Η Porsche εξετάζει την πιθανότητα αποχώρησής της από την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, καθώς οι πωλήσεις της μειώνονται δραματικά, με πτώση 28% το 2024 και 42% στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Η γερμανική εταιρεία δυσκολεύεται να ανταγωνιστεί τους εγχώριους κατασκευαστές που προσφέρουν πιο προηγμένα και οικονομικά μοντέλα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, παραδέχθηκε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων είναι «σχετικά χαμηλές» και ότι η εταιρεία δεν σκοπεύει να κυνηγήσει υψηλό όγκο πωλήσεων, διατηρώντας τις τιμές σε επίπεδα premium.
Πιο αναλυτικά
Το άρθρο μας ήταν σχεδόν προφητικό. Με τίτλο «Denza Z, αυτό είναι το μοντέλο που θα σβήσει την Porsche», περιέγραφε πώς η υπό-μπράντα της BYD και το νέο της σπορ μοντέλο θα δώσει τη χαριστική βολή στη γερμανική εταιρεία.
Η Porsche, όπως και όλοι οι premium δυτικοί κατασκευαστές, «καίει χρήμα» για να διατηρεί τα δίκτυά τους στην κινεζική αγορά. Με τις πωλήσεις της να πέφτουν συνεχώς έναντι των εγχώριων κατασκευαστών. Οι οποίοι προσφέρουν πιο τεχνολογικά προηγμένα προϊόντα, σε πιο ελκυστικές τιμές.
Τώρα, οι Γερμανοί σκέφτονται τη μερική αποχώρηση από τη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη. «Μερική», διότι δεν θα σταματήσουν να πουλούν θερμικά μοντέλα, αλλά μόνο τα ηλεκτρικά.
Ηλεκτρικά, γιατί εκεί είναι μεγαλύτερη η απόσταση που τους χωρίζει με τα κινεζικά μοντέλα
Οι πωλήσεις της Porsche στην Κίνα μειώθηκαν κατά 28% το 2024 σε 79.283 αυτοκίνητα. Το πρώτο 3μηνο του τρέχοντος έτους ήταν ακόμη χειρότερο, με τη ζήτηση να πέφτει περαιτέρω κατά 42% στις 9.471 μονάδες.
Η πτώση της Porsche δεν οφείλεται στο ότι η 911 έγινε ξαφνικά λιγότερο ποθητή. Το πραγματικό πρόβλημα προέρχεται από την αδυναμία να αποκρούσει τον κινεζικό ανταγωνισμό στην κατηγορία των ηλεκτρικών.
Θυμίζουμε ότι για κάθε Taycan που πουλήθηκε παγκοσμίως το 2024, η Xiaomi ταξινόμησε 6,5 SU7. Από τον Απρίλιο και μετά, μόνο στην Κίνα! Πράγμα που κάνει το Zuffenhausen να σκέφτεται ότι αντί να προχωρήσει σε εκπτώσεις ή πολυδάπανη εξέλιξη νέων EV μοντέλων, θα μπορούσε απλώς να τα αποσύρει.
Μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, παραδέχτηκε ότι η εταιρεία του ενδέχεται να σταματήσει να πουλά EV στην Κίνα στο άμεσο μέλλον.
«Θα δούμε στα επόμενα δύο με τρία χρόνια εάν η Porsche θα συνεχίσει να υφίσταται ως ηλεκτρική μάρκα εδώ». Κατά δήλωσή του, οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων της Porsche στην Κίνα είναι «σχετικά χαμηλές», αναφέρει το Automotive News.
Το κορυφαίο στέλεχος κατέστησε ξεκάθαρο ότι η Porsche δεν έχει καμία πρόθεση να κυνηγήσει υψηλό όγκο πωλήσεων. Και ότι θα διατηρήσει τις τιμές της σε επίπεδο «κατάλληλο για μια Porsche».
Κατά συνέπεια, μην περιμένεις ότι η νέα ηλεκτρική Cayenne -που αναμένεται αργότερα φέτος, ούτε ο ηλεκτρικός διάδοχος της 718, θα είναι φθηνές.
Ο Blume συμπλήρωσε δεν θεωρεί το Xiaomi SU7 Ultra των 1.550+ ίππων ως άμεσο ανταγωνιστή. Υποστηρίζοντας ότι είναι ένα φθηνότερο μοντέλο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην «οδηγική ικανότητα μιας Porsche».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κινεζική αγορά, τη μόνη που είναι διαθέσιμη, η ηλεκτρική μπερλίδα κοστίζει το 1/4 των χρημάτων της Taycan GT Turbo. Από την οποία είναι ταχύτερη στην πίστα.
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες γερμανικές premium μάρκες, η Porsche δεν έχει επενδύσει σε μοντέλα ειδικά για την Κίνα. Η Audi προχώρησε πρόσφατα ένα βήμα παραπέρα, λανσάροντας μια ξεχωριστή ηλεκτρική μάρκα, την AUDI.