Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024

Αγορά ηλεκτρικού οχήματος: Από μόδα ή από άποψη

Η αξία της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου: συνειδητές επιλογές έναντι μόδας με προϋποθέσεις όπως φόρτιση και συνήθειες οδήγησης.

Πληθαίνουν τα ερωτήματα για το αν πράγματι αξίζει η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Και αυτά τα ερωτήματα θα πολλαπλασιάζονται από τη στιγμή που συμβαίνουν φαινόμενα όπως στην Αράχοβα με την ακινητοποίηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στον χιονιά.

Η έλευση της ηλεκτροκίνησης ήρθε όχι για να μας ταλαιπωρήσει, αλλά διότι αφενός η τεχνολογία προχωρά και αφετέρου επειδή πρέπει να βρούμε τρόπους να ξεφύγουμε από τα ορυκτά καύσιμα και την μόλυνση τους περιβάλλοντος από το διοξείδιο του άνθρακα και τους λοιπούς ρύπους.

Η ηλεκτροκίνηση είναι ήρθε για αθόρυβες μετακινήσεις, καθώς ο θόρυβος στις πόλεις από τα κάθε είδους οχήματα είναι πολλές φορές ανυπόφορος, ενώ τα ηλεκτρικά δεν παράγουν θόρυβο από τη λειτουργία του κινητήρα, παρά μόνο από την κύλιση, από τον θόρυβο που παράγουν τα ελαστικά.  

Με την ηλεκτροκίνηση οδηγείς πιο ήρεμα, με χαμηλότερες ταχύτητες, διότι ξέρεις ότι αν πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού η κατανάλωση ενέργειας είναι πολύ μεγάλη και θα αναζητήσεις φορτιστή συντομότερα. Για τον λόγο αυτό οι περισσότερες εταιρείες βάζουν ηλεκτρονικό κόφτη στα 130 – 140 χλμ./ώρα, ώστε να μη ξεχαστεί ο οδηγός και μετά… ψάχνεται.

Γενικά οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλάζεις συνήθειες, και ίσως τρόπο ζωής, καθώς ξεφεύγεις από όσα γνώριζες με τους θερμικούς κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου. Με τη διαχείριση της ενέργειας έχουν αλλάξει πολλά και οφείλεις να συμμορφωθείς, αν δεν θέλεις να αντιμετωπίζεις προβλήματα.

Πόσοι, όμως, αντιλαμβάνονται πλήρως όλα τα παραπάνω, επισκεπτόμενοι μια εμπορία αυτοκινήτων; Θέλουν πράγματι να αγοράσουν ή να νοικιάσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο συνειδητά για το τι παίρνουν ή από μόδα;

Διότι ναι μεν αξίζει να ακολουθούμε τη μόδα, αλλά πρέπει και να μας ταιριάζει. Ας πάρουμε παράδειγμα πόσοι ντύνονται με ρούχα της εποχής ή και πιο προχωρημένα, που δεν τους ταιριάζουν καθόλου. Κάπως έτσι είναι και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Έχοντας οδηγήσει χιλιάδες αυτοκίνητα όλα αυτά τα χρόνια της δουλειάς μου, ήξερα πώς να συμπεριφερθώ με τα συμβατικά, με τους θερμικούς κινητήρες. Τώρα έμαθα πώς να συμπεριφέρομαι και με τα ηλεκτρικά, διότι αν με άδειο ρεζερβουάρ οδηγώντας ήπια για να φτάσεις με τις αναθυμιάσεις σε ένα πρατήριο και να ανεφοδιαστείς, με τα ηλεκτρικά δεν είναι έτσι. Διότι μπορεί να σου δείχνει υπόλοιπο 15% η μπαταρία και 50 χλμ. αυτονομία, όμως ίσως πραγματικά να είναι λιγότερα τα χιλιόμετρα, ανάλογα το που κινείσαι και τι θερμοκρασία θέλεις να έχεις στο όχημα. Κι αυτό το έχω βιώσει, όπως και ένα ακόμα περιστατικό, προ ημερών, όπου ενώ είχα μπαταρία στο 75% σε ένα Tesla Model 3 με τη μικρότερη μπαταρία, όταν πήγα να το ανοίξω, δεν άνοιγε. Ήρθε η οδική βοήθεια, με εξωτερική μπαταρία συνδέσαμε τα καλώδια ανάγκης, άνοιξαν οι πόρτες, όμως επειδή μπορεί να παρουσιαζόταν ξανά το πρόβλημα, το φορτώσαμε για το συνεργείο, ίσως για αλλαγή μπαταρίας, που είναι και το πιο ακριβό ανταλλακτικό.

Στην Αράχοβα με το πολύ κρύο και σταματημένα τα ηλεκτρικά, η ενέργει που απαιτούταν για να θερμανθεί η καμπίνα, έφερε τη μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, το άδειασμα και την ακινητοποίηση. Κι αν με ένα θερμικό αυτοκίνητο σου φέρνουν ένα μπιτόνι με καύσιμα και βάζεις μέχρι να πας στο πρατήριο, με τα ηλεκτρικά πρέπει να έρθει γερανός να το φορτώσει. Πάντως, μία εταιρεία στην Ελλάδα ξεκίνησε να προσφέρει βαν – φορτιστές, ακριβώς για να επιλαμβάνεται τέτοιων καταστάσεων.

Δεν φταίει το κρύο αν κάποιος δεν έχει μεγάλη επάρκεια στην μπαταρία. Στη Νορβηγία με το πολικό ψύχος, η συντριπτική πλειονότητα των νέων οχημάτων είναι ηλεκτρικά. Όμως εκεί σε ένα ξενοδοχείο έχουν δέκα φορτιστές, και παντού, σε όλα τα καταστήματα, και στα σπίτια βεβαίως εκείνων που έχουν αγοράσει ηλεκτρικό.

Στην Ελλάδα, οι αυτοκινητόδρομοι έχουν φορτιστές, τουλάχιστον δύο και όχι όλοι με την ίδια ισχύ για γρήγορη φόρτιση. Στα πολυκαταστήματα θα βρεις, στα σούπερ μάρκετ επίσης και σε ορισμένους άλλους χώρους. Όμως, στις ταβέρνα στην Αράχοβα και στο Λιβάδι, πόσους φορτιστές να έχουν και πόσους να εξυπηρετήσουν, αν αυτή ήταν η λογική ορισμένων «πάμε για φαγητό και φορτίζουμε ταυτόχρονα».

Για να μη μακρηγορώ, πριν επιλέξουμε να αποκτήσουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητα, οφείλουμε να εξετάσουμε όλους τους παράγοντες, για το πώς και πού ζούμε, πώς και πού κινούμαστε, τι ανάγκες έχουμε εμείς και η οικογένειά μας, ώστε να κάνουμε συνειδητή επιλογή, από άποψη και όχι από μόδα.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Μίτος: Το «κουβάρι» εναντίον της γραφειοκρατίας συνεχίζει να «ξετυλίγεται»

Το «Μίτος» είναι το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών που...

Το βραχυκύλωμα με τους οκτώ παίκτες και η “σκούπα” του Γκάμπριελ

Ο Παναθηναϊκός κέρδισε την Μπάγερν στο Μόναχο, διακόπτοντας την...

Οι ΗΠΑ θα φτάσουν το νέο χρέος στα μέσα Ιανουαρίου

Η υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζάνετ Γέλεν, προειδοποίησε ότι...

Επιστροφή στις νίκες για τους Σέλτικς με σκόρερ Μπράουν – Νίκη στο νήμα οι Γουλβς

Ο Τζέιλεν Μπράουν σημείωσε 44 πόντους στην νίκη των...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Mercedes-Benz: Κατά μόνο 95 χλμ./ώρα στη Γερμανία

Πληθαίνουν τα συστήματα ημιαυτόνομης αλλά και αυτόνομης οδήγησης, με τη Mercedes-Benz να διαθέτει το δικό της σύστημα DRIVE PILOT. Μάλιστα, η γερμανική μάρκα το αναβάθμισε...

Volkswagen: Μείωση παραγωγής και εργατικού δυναμικού, αύξηση της ανταγωνιστικότητας

Σύμφωνα με τον Τόμας Σέφερ, διευθύνοντα σύμβουλο για τα επιβατικά αυτοκίνητα της Volkswagen, τέθηκαν τρεις προτεραιότητες για το μέλλον της μάρκας: Να μειωθεί η...

Kumho: Εντυπωσιακά ντριφταρίσματα στην Αμερική

Στην Αμερική αρέσκονται πολύ στα ντριφταρίσματα, στα σόου όπου τα αυτοκίνητα πηγαίνουν με τις… πόρτες και στο πρωτάθλημα «Formula Drift Pro», η Kumho ήταν...

Yadea: Το ηλεκτρικό Voltguard με άδεια οδήγησης

Η Yadea εισέρχεται σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία με το πρώτο της σκούτερ με μεγάλους τροχούς και επίπεδο πάτωμα. Το Voltguard ανήκει στην κατηγορία...

Μειωμένες οι πωλήσεις ΙΧ στην ΕΕ τον Νοέμβριο

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι πωλήσεις νέων ΙΧ πιέζονται, καθώς οι πολίτες πολλών χωρών νιώθουν οικονομική αδυναμία, δεδομένου ότι και τα αυτοκίνητα, πλέον, είναι...

Μεταχειρισμένα: 4 επιλογές για supermini αυτοκίνητα πόλης έως 10.000 ευρώ (Μέρος Β)

Τα μοντέλα της κατηγορίας supermini ή αλλιώς κατηγορίας Β είναι μία πολύ καλή επιλογή για οικονομικές και πρακτικές μετακινήσεις. Χωρίς να σας ζητούν πολλά,...

DS Automobiles: Πρώτο συνέδριο στην Ελλάδα με θέμα το ηλεκτρικό DS N°8

Γεγονός η 1η Συνάντηση του Επίσημου Δικτύου Διανομέων της DS Automobiles στην Ελλάδα, παρουσία των στελεχών της ελληνικής αντιπροσωπείας του ομίλου Συγγελίδη. Η DS Automobiles...

Porsche: Πεντάστερη στην ασφάλεια η νέα Macan

Η νέα, πλήρως ηλεκτρική Porsche Macan πέτυχε την καλύτερη δυνατή συνολική βαθμολογία στον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, με πέντε αστέρια. Σημειώνουμε ότι κάθε δύο –...

Alfa Romeo: Έτοιμη για παράδοση η πρώτη 33 Stradale.” -> “Alfa Romeo: Έτοιμη για αποστολή η πρώτη 33 Stradale

Την υπόσχεση που είχε δώσει η Alfa Romeo στους θαυμαστές της, Alfisti, σε όλο τον κόσμο, τηρήθηκε. Η πρώτη από τις 33 μονάδες της...

Lynk & Co 01 – Δοκιμή: Ήρθε για πάντα!

Το Lynk & Co 01 είναι ένα SUV που τραβάει την προσοχή με την εμφάνισή του, το όνομά του, ακόμα και με το ιδιαίτερα...