Ο πρώην και νυν CEO της Volvo, Håkan Samuelsson, αναλαμβάνει ξανά τη διοίκηση της εταιρείας σε μια κρίσιμη περίοδο για την αυτοκινητοβιομηχανία, με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητας και την εξοικονόμηση 1,6 δισ. ευρώ λόγω πτώσης πωλήσεων.
Οι παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων μειώθηκαν κατά 6% το πρώτο τρίμηνο του 2025, οδηγώντας σε μείωση 11,7% στον κύκλο εργασιών. Η Volvo σχεδιάζει περικοπές θέσεων εργασίας και προσαρμογή της παραγωγής στις γεωπολιτικές εξελίξεις, εστιάζοντας στην τοπική παραγωγή στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο EX30 κατασκευάζεται ήδη στην Ευρώπη, αξιοποιώντας τις τοπικές υποδομές για την αποφυγή δασμών.
Πιο αναλυτικά
Ο πρώην και πλέον εκ νέου CEO της Volvo, Håkan Samuelsson, επανέρχεται στη διοίκηση της σουηδικής φίρμας με αποστολή την ενίσχυση της βιωσιμότητας της εταιρείας εν μέσω κρίσης στην αυτοκινητοβιομηχανία.
«Η βιομηχανία αντιμετωπίζει ιστορικές προκλήσεις. Εργαζόμαστε σε ένα σχέδιο που θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα της Volvo», ανέφερε χαρακτηριστικά. Το σχέδιο περιλαμβάνει εξοικονόμηση ύψους 1,6 δισ. ευρώ (18 δισ. σουηδικές κορώνες), με στόχο την ανάσχεση της πτώσης των εσόδων. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 καταγράφηκε πτώση 6% στις παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων, οδηγώντας σε μείωση 11,7% στον κύκλο εργασιών της εταιρείας.
Στόχος της Volvo είναι να κατασκευάζονται περισσότερα αυτοκίνητα εκεί όπου πωλούνται, ώστε να αποφευχθούν δασμοί και άλλες επιβαρύνσεις

Η εξοικονόμηση αυτή θα αρχίσει να αποδίδει από το 2026, αλλά το άμεσο αποτέλεσμα θα είναι οι περικοπές θέσεων εργασίας. Όπως ανακοίνωσε η Volvo, «θα υπάρξουν απολύσεις σε δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες λεπτομέρειες να ανακοινώνονται σύντομα».
Η Volvo δίνει επίσης έμφαση στην προσαρμογή της παραγωγής της στις γεωπολιτικές εξελίξεις και την παγκόσμια εμπορική αστάθεια. Στις ΗΠΑ, σκοπεύει να ενισχύσει την τοπική παραγωγή, μειώνοντας την εξάρτηση από εισαγωγές και εκμεταλλευόμενη καλύτερα τις υπάρχουσες υποδομές. Στόχος είναι να κατασκευάζονται περισσότερα αυτοκίνητα εκεί όπου πωλούνται, ώστε να αποφευχθούν δασμοί και άλλες επιβαρύνσεις.
Αυτό που σχεδιάζεται στην Αμερική είναι ήδη γεγονός στην Ευρώπη. Το νέο 100% ηλεκτρικό Volvo EX30 κατασκευάζεται ήδη στο εργοστάσιο της Γάνδης, στο Βέλγιο, γεγονός που του επιτρέπει να αποφεύγει τελωνειακούς φόρους και να είναι επιλέξιμο για το οικολογικό μπόνους σε χώρες όπου αυτό ισχύει.
Να σημειωθεί πως ο απελθών CEO της Volvo, Jim Rowan, είχε προειδοποιήσει τον διάδοχό του ότι τον περιμένουν «άγρυπνες νύχτες». Αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνεται -όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για τους εργαζομένους που ενδέχεται να χάσουν τη δουλειά τους.