Ένα από τα πιο πλήρη σε εξοπλισμό και εκδόσεις μοντέλα της κατηγορίας των supermini, το Hyundai i20, στην ανανέωση της 3ης του γενιάς εμφανίζεται δυναμικό, προσεγμένο και αποδοτικό.
Η Hyundai με το i20 αποτελεί μια ισχυρή πρόταση στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς και για το λόγο αυτό έχει επιλέξει να το προσφέρει με τέτοια γκάμα επιλογών ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να δεν έχει, εύκολα, περιθώρια άλλων επιλογών.
Δηλαδή είναι διαθέσιμο σε συμβατικές εκδόσεις βενζίνης, ήπια υβριδικές, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και πολύ σπορτίφ έκδοση i20N.
Με 4,04 μέτρα μήκος, το Hyundai i20 είναι ευέλικτο στην πόλη, ενώ και στα ταξίδια αποδίδει καλά, με γερό πάτημα στον αυτοκινητόδρομο.
Με μικρές αλλαγές στην εμφάνιση, όπως στο σήμα στο καπό και ο τύπου διαχύτης πίσω, «δένουν» με την μαύρη γυαλιστερή μάσκα και το μαύρο τελείωμα του πίσω προφυλακτήρα.
Στη φιλόξενη για 4 ενήλικες καμπίνα, θα χωρέσει και πέμπτος αρκεί να είναι σχετικά μικρού αναστήματος.
Τα σκληρά πλαστικά έμειναν για να είναι πιο χαμηλό το κόστος κατασκευής, όμως η γενικότερη αίσθηση σε ποιότητα υλικών είναι καλή.
Θήκες αποθήκευσης θα βρούμε αρκετές, όπως και ποτηροθήκες, ενώ στο πορτ-μπαγκάζ χωρούν αντικείμενα όγκου 352 λίτρων. Μάλιστα, μπορείς να ρυθμίσεις το πάτωμα του χώρου αποσκευών σε δύο θέσεις, με την πάνω να δημιουργεί επίπεδο πάτωμα όταν αναδιπλώσεις τα καθίσματα, ενώ κατεβαίνει και η εταζέρα χαμηλά, σε άλλη θέση, προς διευκόλυνση φόρτωσης.
Ως προς την τεχνολογία, με οθόνη αφής 10,25 ιντσών έχεις ενσύρματη συνδεσιμότητα, ενώ στον ιδίων διαστάσεων ψηφιακό πίνακα οργάνων έχουμε τη δυνατότητα παραμετροποίησης, δηλαδή να αλλάξουμε τα γραφικά, κάθε φορά που επιλέγουμε διαφορετικό πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Sport), ώστε να νομίζουμε ότι κάθε φορά οδηγούμε διαφορετικό i20. Δύο θύρες για φόρτιση smartphone και συνδεσιμότητα υπάρχουν, για όσους έχουν παλαιότερες συσκευές η USB-A και για αυτούς που έχουν νεότερες η USB-C, η οποία καθιερώνεται ως οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για ενιαία καλώδια και μείωση των αποβλήτων.
Το κόκπιτ συμπληρώνεται από μικρούς διακόπτες για τον κλιματισμό, ενώ μόνο ένας περιστροφικός είναι για το ηχοσύστημα.
Οδήγησα την έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDI, που είναι υπερτοφοδοτούμενος, και χωρίς ήπια υβριδική συνεργασία, διότι υπάρχει και τέτοια έκδοση που μειώνει ελαφρά την κατανάλωση και υποβοηθά ηλεκτρικά κατά την εκκίνηση ή σε χαμηλές ταχύτητες.
Πάραυτα, το σύνολο χωρίς υβριδική υποβοήθηση είναι αποδοτικό, με 100 ίππους και 172 Nm ροπής από αρκετά χαμηλά, επιταχύνει καλά (10,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα εργοστασιακή μέτρηση) και βγάζει 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα που δεν χρειάζεται να τα φτάσεις.
Το μοτέρ συνεργάζεται με ένα αρκετά μακρύ σε σχέσεις 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, που η δουλειά του είναι να συμβάλλει μεταξύ απόδοσης και οικονομίας καυσίμου. Αν οδηγήσεις στα όρια, τότε θα είσαι μόνιμα πάνω από τα 7 λίτρα κατανάλωση στα 100 χλμ. Διαφορετικά, με πιο συνετή οδήγηση μπορεί να πλησιάσεις και τα 6 λίτρα, μια πολύ αξιόλογη τιμή αυτή την εποχή και με τις τιμές των καυσίμων μονίμως ψηλά.
Η ποιότητα κύλισης είναι θαυμάσια, εξαιτίας της ηχομόνωσης που έχουν πετύχει οι μηχανικοί, αλλά και του μοτέρ που δεν παράγει αρκετό θόρυβο. Η ανάρτηση κάνει καλά τη δουλειά της, αλλά είναι κάπως σκληρή με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, στα στροφιλίκια, αν τα πάρεις γρήγορα, και το τιμόνι άμεσο όσο πρέπει να πιο βαρύ σε αίσθηση οδηγώντας στο Sport πρόγραμμα.
Το Hyundai i20 είναι ένα μοντέλο πάνω στο οποίο η κορεατική μάρκα προσφέρει στους Ευρωπαίους μια πρόταση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους, με όμορφη σχεδίαση, πολύ καλό εξοπλισμό και πολιτισμένη οδηγική συμπεριφορά, και το προικίζει με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.