Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Η Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS συνδυάζει σπορ οδήγηση, οικογενειακή ευρυχωρία και μοναδικό design, ιδανική για τους λάτρεις της οδήγησης.

Η Alfa Romeo Giulia είναι από εκείνα τα μοντέλα, που όσα χρόνια και αν περάσουν θα γυρίσεις το κεφάλι σου να τα κοιτάξεις, πόσω μάλλον αν συνοδεύεται και από το «σωστό» ήχο, όπως η Competizione Q4.

Με στοιχεία που ενισχύουν τη διαχρονική της εμφάνιση και πινελιές από την αισθητική ταυτότητα της ιταλικής φίρμας που καθιέρωσε η Tonale, η Alfa Romeo Giulia έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να υποστηρίξει τον τίτλο της ιταλικής ντίβας του D-Segment. Ο «Trilobo» σχεδιασμός, δηλαδή, η σύνθεση της τριγωνικής μάσκας Scudetto και των εκατέρωθεν αυτής αεραγωγών, τονίζουν τον ατίθασο και ταυτόχρονα ελκυστικό χαρακτήρα της Giulia.

Τα 3+3 φωτιστικά σώματα Full-LED Adaptive Matrix τελειοποιούν την εμφάνιση της ιταλικής μπερλίνας, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή απόδοση κατά τη βραδινή οδήγηση με το σύστημα που προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις οδηγικές συνθήκες.

Αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό. Στιλάτη και σπορ σχεδίαση με προσοχή στη λεπτομέρεια, ποιότητα, πολύ καλό φινίρισμα και άψογη συναρμογή, τεχνολογία και άκρως οδηγοκεντρική. Αυτό, βασικά, είναι και το κύριο μέλημα της Giulia. Να εστιάζει στον οδηγό της. Με κάθε τρόπο. Αισθητικά, πρακτικά και κυρίως οδηγικά.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «Cannocchialle» των 12,3 ιντσών, με δυνατότητα εξατομίκευσης της προβολής και συγκεκριμένα με τις τρεις διατάξεις Evolved, Relax και Heritage, δείχνει με υπέροχο τρόπο τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Επίσης, συναντάμε την 8,8 ιντσών κεντρική οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων με διαδραστικά widget. Επιπλέον, η Alfa Romeo Giulia διαθέτει τεχνολογία NFT, η οποία ουσιαστικά προσφέρει αδιάβλητη καταγραφή του ιστορικού του αυτοκινήτου, εάν ο ιδιοκτήτης το επιθυμεί, κάτι που είδαμε για πρώτη φορά στην Tonale.

 

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Μπορεί να μην είναι SUV, που στις μέρες μας αποκτά αυτόματα τον τίτλο του οικογενειακού αυτοκινήτου, αλλά η Giulia τελεί μια χαρά τις… οικογενειακές της υποχρεώσεις, αφού είναι ευρύχωρη και λειτουργική με διαστάσεις 4.650×1.860×1.438mm και 480lt για το χώρο αποσκευών. Έτσι κι αλλιώς, πριν από τη μεγάλη έλευση των SUV, τα ηνία των family cars στην Ελλάδα είχαν κυρίως τα σεντάν.

Η απόλυτη ικανοποίηση, έρχεται, όμως, με το που κάθεσαι και ρυθμίζεις τη θέση οδήγησης στα μέτρα σου. Κάθεσαι χαμηλά, το bucket σε αγκαλιάζει κυριολεκτικά και δεν αργείς να συνειδητοποιήσεις πόσο σπάνια το ζεις πλέον αυτό, αφού στα SUV -στα οποία βρισκόμαστε συχνά πυκνά- η ψηλή θέση οδήγησης είναι βασικό χαρακτηριστικό τους.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Την ικανοποίηση αυτή ακολουθεί η προσμονή να πατήσουμε το μπουτόν στο τιμόνι για να τεθεί σε λειτουργία ο δίλιτρος MultiAir turbo βενζινοκινητήρας, με άμεσο ψεκασμό, των 280PS και των 400Nm ροπής. Και μόλις γίνει αυτό, η ευτυχία κατακλύζει κάθε κύτταρο του σώματός μας.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Δεν αργεί κάποιος να καταλάβει τι μέλλει γενέσθαι. Ο κινητήρας έχει ροπή από χαμηλά με τη δύναμη να είναι διαθέσιμη οποιαδήποτε στιγμή τη χρειαστείς, ενώ το εξαιρετικό οχτατάχυτο κιβώτιο της ZF με μετατροπέα ροπής βοηθάει να βγάλει ακόμα καλύτερα τη δύναμή του στο δρόμο. Μιλώντας με αριθμούς, το αμάξωμα των 1.620 kg της Giulia χρειάζεται 5,2sec για να φτάσει από στάση τα 100km/h, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240km/h.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Από τη στιγμή που βρεθείς στο πολύ καλής στήριξης τύπου bucket κάθισμα, η συνέχεια είναι σαν ιεροτελεστία. Το ρυθμίζεις στα μέτρα σου, βάζεις ζώνη ασφαλείας, πατάς το μπουτόν και επιλέγεις από τον κλασικό περιστροφικό διακόπτη D.N.A. το προφίλ οδήγησης που επιθυμείς. Αναλόγως το πρόγραμμα που επιλέξεις, Dynamic, Normal ή Advanced Efficiency, ρυθμίζει την απόκριση του κινητήρα, του κιβωτίου και την αίσθηση στο τιμόνι, ενώ στις εκδόσεις με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, Alfa Active Suspension, όπως στη δική μας περίπτωση, επεμβαίνει και στα αμορτισέρ. Έτσι, στο Dynamic η ανάρτηση σκληραίνει, αλλά στην περίπτωση που θέλεις μαλακή ρύθμιση, μπορείς να την επαναφέρεις με ξεχωριστό κουμπί. Η δομή της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξασφαλίζει την άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά της Giulia.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Στην άψογη συμπεριφορά της στο δρόμο, όμως, συμβάλλει και το σύστημα τετρακίνησης Q4 της Alfa Romeo, το οποίο ζυγίζει μόλις 50kg. Σε αυτό βοηθάει το γεγονός ότι ο κεντρικός άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα, κάτι που σημαίνει ελάχιστο βάρος. Ο πυρήνας, φυσικά, του Q4 είναι το Ενεργό Κιβώτιο Μεταφοράς Ροπής (ATC). Με άλλα λόγια, η τετρακίνηση χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος μεταβάλλει ενεργά το ποσοστό της ροπής που φτάνει στο εμπρός διαφορικό ανάλογα με τις συνθήκες που καταγράφει και αναλύει, όπως για παράδειγμα, το επίπεδο πρόσφυσης του δρόμου, εξασφαλίζοντας έτσι τη μέγιστη απόδοση.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Στην πράξη, λοιπόν, το σύστημα μετάδοσης της ιταλικής φίρμας ξεκινά με την Giulia πισωκίνητη σε συνθήκες καλής πρόσφυσης, όμως όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, μεταφέρει άμεσα (σε 150ms) έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ώστε να αντιμετωπιστεί αμέσως η απώλεια πρόσφυσης.

Η Alfa Romeo Giulia είναι πραγματικά ένα από τα καλύτερα και οδηγικά πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που κυκλοφορούν. Μέσα στην πόλη, αν εξαιρέσεις τη δυσκολία που βιώνουμε στην εύρεση θέσης πάρκινγκ, είναι άνετη και η premium αύρα σε κρατάει μόνιμα σε μία ευδιάθετη κατάσταση. Στο ταξίδι… οδοστρωτήρας καταπίνει τα χιλιόμετρα με το δικό της μαγικό τρόπο, ευθύβολη και άνετη ακόμα και στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Σε όποιο προφίλ και να την οδηγήσεις είναι εκπληκτική, σταθερή και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Όμως, το απόγειο του συνδυασμού πλαισίου-ανάρτησης έρχεται σε δρόμο με στροφές. Ανοιχτές, κλειστές, φουρκέτες, τα πάντα. Με την Giulia οδηγείς πραγματικά και όχι αποστειρωμένα. Το κράτημα είναι εξαιρετικό ακόμα και σε οριακό ρυθμό και το επίπεδο πρόσφυσης υψηλό, ενώ το σύστημα τετρακίνησης δουλεύει εκεί που χρειάζεται. Με την εξαιρετική ανάρτηση και την κατανομή της μάζας ισόποσα στους δύο άξονες, η οδήγηση είναι όνειρο.

Σε κάποια πιο γλιστερά κομμάτια, η επέμβαση του ESP εμφανίζεται σχετικά νωρίς, γεγονός που δείχνει ότι οι Ιταλοί έχουν την ασφάλεια πρωταρχικό του μέλημα. Εννοείται πως η Giulia διαθέτει πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και ασφαλείας. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση, είναι ακριβές και κατευθύνει το αυτοκίνητο, ακριβώς εκεί που δίνει ο οδηγός εντολή. Κοιτάζεις εκεί που θέλεις να πας, στρίβεις και το μπροστινό σύστημα ακολουθεί, ενώ οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Στην απολαυστική οδήγηση, ρόλο παίζει και το 8άρι κιβώτιο της ZF, το οποίο είναι γρήγορο και άμεσο στις αλλαγές. Ωστόσο, εάν θέλετε να έχετε οι ίδιοι μεγαλύτερη συμμετοχή, πίσω από το τιμόνι τα αλουμινένια μεγάλα paddles (ίσως και από τα πιο βολικά) ανταποκρίνονται εξαιρετικά δίνοντας μια πιο αγωνιστική εσάνς. Τα φρένα ολοκληρώνουν την τέλεια εικόνα της Giulia, είναι αποδοτικά, άμεσα και σχετικά ακούραστα. Οδηγώντας την Alfa Romeo Giulia έχεις ζήσει μία εμπειρία που δύσκολα βγαίνει από το μυαλό σου.

Η κατανάλωση είναι ικανοποιητική, αν ενδιαφέρει κάποιον αυτό, αν και η αλήθεια είναι πως λίγο πολύ στην καθημερινότητα όλους μας απασχολεί ανεξαρτήτως τι οδηγούμε. Στο trip computer η μέση τιμή που είδαμε, η οποία συμπεριλάμβανε οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο, σε ήρεμο και σβέλτο ρυθμό, ήταν λίγο κάτω από 10,0lt/100km. Μέσα στην πόλη ανέβηκε στα 10,8lt/100km, στην απαιτητική οδήγηση είδαμε λίγο πάνω από 12,5lt/100km, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση δεν πέρασε τα 8,0lt/100km.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Η Alfa Romeo Giulia είναι ένα μοντέλο με δυνατή προσωπικότητα, που σέβεται την ιστορία της και τον οδηγό της. Ένα σπορ μοντέλο που θυμίζει πρωταγωνιστές της αυτοκίνησης του παρελθόντος και ξεχωρίζει ως ένα από τα λίγα πλέον που απευθύνονται στο γνήσιο λάτρη της οδήγησης. Συνδυάζει ό,τι θέλει και επιθυμεί ένας κάτοχος που δεν τον ενδιαφέρει να μεταφέρεται μόνο από το σημείο Α στο Β, αλλά να ζει την κάθε διαδρομή με πάθος.

Alfa Romeo Giulia Competizione Q4 280PS – Δοκιμή: Για αληθινές ανιδιοτελείς της οδήγησης!

Στην ουσία, η Alfa Romeo Giulia Q4 έχει όλο το πακέτο: εντυπωσιακή εμφάνιση, οικογενειακές διαστάσεις και ευρυχωρία, ποιότητα και πολυτέλεια, απολαυστική οδήγηση και άνεση, δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, εξαιρετικό κιβώτιο της ZF, πλαίσιο και ανάρτηση που συνεργάζονται άψογα και ένα σύστημα τετρακίνησης που παραδίδει μαθήματα. Η τιμή της ξεκινάει από τα 70.173 ευρώ και είναι διαθέσιμη στην αγορά ως Veloce.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ουκρανία: Κατέρριψε 58 από τα 132 ρωσικά UAV που εκτοξεύθηκαν τη νύχτα

Η ουκρανική αντιαεροπορική άμυνα κατέρριψε 58 από τα 132...

Συρία: Η πτώση του Άσαντ επηρεάζει τα δεδομένα και στη χώρα μας για τους πρόσφυγες

Η πτώση του καθεστώτος Άσαντ στη Συρία έχει προκαλέσει...

Λάκης Λαζόπουλος: «Η μητέρα μου με δίδαξε να μην πίνω τα δηλητήρια των άλλων»

Ο Λάκης Λαζόπουλος αναφέρεται στην επιστροφή της εκπομπής "Αλ...

All Star Game 2024: Η σπουδαία γιορτή του μπάσκετ των γυναικών

Το All Star Game 2024 επιστρέφει μετά από 13...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

BMW Group Hellas: Εκμετάλλευση νέων ταλέντων από τη Σιβιτανίδιο Σχολή

Η ανίχνευση, ανάπτυξη και προώθηση νέων ταλαντούχων ανθρώπων από διάφορους τομείς, όπως είναι η μηχανολογία, η έρευνα, ο σχεδιασμός, η πληροφορική και η τεχνολογία,...

Το ηλεκτρικό Leapmotor T03 είναι η πιο έξυπνη επιλογή για την αστική ζωή

Με ένα μοντέλο πόλης, η Leapmotor δυναμιτίζει την αγορά καθώς προσφέρει το Τ03, με τιμή 15.850 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι...

Τις 140.000 θα αγγίξουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024

Μετά από 4 συνεχόμενους μήνες (Ιούλιος – Οκτώβριος) με πτωτικό ρυθμό πωλήσεων, ο Νοέμβριος επανήλθε σε θετικό πρόσημο και συμβάλλει ώστε συνολικά η χρονιά...

Zontes 703F: Προπαραγγελίες στην τιμή των 8.395 ευρώ

Ξεκίνησαν οι προπαραγγελίες για την αναμενόμενη Zontes 703F, η οποία χαρακτηρίζεται από ξεχωριστό σχεδιασμό, συνδυάζοντας προηγμένη τεχνολογία, κορυφαία χαρακτηριστικά και εντυπωσιακές επιδόσεις. Η νέα Zontes...

Τι αντιπροσωπεύει η συμφωνία ΕΕ με το μπλοκ κρατών Mercosur για το αυτοκίνητο

Μια άκρως σημαντική συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις τέσσερις χώρες του μπλοκ Mercosur –  Αργεντινή, Βραζιλία, Παραγουάη και Ουρουγουάη, θέτει νέα δεδομένα και...

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Ποσοστιαίες αυξήσεις στα διόδια για το 2025

Νέα τέλη διοδίων θα ισχύσουν στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, που λειτουργεί το τμήμα της ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί Ημαθίας. Οι αναπροσαρμογές στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου θα ισχύσουν...

Leapmotor: Πώς αξιολογήθηκε το SUV C10 σε ζητήματα ασφάλειας

Μπαράζ αξιολογήσεων από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP που διενεργεί δοκιμές ασφάλειας, με το νέο κινεζικό ηλεκτρικό Leapmotor C10 να κερδίζει πέντε αστέρια. Το πρώτο...

Πληρώνεις μόνο για τα χιλιόμετρα που καλύπτεις, με το ΟΛΥΜΠΙΑ PASS Hybrid

Η Ολυμπία Οδός λειτουργεί τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και που το 2025 θα φθάνει μέχρι τον Πύργο της Ηλείας. Η απόκτηση...

Volvo: 5αστέρι σε ασφάλεια το πλήρως ηλεκτρικό EX30

Μολονότι είναι το μικρότερο SUV στην ιστορία της Volvo, εντούτοις το EX30 προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, τόσο για τους επιβάτες του, όσο και...

Στο 66,35% η εξέλιξη εργασιών στο βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65

Εντός της ερχόμενης χρονιάς, το 2025, ή το αργότερο στις αρχές του 2026, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και το βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής...