Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν επειγόντως μέτρα από την ΕΕ

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προειδοποιούν για μεγάλους κινδύνους αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα από την ΕΕ εν όψει αυστηρότερων κανονισμών CO2 το 2025.

Το 2025 βρίσκεται επί θύραις, και τότε θα έχουμε νέα όρια αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, για αυτοκίνητα και φορτηγά. Και αυτό είναι κάτι που θα επιβαρύνει τους κατασκευαστές οχημάτων και ίσως να υπάρξουν καταστροφικά αποτελέσματα αν δεν ληφθούν μέτρα από την ΕΕ, όπως ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για το 2050 για την κλιματική ουδετερότητα και τη στροφή προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές, προβαίνοντας σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων τα τελευταία χρόνια, όμως το σφυροκόπημα και η πίεση τιμών από την Κίνα, είναι αδυσώπητο.

Ο Λούκα ντε Μέο, πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault τονίζει ότι: «Χωρίς μια άμεση σαφή πολιτική θέση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως προέτρεψαν Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί και άλλες κυβερνήσεις της Ευρώπης, η αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδυτική ικανότητα είτε πληρώνοντας πρόστιμα, μειώνοντας την παραγωγή, είτε με συνενώσεις με ξένους ανταγωνιστές είτε πουλώντας ηλεκτρικά οχήματα με ζημία. Η αναμονή για την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου της Επιτροπής για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας ή για την αναθεώρηση της νομοθεσίας για το CO2 το 2026 δεν είναι επιλογή, αλλά απαίτηση».

Σε αντίθεση με πριν από τέσσερα χρόνια, η επίτευξη αυστηρότερων στόχων μείωσης του CO2 αυτή τη φορά απαιτεί την απρόσκοπτη αλληλεπίδραση παραγόντων εντός και εκτός του άμεσου ελέγχου των κατασκευαστών. Οι κανονιστικοί στόχοι και η προμήθεια αυτοκινήτων από μόνα τους δεν επαρκούν. Η μετάβαση πρέπει επίσης να βασίζεται στην αγορά. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν επί του παρόντος στάσιμες με μερίδιο αγοράς περίπου 13% ή 10 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από εκεί που πρέπει, και αυτό το χάσμα είναι πολύ μεγάλο για να κλείσει εγκαίρως.

Γι’ αυτό και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν υποστήριξη σε αυτήν την κομβική στιγμή της μετάβασης για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας και των θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τον ντε Μέο «τα μέλη της ACEA έχουν δεσμευτεί 250 δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα και θέλουμε να πετύχει». Όμως, οι τρέχουσες επιλογές που συζητούνται από την ΕΕ δεν αλλάζουν τους στόχους για το CO2, αλλά αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα της αγοράς που θέλει αύξηση του κόστους παραγωγής, υποτονική ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και μείωση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα από πολλές χώρες.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Νίκος Χαρδαλιάς: Στο Πεδίον του Άρεως για την υποδοχή του χρόνου με τη σύζυγό του και τις κούκλες θυγατέρες του

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς γιόρτασε την αλλαγή του...

Σεισμός τώρα με ισχυρό βουητό έγινε αισθητός στην Αττική

Σεισμική δόνηση 1,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ συνέβη στις...

Γερμανία: Τρεις θάνατοι σε εκρήξεις αυτοσχέδιων πυροτεχνημάτων

Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη Γερμανία από...

Επέστρεψε ο “Giannis”, χαρές ξανά στο Μιλγουόκι

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο ήταν ο κορυφαίος παίκτης του αγώνα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα σημαντικό ορόσημο για τη Volkswagen, καθώς γιορτάζει τα 50 χρόνια του Polo, του μικρότερου αυτοκινήτου που άντεξε στη διάρκεια των χρόνων, καθώς τα...

OPEL: Νέος επίσημος αντιπρόσωπος και επισκευαστής στην Αττική

Όντας διανομέας και επισκευαστής της Citroen, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη, η εταιρεία Α. Μακρής ΑΕ, ανέλαβε και την Opel. Με πάνω από...

Lancia: Πραγματοποίησε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Lancia: Η νέα Ypsilon έκανε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Αγορά ηλεκτρικού οχήματος: Από μόδα ή από άποψη

Πληθαίνουν τα ερωτήματα για το αν πράγματι αξίζει η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Και αυτά τα ερωτήματα θα πολλαπλασιάζονται από τη στιγμή που συμβαίνουν φαινόμενα...

MINI: Το Cabrio Cooper στη 4η γενιά του

Το ΜΙΝΙ Cabrio είναι από τα λίγα ανοικτά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται, πλέον, καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές άφησαν αυτή τη κατηγορία αμαξωμάτων. Κι όμως, η ΜΙΝΙ...

Ford: Τα πλεονεκτήματα των επαγγελματικών ηλεκτρικών

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η έρευνα της Ford Pro, του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων της Ford, στην οποία συμμετείχαν 1.000 επιχειρήσεις στην Ευρώπη. Πλέον, ολοένα και περισσότερα...

BYD: Ντεμπούτο στην Ευρώπη για το ATTO 2

Μια ακόμα ηλεκτρική πρόταση της κινεζικής BYD στην Ευρώπη, η οποία θα λανσάρει το πρώτο τρίμηνο του 2025 ένα νέο αστικό SUV. Το ATTO 2...

VW: Πιο ισχυρό, 7θέσιο, μεγαλύτερη αυτονομία και 4κίνητο το ID. Buzz

Το πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά VW ID. Buzz, το οποίο στο πέρασμά του δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, περνά σε μια νέα φάση ανανέωσης αλλά και...

Leapmotor: Το C10 θα έχει ηλεκτρικό κινητήρα αλλά και θερμικό

Μια ενδιαφέρουσα ιδέα που έχουν χρησιμοποιήσει κι άλλοι κατασκευαστές στο πρόσφατο αυτοκινήτων παρελθόν, θα εφαρμόσει η κινεζική Leapmotor, με αρχή το μοντέλο C10. Η εταιρεία,...