Η Alfa Romeo Giulia είναι από εκείνα τα μοντέλα, που όσα χρόνια και αν περάσουν θα γυρίσεις το κεφάλι σου να τα κοιτάξεις, πόσω μάλλον αν συνοδεύεται και από το «σωστό» ήχο, όπως η Competizione Q4.
Με στοιχεία που ενισχύουν τη διαχρονική της εμφάνιση και πινελιές από την αισθητική ταυτότητα της ιταλικής φίρμας που καθιέρωσε η Tonale, η Alfa Romeo Giulia έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να υποστηρίξει τον τίτλο της ιταλικής ντίβας του D-Segment. Ο «Trilobo» σχεδιασμός, δηλαδή, η σύνθεση της τριγωνικής μάσκας Scudetto και των εκατέρωθεν αυτής αεραγωγών, τονίζουν τον ατίθασο και ταυτόχρονα ελκυστικό χαρακτήρα της Giulia.
Τα 3+3 φωτιστικά σώματα Full-LED Adaptive Matrix τελειοποιούν την εμφάνιση της ιταλικής μπερλίνας, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή απόδοση κατά τη βραδινή οδήγηση με το σύστημα που προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις οδηγικές συνθήκες.
Αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό. Στιλάτη και σπορ σχεδίαση με προσοχή στη λεπτομέρεια, ποιότητα, πολύ καλό φινίρισμα και άψογη συναρμογή, τεχνολογία και άκρως οδηγοκεντρική. Αυτό, βασικά, είναι και το κύριο μέλημα της Giulia. Να εστιάζει στον οδηγό της. Με κάθε τρόπο. Αισθητικά, πρακτικά και κυρίως οδηγικά.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «Cannocchialle» των 12,3 ιντσών, με δυνατότητα εξατομίκευσης της προβολής και συγκεκριμένα με τις τρεις διατάξεις Evolved, Relax και Heritage, δείχνει με υπέροχο τρόπο τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Επίσης, συναντάμε την 8,8 ιντσών κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαδραστικά widget. Επιπλέον, η Alfa Romeo Giulia διαθέτει τεχνολογία NFT, η οποία ουσιαστικά προσφέρει αδιάβλητη καταγραφή του ιστορικού του αυτοκινήτου, εάν ο ιδιοκτήτης το επιθυμεί, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στην Tonale.
Μπορεί να μην είναι SUV, που στις μέρες μας αποκτά αυτόματα τον τίτλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αλλά η Giulia τελεί μια χαρά τις… οικογενειακές της υποχρεώσεις, αφού είναι ευρύχωρη και λειτουργική με διαστάσεις 4.650×1.860×1.438mm και 480lt για το χώρο αποσκευών. Έτσι κι αλλιώς, πριν από τη μεγάλη έλευση των SUV, τα ηνία των family cars στην Ελλάδα είχαν κυρίως τα σεντάν.
Η απόλυτη ικανοποίηση, έρχεται, όμως, με το που κάθεσαι και ρυθμίζεις τη θέση οδήγησης στα μέτρα σου. Κάθεσαι χαμηλά, το bucket σε αγκαλιάζει κυριολεκτικά και δεν αργείς να συνειδητοποιήσεις πόσο σπάνια το ζεις πλέον αυτό, αφού στα SUV -στα οποία βρισκόμαστε συχνά πυκνά- η ψηλή θέση οδήγησης είναι βασικό χαρακτηριστικό τους.
Την ικανοποίηση αυτή ακολουθεί η προσμονή να πατήσουμε το μπουτόν στο τιμόνι για να τεθεί σε λειτουργία ο δίλιτρος MultiAir turbo βενζινοκινητήρας, με άμεσο ψεκασμό, των 280PS και των 400Nm ροπής. Και μόλις γίνει αυτό, η ευτυχία κατακλύζει κάθε κύτταρο του σώματός μας.
Δεν αργεί κάποιος να καταλάβει τι μέλλει γενέσθαι. Ο κινητήρας έχει ροπή από χαμηλά με τη δύναμη να είναι διαθέσιμη οποιαδήποτε στιγμή τη χρειαστείς, ενώ το εξαιρετικό οχτατάχυτο κιβώτιο της ZF με μετατροπέα ροπής βοηθάει να βγάλει ακόμα καλύτερα τη δύναμή του στο δρόμο. Μιλώντας με αριθμούς, το αμάξωμα των 1.620 kg της Giulia χρειάζεται 5,2sec για να φτάσει από στάση τα 100km/h, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240km/h.
Από τη στιγμή που βρεθείς στο πολύ καλής στήριξης τύπου bucket κάθισμα, η συνέχεια είναι σαν ιεροτελεστία. Το ρυθμίζεις στα μέτρα σου, βάζεις ζώνη ασφαλείας, πατάς το μπουτόν και επιλέγεις από τον κλασικό περιστροφικό διακόπτη D.N.A. το προφίλ οδήγησης που επιθυμείς. Αναλόγως το πρόγραμμα που επιλέξεις, Dynamic, Normal ή Advanced Efficiency, ρυθμίζει την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου και την αίσθηση στο τιμόνι, ενώ στις εκδόσεις με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, Alfa Active Suspension, όπως στη δική μας περίπτωση, επεμβαίνει και στα αμορτισέρ. Έτσι, στο Dynamic η ανάρτηση σκληραίνει, αλλά στην περίπτωση που θέλεις μαλακή ρύθμιση, μπορείς να την επαναφέρεις με ξεχωριστό κουμπί. Η δομή της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξασφαλίζει την άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά της Giulia.
Στην άψογη συμπεριφορά της στο δρόμο, όμως, συμβάλλει και το σύστημα τετρακίνησης Q4 της Alfa Romeo, το οποίο ζυγίζει μόλις 50kg. Σε αυτό βοηθάει το γεγονός ότι ο κεντρικός άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα, κάτι που σημαίνει ελάχιστο βάρος. Ο πυρήνας, φυσικά, του Q4 είναι το Ενεργό Κιβώτιο Μεταφοράς Ροπής (ATC). Με άλλα λόγια, η τετρακίνηση χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μεταβάλλει ενεργά το ποσοστό της ροπής που φτάνει στο εμπρός διαφορικό ανάλογα με τις συνθήκες που καταγράφει και αναλύει, όπως για παράδειγμα, το επίπεδο πρόσφυσης του δρόμου, εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη απόδοση.
Στην πράξη, λοιπόν, το σύστημα μετάδοσης της ιταλικής φίρμας ξεκινά με την Giulia πισωκίνητη σε συνθήκες καλής πρόσφυσης, όμως όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, μεταφέρει άμεσα (σε 150ms) έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ώστε να αντιμετωπιστεί αμέσως η απώλεια πρόσφυσης.
Η Alfa Romeo Giulia είναι πραγματικά ένα από τα καλύτερα και οδηγικά πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που κυκλοφορούν. Μέσα στην πόλη, αν εξαιρέσεις τη δυσκολία που βιώνουμε στην εύρεση θέσης πάρκινγκ, είναι άνετη και η premium αύρα σε κρατάει μόνιμα σε μία ευδιάθετη κατάσταση. Στο ταξίδι… οδοστρωτήρας καταπίνει τα χιλιόμετρα με το δικό της μαγικό τρόπο, ευθύβολη και άνετη ακόμα και στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Σε όποιο προφίλ και να την οδηγήσεις είναι εκπληκτική, σταθερή και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Όμως, το απόγειο του συνδυασμού πλαισίου-ανάρτησης έρχεται σε δρόμο με στροφές. Ανοιχτές, κλειστές, φουρκέτες, τα πάντα. Με την Giulia οδηγείς πραγματικά και όχι αποστειρωμένα. Το κράτημα είναι εξαιρετικό ακόμα και σε οριακό ρυθμό και το επίπεδο πρόσφυσης υψηλό, ενώ το σύστημα τετρακίνησης δουλεύει εκεί που χρειάζεται. Με την εξαιρετική ανάρτηση και την κατανομή της μάζας ισόποσα στους δύο άξονες, η οδήγηση είναι όνειρο.
Σε κάποια πιο γλιστερά κομμάτια, η επέμβαση του ESP εμφανίζεται σχετικά νωρίς, γεγονός που δείχνει ότι οι Ιταλοί έχουν την ασφάλεια πρωταρχικό του μέλημα. Εννοείται πως η Giulia διαθέτει πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και ασφαλείας. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, είναι ακριβές και κατευθύνει το αυτοκίνητο, ακριβώς εκεί που δίνει ο οδηγός εντολή. Κοιτάζεις εκεί που θέλεις να πας, στρίβεις και το μπροστινό σύστημα ακολουθεί, ενώ οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.
Στην απολαυστική οδήγηση, ρόλο παίζει και το 8άρι κιβώτιο της ZF, το οποίο είναι γρήγορο και άμεσο στις αλλαγές. Ωστόσο, εάν θέλετε να έχετε οι ίδιοι μεγαλύτερη συμμετοχή, πίσω από το τιμόνι τα αλουμινένια μεγάλα paddles (ίσως και από τα πιο βολικά) ανταποκρίνονται εξαιρετικά δίνοντας μια πιο αγωνιστική εσάνς. Τα φρένα ολοκληρώνουν την τέλεια εικόνα της Giulia, είναι αποδοτικά, άμεσα και σχετικά ακούραστα. Οδηγώντας την Alfa Romeo Giulia έχεις ζήσει μία εμπειρία που δύσκολα βγαίνει από το μυαλό σου.
Η κατανάλωση είναι ικανοποιητική, αν ενδιαφέρει κάποιον αυτό, αν και η αλήθεια είναι πως λίγο πολύ στην καθημερινότητα όλους μας απασχολεί ανεξαρτήτως τι οδηγούμε. Στο trip computer η μέση τιμή που είδαμε, η οποία συμπεριλάμβανε οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο, σε ήρεμο και σβέλτο ρυθμό, ήταν λίγο κάτω από 10,0lt/100km. Μέσα στην πόλη ανέβηκε στα 10,8lt/100km, στην απαιτητική οδήγηση είδαμε λίγο πάνω από 12,5lt/100km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση δεν πέρασε τα 8,0lt/100km.
Η Alfa Romeo Giulia είναι ένα μοντέλο με δυνατή προσωπικότητα, που σέβεται την ιστορία της και τον οδηγό της. Ένα σπορ μοντέλο που θυμίζει πρωταγωνιστές της αυτοκίνησης του παρελθόντος και ξεχωρίζει ως ένα από τα λίγα πλέον που απευθύνονται στο γνήσιο λάτρη της οδήγησης. Συνδυάζει ό,τι θέλει και επιθυμεί ένας κάτοχος που δεν τον ενδιαφέρει να μεταφέρεται μόνο από το σημείο Α στο Β, αλλά να ζει την κάθε διαδρομή με πάθος.
Στην ουσία, η Alfa Romeo Giulia Q4 έχει όλο το πακέτο: εντυπωσιακή εμφάνιση, οικογενειακές διαστάσεις και ευρυχωρία, ποιότητα και πολυτέλεια, απολαυστική οδήγηση και άνεση, δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, εξαιρετικό κιβώτιο της ZF, πλαίσιο και ανάρτηση που συνεργάζονται άψογα και ένα σύστημα τετρακίνησης που παραδίδει μαθήματα. Η τιμή της ξεκινάει από τα 70.173 ευρώ και είναι διαθέσιμη στην αγορά ως Veloce.