι λένε πως το R-Tune βρίσκεται στους 450 ίππους στις 8.500 σ.α.λ.), με την ροπή στα 400+ Nm. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,8 δλ. και η τελική φτάνει στα 282 χλμ./ώρα. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζουν τα μεγαλύτερα τούρμπο του 2.6λτ. εξακύλινδρου εν σειρά twinturbo, που βασίζονταν σε αυτά του αγωνιστικού.
Το εν λόγω Skyline GT-R V-Spec II Nur R1 έχει περίπου 65.000 χλμ. από το 1999, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για κλείσιμο της δημοπρασίας πάνω από τις 250.000 λίρες (κάτι λιγότερο από 300.000 ευρώ)