Η Mercedes-AMG ανακοίνωσε την ανάπτυξη του πρώτου της ηλεκτρικού σεντάν επιδόσεων, το οποίο θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρική τεχνολογία και κινητήρες αξονικής ροής με συνολική ισχύ 1.000 ίππων. Το νέο μοντέλο, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Vision AMG, θα έχει δυναμικό σχεδιασμό και θα προσφέρει τετρακίνηση, καθώς και εντυπωσιακή ροπή.
Παρά τις προκλήσεις που σχετίζονται με το βάρος, η AMG ελπίζει ότι η νέα πλατφόρμα θα βελτιώσει την αυτονομία. Η επίσημη αποκάλυψη του σεντάν είναι προγραμματισμένη για τον Ιούνιο, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την εταιρεία.
Πιο αναλυτικά
Η Mercedes-AMG δημοσίευσε την πρώτη φωτογραφία της σιλουέτας ενός νέου μοντέλου που βρίσκεται υπό εξέλιξη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την εταιρεία. Το νέο σεντάν επιδόσεων θα προσπεράσει τους θερμικούς κινητήρες και θα διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρική τεχνολογία
Κι αυτή είναι η πρώτη φορά που η AMG αναπτύσσει από λευκό χαρτί ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Η Mercedes-AMG θα χρησιμοποιήσει κινητήρες αξονικής ροής για το νέο μοντέλο με συνολική ισχύ 1.000 ίππων
Σχεδιαστικά, θα αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Vision AMG του 2022, με έντονα κεκλιμένη οροφή που παραπέμπει στον δυναμικό σχεδιασμό της Porsche Taycan. Η σιλουέτα αποκαλύπτει τέσσερις πόρτες, μακρύ καπό και μεγάλο πίσω μέρος, υποδηλώνοντας ένα αυτοκίνητο με μεγάλες διαστάσεις. Παρά το μέγεθός του, το ηλεκτρικό AMG κάθεται χαμηλά στο δρόμο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και ένα SUV αδελφό μοντέλο, βασισμένο στην ίδια νέα πλατφόρμα AMG.EA.
Στην καρδιά του νέου σεντάν θα βρίσκονται ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής (Axial-Flux motors) της YASA, θυγατρικής της Mercedes, οι οποίοι αποδίδουν 480 ίππους και 800 Nm ροπής, με το μισό βάρος σε σύγκριση με παραδοσιακούς ηλεκτροκινητήρες ακτινικής ροής (Radial-Flux motors). Με τοποθέτηση ενός κινητήρα σε κάθε άξονα, το αυτοκίνητο θα προσφέρει τετρακίνηση, συνολική ισχύ που προσεγγίζει τους 1.000 ίππους και ροπή άνω των 1.350 Nm.
Τα χαρακτηριστικά αυτά το τοποθετούν απέναντι σε κορυφαία ηλεκτρικά μοντέλα όπως η Porsche Taycan Turbo και το Audi RS E-Tron GT.
Ωστόσο, το βάρος παραμένει σημαντική πρόκληση. Το υπάρχον AMG GT 4-Door Coupé με τον plug-in hybrid V8 ζυγίζει σχεδόν 2,4 τόνους, και η λογική λέει ότι το νέο ηλεκτρικό σεντάν δύσκολα θα καταφέρει να είναι ελαφρύτερο. Από την άλλη, το χαμηλότερο και πιο αεροδυναμικό αμάξωμα σε σχέση με το επερχόμενο SUV αναμένεται να ευνοήσει την αυτονομία.
Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γεννά ερωτήματα για τη διατήρηση της αυθεντικής οδηγικής εμπειρίας που έχουν ταυτίσει οι φίλοι της AMG με την αίσθηση ενός ισχυρού θερμικού κινητήρα. Η άμεση απόκριση και οι εκρηκτικές επιδόσεις των EV είναι αδιαμφισβήτητες, αλλά μένει να αποδειχθεί αν μπορούν να αναπληρώσουν την απόλαυσή που προσφέρει ο ήχος και το «βάρος» ενός V8 κινητήρα.
Η επίσημη αποκάλυψη του νέου ηλεκτρικού σεντάν της AMG έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο, με το Affalterbach να ποντάρει σε ένα εντυπωσιακό νέο κεφάλαιο στην ιστορία του.