Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Η Volkswagen γιορτάζει 50 χρόνια Polo, ενός εμβληματικού μίνι αυτοκινήτου που έχει αποδείξει την αντοχή και την εξέλιξή του μέσα στις γενιές.

Ένα σημαντικό ορόσημο για τη Volkswagen, καθώς γιορτάζει τα 50 χρόνια του Polo, του μικρότερου αυτοκινήτου που άντεξε στη διάρκεια των χρόνων, καθώς τα μοντέλα Fox και up!, ήρθαν κι έφυγαν.

To Polo, σε 6 γενιές από το 1975 και με πάνω από 20 εκατομμύρια πωλήσεις, έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην κατηγορία του.

Όταν το VW Beetle επρόκειτο να αντικατασταθεί τη δεκαετία του ΄70, η Volkswagen είχε πολλά μοντέλα στο μανίκι της: το Passat που βγήκε στην αγορά το 1973, το Golf που ακολούθησε ένα χρόνο αργότερα, και το Polo που έκανε το ντεμπούτο του το 1975.

Τοποθετημένο μια κατηγορία κάτω από το Golf, το Polo ολοκλήρωσε ιδανικά την τότε νέα οικογένεια μοντέλων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Ένα αυτοκίνητο για όλους

Το Polo σήμανε την προσιτή μετακίνηση για όλους, με πολύ καλή αναλογία τιμής-απόδοσης, και χρησιμοποιήθηκε για τα πρώτα μαθήματα οδήγησης, για σπορ οδηγική απόλαυση αλλά και ως οικογενειακό αυτοκίνητο.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα μικρό αυτοκίνητο για τη μεγάλη στιγμή

Το μικρό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1975 βασίστηκε στο Audi 50. Σε ελαφρώς τροποποιημένη μορφή βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Φόλσμπουργκ ως Volkswagen Polo. Μολονότι γερμανικό, φιλοτεχνήθηκε από τον ιταλικό οίκο Bertone και ήταν ένα ελαφρύ και ευέλικτο όχημα, με οικονομικούς κινητήρες. Με 3,5 μέτρα μήκος και μοτέρ από 895 κ. εκ. με 40 ίππους, έως 1.272 κ. εκ. με 59 ίππους, το Polo ικανοποίησε τις ανάγκες ενός μικρού αυτοκινήτου, όντας στην παραγωγή μέχρι το 1981.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Η εξέλιξη σε έξι γενιές

Το Polo II έφερε μια σειρά από βελτιώσεις από το 1981 και μετά, με περισσότερο χώρο στην καμπίνα (3,65 μ. μήκος) και εκσυγχρονισμένα μοτέρ βενζίνης από 1.043 έως 1.398 κ. εκ., ισχύος από 45 έως 75 ίππους.

Το 1987, η περιορισμένη ειδική σειρά Polo Coupé GT G40 έφερε στο προσκήνιο τον υπερσυμπιεστή τύπου scroll, ο οποίος παρείχε περισσότερη ισχύ, φτάνοντας τα 116 άλογα.

Στη διάρκεια των ετών παραγωγής της 2ης γενιάς, έως το 1994, το Polo ολοένα και μεγάλωνε σε μήκος, αποκτώντας και κινητήρες πετρελαίου.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα άλλο άλμα προς τα εμπρός ακολούθησε στην 3η γενιά από το 1994 έως το 2001, επίσης σε επίπεδο τεχνολογίας. Το Polo III ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα στην κατηγορία του με καινοτόμα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως οι αερόσακοι. Το μήκος έφτασε τα 3,72 μ. και τα μοτέρ από 999 κ. εκ. έως 1.896 κ. εκ. απέδιδαν από 45 έως 100 ίππους. Το 1998, το Polo ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά ως GTI καθώς και σε εκδόσεις πετρελαίου.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Με σημαντική αύξηση σε μέγεθος (3,89 μ. μήκος), η τέταρτη γενιά από το 2001 έως το 2009, πρόσφερε ένα νέο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας από το 2002, με μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και ABS στάνταρ. Τα μοτέρ βενζίνης από 1.198 κ. εκ. έως 1.896 κ. εκ., απέδιδαν τώρα από 54 έως 131 ίππους, ενώ διαθέσιμα ήταν και μοτέρ πετρελαίου 1.4 lt έως 1.9 lt.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Το Polo V παρουσίασε μια σειρά από ψηφιακές καινοτομίες, από το 2009 έως το 2017. Τα συστήματα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και υποβοήθησης οδηγού, έκαναν την οδήγηση πιο άνετη από ποτέ. Με κινητήρες, επίσης βενζίνης, από 999 κ. εκ. έως 1.598 κ. εκ. και ισχύ από 60 έως 1809 ίππους, αλλά και πετρελαίου 1.4 lt, το Polo V εντυπωσίασε και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς με το Polo R WRC, η Volkswagen κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι τέσσερις φορές στη σειρά από το 2013.

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Η έκτη γενιά του Polo, από το 2017 έως σήμερα, βασίστηκε στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της VW και έθεσε νέα πρότυπα συνδεσιμότητας, ασφάλειας και δυναμικής οδήγησης. Το Polo έγινε ακόμη πιο ψηφιακό και καινοτόμο με την αναβάθμιση του μοντέλου από το 2021. Πλέον, διαθέτει συστήματα υποβοήθησης και άνεσης που τα βρίσκουμε σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων.

Το μήκος ξεπέρασε λίγο τα 4 μέτρα και τα μοτέρ από 999 κ. εκ., 1.500 κ. εκ. και έως 2.0 lt, είδαν την ισχύ να εκτοξεύεται έως τα 272 άλογα (έκδοση GTI R5 με μοτέρ 1.6 lt). Παράλληλα, είχαμε διαθέσιμα και μοτέρ πετρελαίου, μέχρι το 2020.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Την κυλιόμενη εξαμηνιαία προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέλαβε η Πολωνία

Η Πολωνία ανέλαβε την κυλιόμενη εξαμηνιαία προεδρία του Συμβουλίου...

Αργίες 2025: Πότε να ετοιμάσετε αποσκευές για τριήμερα και πότε πέφτει Καθαρά Δευτέρα και Πάσχα

Το 2025 προσφέρει πολλές αργίες που μπορούν να αξιοποιηθούν...

Φιτζπάτρικ φεύγει από τον Έσπερο

Ο Τοαρλίν Φιτζπάτρικ αποχωρεί από τον Έσπερο Λαμίας μετά...

Ζώδια: Προβλέψεις για την Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025

Η Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025 φέρνει θετικές επιρροές στα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν επειγόντως μέτρα από την ΕΕ

Το 2025 βρίσκεται επί θύραις, και τότε θα έχουμε νέα όρια αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, για αυτοκίνητα και φορτηγά. Και αυτό...

OPEL: Νέος επίσημος αντιπρόσωπος και επισκευαστής στην Αττική

Όντας διανομέας και επισκευαστής της Citroen, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη, η εταιρεία Α. Μακρής ΑΕ, ανέλαβε και την Opel. Με πάνω από...

Lancia: Πραγματοποίησε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Lancia: Η νέα Ypsilon έκανε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Αγορά ηλεκτρικού οχήματος: Από μόδα ή από άποψη

Πληθαίνουν τα ερωτήματα για το αν πράγματι αξίζει η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Και αυτά τα ερωτήματα θα πολλαπλασιάζονται από τη στιγμή που συμβαίνουν φαινόμενα...

MINI: Το Cabrio Cooper στη 4η γενιά του

Το ΜΙΝΙ Cabrio είναι από τα λίγα ανοικτά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται, πλέον, καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές άφησαν αυτή τη κατηγορία αμαξωμάτων. Κι όμως, η ΜΙΝΙ...

Ford: Τα πλεονεκτήματα των επαγγελματικών ηλεκτρικών

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η έρευνα της Ford Pro, του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων της Ford, στην οποία συμμετείχαν 1.000 επιχειρήσεις στην Ευρώπη. Πλέον, ολοένα και περισσότερα...

BYD: Ντεμπούτο στην Ευρώπη για το ATTO 2

Μια ακόμα ηλεκτρική πρόταση της κινεζικής BYD στην Ευρώπη, η οποία θα λανσάρει το πρώτο τρίμηνο του 2025 ένα νέο αστικό SUV. Το ATTO 2...

VW: Πιο ισχυρό, 7θέσιο, μεγαλύτερη αυτονομία και 4κίνητο το ID. Buzz

Το πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά VW ID. Buzz, το οποίο στο πέρασμά του δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο, περνά σε μια νέα φάση ανανέωσης αλλά και...

Leapmotor: Το C10 θα έχει ηλεκτρικό κινητήρα αλλά και θερμικό

Μια ενδιαφέρουσα ιδέα που έχουν χρησιμοποιήσει κι άλλοι κατασκευαστές στο πρόσφατο αυτοκινήτων παρελθόν, θα εφαρμόσει η κινεζική Leapmotor, με αρχή το μοντέλο C10. Η εταιρεία,...