Η Ferrari 296 Speciale, η νέα σκληροπυρηνική εκδοχή της 296 GTB, εντυπωσιάζει με την απόδοσή της, φτάνοντας τους 880 ίππους μέσω ενός υβριδικού συστήματος. Διατηρώντας τις ίδιες διαστάσεις με την GTB, έχει όμως βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος κατά 60 kg, χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων.
Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 330 km/h. Η ηχητική εμπειρία έχει επίσης αναβαθμιστεί, προσφέροντας μια μοναδική οδηγική απόλαυση.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις: τη σταθερή οροφή ή την αναδιπλούμενη.
Πιο αναλυτικά
Κοντέψαμε να χάσουμε τη λαλιά μας όταν δοκιμάσαμε τη Ferrari 296 GTB. Φαντάσου πώς θα είναι η εμπειρία της οδήγησης της σκληροπυρηνικής Speciale, όπου όλα έχουν φτάσει στο απόλυτο όριο.
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα για παράδειγμα. Ενώ στην GTB αποδίδει 830 ίππους και 740 Nm, στη Ferrari 296 Speciale έχει ανεβάσει τους τόνους. Η συνολική απόδοση φτάνει τους 880 ίππους, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 180 από 167 ίππους. Ενώ η μπαταρία των 7,45 kWh παραμένει ως είχε, το αυτό και η ηλεκτρική αυτονομία των 25 km.
Με 8άρι DCT κιβώτιο, τα 100 km/h έρχονται σε μόλις 2,8”, τα 200 σε 4,2” αργότερα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 330 km/h.
Η Ferrari 296 Speciale είναι το πιο ισχυρό πισωκίνητο μοντέλο δρόμου του Maranello
Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με την GTB. Το μήκος παραμένει στα 4.625 mm, το πλάτος στα 1.968 mm, το ύψος στα 1.181 mm, ενώ το μεταξόνιο εκτείνεται σε 2.600 mm.
Όμως, η downforce φτάνει πλέον τα 435 kg στα 250 km/h, νούμερο 20% μεγαλύτερο σε σύγκριση με την GTB. Την ίδια στιγμή, ο χρόνος μετάβασης της αεροτομής από τη θέση χαμηλής οπισθέλκουσας (LD) στην υψηλής κάθετης δύναμης (HD) έχει μειωθεί στο μισό.
Μια νέα διαμόρφωση μεσαίας κάθετης δύναμης (MD) βελτιώνει τη σταθερότητα του πίσω μέρους σε υψηλή ταχύτητα.
Η Ferrari υπέβαλε την 296 σε αυστηρή δίαιτα, μειώνοντας συνολικά 60 kg το βάρος της σε σύγκριση με την 296 GTB. Οφείλεται κυρίως στην παρουσία ανθρακονημάτων στο αμάξωμα και εξαρτημάτων τιτανίου στον κινητήρα. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 5 mm, ενώ η μέγιστη κλίση κατά το στρίψιμο είναι μικρότερη κατά 13%.
Και πώς ακούγεται; Παρότι η διάταξη παραμένει V6, η Ferrari σχεδίασε νέους ακουστικούς αγωγούς για την Speciale. Πλέον διπλάσιους σε σχέση με αυτούς της 296 GTB. Υποσχόμενη στο πλήρωμα μια συναισθηματική ηχητική εμπειρία.
Που θα το κάνει να ξεχάσει ότι κάτω από το καπό δεν κρύβεται ένας V12 ή τουλάχιστον ένας V8.
Η 296 Speciale πατάει σε ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2, ειδικά σχεδιασμένα για αυτήν. Η εικονική προσομοίωση βοήθησε στη μείωση του χρόνου εξέλιξης των ελαστικών από τους 18 στους 12 μήνες.
Οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν το μοντέλο είτε ως 296 Speciale με σταθερή οροφή είτε ως Speciale A, με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή.