Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2025

Κράνος για το χέρι ή για το πρόσωπο;

Η απόφαση ενός πρατηριούχου στην Κρήτη να μην εξυπηρετεί αναβάτες χωρίς κράνος την ώρα που η ασφάλεια στους δρόμους παραμένει πρόβλημα.

Η γενναία απόφαση ενός πρατηριούχου υγρών καυσίμων στην Κρήτη, ο οποίος αρνείται να ανεφοδιάσει τα ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών όταν βλέπει τους οδηγούς τους να μην φορούν κράνος, ήταν μια πράξη σπουδαία, αλλά, δυστυχώς, μεμονωμένη.

Μία τέτοια πρωτοβουλία θα μπορούσε να είχε αναληφθεί συνολικά από το ελληνικό κράτος και όχι να επαφίεται στο πώς θα το χειριστεί ο κάθε ιδιώτης, βλέποντας συμπολίτες του να μη φορούν κράνος.

Στην Ελλάδα όπου οι πωλήσεις μοτοσυκλετών κάθε χρόνο είναι χιλιάδες και οδηγούν πολλοί νέοι οι οποίοι κάνουν τα πρώτα τους χιλιόμετρα με δίπλωμα, θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθησία.

Στη γειτονική μας Ιταλία όπου έχουν αναπτύξει δεκαετίες τώρα αυτοκινητιστική κουλτούρα και έχουν αυτό το μεσογειακό ταπεραμέντο, σπάνια θα δεις οδηγό μοτοσυκλέτας να μην φοράει το κράνος του. Και δεν είναι μόνο επειδή ταιριάζει με το στυλ τους, το λεγόμενο αμπιλιαμέντο, φορώντας γραβάτα και κοστούμι με το κράνος στο κεφάλι, αλλά είναι κυρίως για την ασφάλεια. Και μην ξεχνάμε ότι και  η Ιταλία έχει ίδιες κλιματολογικές συνθήκες με την Ελλάδα, άρα δεν υπάρχει η δικαιολογία της ζέστης.

Οδηγώντας στην δεν έχω δει αστυνομικό να δίνει κλήση σε οδηγό μοτοσυκλέτας, διότι όλοι οδηγούν με κράνος. Και στην Ελλάδα, βέβαια, σπάνια βλέπω αστυνομικό να δίνει κλήση για κράνος, όμως εδώ απλά σπάνια σταματά η αστυνομία του οδηγούς που δεν φορούν κράνος. Κι αυτό είναι ένα φαινόμενο που το βλέπουμε παντού, χειμώνα καλοκαίρι, σε πόλεις και χωριά.

Το γιατί κλείνουμε τα μάτια δεν αυτές τις περιπτώσεις είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολήσει συνολικά ως κοινωνία και όχι μόνο ως κυβέρνηση, την εκάστοτε κυβέρνηση, διότι το πρόβλημα είναι διαχρονικό.

Εχοντας βιώσει την τραγική φιγούρα ενός φίλου μου και της οικογένειάς του, που έχασε πρόσφατα το παιδί του 18 χρονών, το οποίο έπεσε από τη μοτοσυκλέτα τη στιγμή που πήγαινε να κάνει διανομή φαγητού, χάνοντας τη ζωή του χτυπώντας στο κεφάλι επειδή δεν φορούσε κράνος, αντιλαμβάνομαι ότι είναι χρέος και από τη δική μου πλευρά να αναφερθώ σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.

Οι εταιρείες μοτοσυκλέτας, από την πλευρά τους, σε όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες που κάνουν έχουν τη σήμανση «Βάλ’ το καλά στο κεφάλι σου», που σημαίνει βάλε καλά το κράνος στο κεφάλι σου.

Στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που περιμένουμε καιρό να δούμε τι ακριβώς θα προβλέπει, κάτι θα πρέπει να υπάρχει και για τη χρήση του κράνους, με αυστηρότερα κριτήρια. Δε φτάνει να λέμε ότι απαγορεύεται στους μοτοσυκλετιστές το ζικ ζακ εν κινήσει των αυτοκινήτων, και να επιτρέπεται μόνο όταν είναι τα αυτοκίνητα σταματημένα.

Μέχρι να περιμένουμε τον νέο ΚΟΚ, μένουμε στο γεγονός ότι το κράνος δεν κοστίζει ακριβά (έχει μειωθεί και ο ΦΠΑ στο 13%) όσο η ζωή μας.

Ας το βάλουμε στο κεφάλι και όχι στον αγκώνα, πρώτα από όλα επειδή κινδυνεύουμε και έπειτα επειδή κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας και όχι τους άλλους.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων: Τι αναφέρουν σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2025

Δείτε παρακάτω όλα τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων. Πρωτοσέλιδα...

Ο Παναθηναϊκός έτρεχε με “111” με οδηγό τον Ναν και συνοδηγό τον Γιούρτσεβεν

Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε δυνατά το παιχνίδι και προηγήθηκε 30-23...

N. Κορέα: Απέτυχε η σύλληψη του Γιουν Σουκ Γεόλ – Υποστηρικτές εμπόδισαν τους αστυνομικούς

Η προσπάθεια σύλληψης του πρώην Προέδρου της Νότιας Κορέας,...

Η Σουόνσι ανακοίνωσε την παύση του δανεισμού του Άμπι

Ο Νέλσον Άμπι επιστρέφει στον Ολυμπιακό, καθώς η Σουόνσι...

Ξενοδοχειακό στέλεχος στα Χανιά ο 46χρονος αγνοούμενος στη Χερσόνησο την Πρωτοχρονιά

Ο 46χρονος αγνοούμενος είναι υψηλόβαθμο στέλεχος ξενοδοχείου στα Χανιά...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Το καινούριο Ford Kuga τολμά και σου αναβαθμίζει επίπεδο

Η ακόμα πιο δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση σχεδίαση του νέου Ford Kuga το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, κι ανάλογα την έκδοση βλέπουμε και...

Horwin: Καινούριο ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 130 χλμ

Προερχόμενη από την Κίνα, αλλά με ισχυρές βάσεις στην Ευρώπη, η Horwin εισάγεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σαρακάκη. Με παρουσία στην αγορά από το...

Skoda Kodiaq iV – Δοκιμή: Ένα υβριδικό plug-in με απόδοση και άνεση

Η ενδιάμεση λύση πριν την αμιγώς ηλεκτροκίνηση, είναι οι plug-in hybrid εκδόσεις, όπως του Skoda Kodiaq iV που οδήγησα, που προσφέρουν ηλεκτρικό μοτέρ που...

Μεταχειρισμένα: 3+1 Hyundai «i» έως 12.000 ευρώ

Η Hyundai βρίσκεται στις κορυφαίες προτιμήσεις των Ελλήνων τόσο στην αγορά των καινούριων όσο και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η φίρμα από τη Ν. Κορέα...

Μοναδική λύση για την αυτοκινητοβιομηχανία οι συνεργασίες σε ομίλους

Στην απαρχή της αυτοκίνησης, διάσημοι μηχανικοί και εφευρέτες, σε όλο τον κόσμο, δημιούργησαν τις δικές τους μάρκες που άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου, άλλες...

Volkswagen: Το μίνι που 50άρησε

Ένα σημαντικό ορόσημο για τη Volkswagen, καθώς γιορτάζει τα 50 χρόνια του Polo, του μικρότερου αυτοκινήτου που άντεξε στη διάρκεια των χρόνων, καθώς τα...

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν επειγόντως μέτρα από την ΕΕ

Το 2025 βρίσκεται επί θύραις, και τότε θα έχουμε νέα όρια αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, για αυτοκίνητα και φορτηγά. Και αυτό...

OPEL: Νέος επίσημος αντιπρόσωπος και επισκευαστής στην Αττική

Όντας διανομέας και επισκευαστής της Citroen, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα ο όμιλος Συγγελίδη, η εταιρεία Α. Μακρής ΑΕ, ανέλαβε και την Opel. Με πάνω από...

Lancia: Πραγματοποίησε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...

Lancia: Η νέα Ypsilon έκανε τη βόλτα της στην Ιταλία

Ένα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα, η νέα Lancia Ypsilon, πραγματοποίησε μια μεγάλη βόλτα σε κορυφαίες ιταλικές πόλεις, όπως το Τορίνο, το Μιλάνο, η...