Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Το Jeep Avenger e-Hybrid 100PS προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, συνδυάζοντας οικολογικές και πρακτικές δυνατότητες στην κατηγορία B-SUV.

Το Jeep Avenger είναι ήδη γνωστό στην παγκόσμια αγορά, έχοντας κερδίσει τις εντυπώσεις, μερίδιο στην ανταγωνιστική κατηγορία B-SUV, πολλές διακρίσεις, καθώς και τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς (Car of the Year 2023).

Αρχικά, το Jeep Avenger έκανε την εμφάνισή του ως αμιγώς ηλεκτρικό, στη συνέχεια μας συστήθηκε η θερμική έκδοση με τον 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα των 100 ίππων και τώρα προστέθηκε στην γκάμα η υβριδική εκδοχή του (e-Hybrid) με τους 100 ίππους, εμπλουτίζοντας το στόλο με μία οικολογική και αποδοτική πρόταση.

Πιο συγκεκριμένα, το Avenger με το υβριδικό σύστημα κίνησης με την υπογραφή του ομίλου Stellantis αποτελείται από το 1.200άρη turbo βενζινοκινητήρα PureTech 100 ίππων, ο οποίος είναι εξελιγμένος για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης και λειτουργεί στον κύκλο Miller, μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,89kWh (0,43kWh ωφέλιμη), ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων DCT-6 και έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στο κιβώτιο.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 28 ίππους και 55Nm ροπής, ενώ λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Επιπλέον, μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Avenger σε συνθήκες χαμηλού φορτίου για απόσταση μέχρι ενός χιλιομέτρου με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, ώστε ο χώρος των αποσκευών να διατηρηθεί στα 380 λίτρα όπως και στη βενζινοκίνητη εκδοχή.

Σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση το υβριδικό Avenger είναι ακριβώς όπως και τα δύο άλλα αδερφάκια του, συνδυάζοντας μάλιστα δύο λεπτομέρειές τους: το γράμμα «e» από το BEV και την εξάτμιση από το θερμικό.

Μοντέρνο, λοιπόν, με το τετραγωνισμένο σχήμα, τα φωτιστικά σώματα και τη χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 γρίλιες, φαίνεται από μακριά παιδί της Jeep, ωστόσο, μαζί με λίγο από ιταλικό αέρα χάρη στην εμπλοκή των Ιταλών στη σχεδίασή του, αφού πλέον η Jeep ανήκει στον όμιλο Stellantis. Θυμίζουμε ότι το Avenger είναι το μικρότερο μέλος της οικογένειας της Jeep με μήκος που φτάνει τα 4.084 χλστ. τοποθετείται στο κάτω μέρος της κατηγορίας B-SUV, ενώ στο άνω βρίσκεται το Renegade. Το πλάτος του αγγίζει τα 1.776 χλστ., το ύψος τα 1.528 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.562 χλστ.

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Το εσωτερικό, επίσης, δεν ξαφνιάζει με κάτι διαφορετικό από τις δύο άλλες εκδοχές. Φρέσκια και καλόγουστη σχεδίαση, digital διάκοσμος με τις δύο μεγάλες οθόνες, ποιοτικός, χωρίς να επηρεάζουν την καλή εικόνα τα σκληρά πλαστικά σε κάποια σημεία, χάρη στην πολύ καλή συναρμογή τους και το προσεγμένο φινίρισμα. Συνολικά, η καμπίνα είναι άνετη, πρακτική με πολλά σημεία αποθήκευσης μικροαντικειμένων, επαγωγική φόρτιση smartphone, καθώς και λειτουργική, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της μάρκας «design to function». Στο υβριδικό Avenger, όπως και στο ηλεκτρικό συναντάμε το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα με το χαρακτηριστικό αναδιπλούμενο κάλυμμα, κάτι που δε συμβαίνει στο θερμικό, αφού εκεί είναι τοποθετημένος ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος με οθόνη 10,25 ίντσες, ενώ στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής μεγέθους, επίσης, 10,25 ιντσών του ανανεωμένου και εύχρηστου συστήματος infotainment UConnect, η οποία παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με τη χρήση των εφαρμογών Android Auto και Apple Car play. Το Avenger διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του. Η παρουσία φυσικών διακοπτών για τη ρύθμιση του κλιματισμού και άλλων βασικών λειτουργιών βοηθάει στην εργονομία.

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Το Avenger μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες άνετα, αλλά η άνεση περιορίζεται για τους πίσω εάν προστεθεί και 5ος. Επίσης, εάν ξεπερνούν σε ύψος το 1,80m, ο χώρος πίσω για τα γόνατα, είναι σχετικά περιορισμένος. Το πορτ-μπαγκάζ, όπως προαναφέραμε, φτάνει τα 380lt, ένα από τα καλά νούμερα του B-SUV segment, ενώ το τετραγωνισμένο σχήμα του και το διπλό πάτωμα ευνοούν ακόμα περισσότερο τη μέγιστη αξιοποίηση του χώρου.

Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα, ώστε να βρει ο οδηγός την ιδανική, είναι πολύ καλή και χαρίζει μεγάλη ορατότητα και άνετη οδήγηση. Στην άνεση και την ξεκούραστη οδήγηση συμβάλλουν και τα αναπαυτικά καθίσματα.
Το υβριδικό Avenger στο δρόμο είναι ευέλικτο, στιβαρό και ευκολοδήγητο, όπως και τα δύο αδέρφια του. Ξεκινώντας αθόρυβα και αμιγώς ηλεκτρικά, διαπιστώνεις άμεσα ότι το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης λειτουργεί ομαλά και αψεγάδιαστα. Αυτό συμβαίνει για περίπου 1 χιλιόμετρο και με ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 30 χλμ./ώρα, όπως προαναφέραμε, λόγω της μικρής χωρητικότητας της μπαταρίας. Το υβριδικό σύστημα βοηθάει στην οικονομία καυσίμου συνολικά και σύμφωνα με την εταιρεία η μέση κατανάλωση είναι 5,1 λτ./100 χλμ. (13% διαφορά σε σχέση με το συμβατική έκδοση κινητήρα βενζίνης και 28% σε αστικό περιβάλλον), ενώ εκπέμπει 111 γρ. CO2/χλμ., δηλαδή 15% χαμηλότερες εκπομπές CO2 συγκριτικά με έναν απλό βενζινοκινητήρα.

Στην πράξη, η μέση κατανάλωση που είδαμε κυμάνθηκε από 6,0-6,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτό κύκλο και σε διάφορες συνθήκες οδήγησης. Παρά το γεγονός ότι η φιλοσοφία του Avenger e-Hybrid στηρίζεται στις οικολογικές και οικονομικές μετακινήσεις εντός και εκτός πόλεων, δε μας έλειψε η δύναμη ούτε στην καθημερινότητα ούτε στον ανοιχτό δρόμο. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στην πολύ καλή ροπή από τις χαμηλές κιόλας στροφές, χάρη στην υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα. Ο 1.200άρης turbo κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Από στάση επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα.

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Μέσα στην πόλη, αναμενόμενα το υβριδικό, στην περίπτωσή μας, Avenger είναι ευκολοδήγητο, άνετο και ευέλικτο ακόμη και στα στενά χάρη στις compact διαστάσεις του. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση, κάτι που επίσης βοηθάει στην καθημερινότητα, στις μανούβρες και τα παρκαρίσματα. Το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη χαρίζει ξεκούραστες διαδρομές με ομαλές αλλαγές, ενώ η ροπή από χαμηλά διευκολύνει ακόμα περισσότερο την όλη κατάσταση μέσα στην κίνηση.

Το χαμηλό επίπεδο θορύβου μέσα στην καμπίνα και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης του Avenger αναβαθμίζουν την καθημερινή μετακίνηση μέσα στις πόλεις, αλλά και την ποιότητα των ταξιδιών. Ο χαρακτηριστικός μελωδικός ήχος των φλας παραμένει, όπως και στις δύο άλλες εκδοχές, και μας φτιάχνει τη διάθεση. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, χωρίς αυτό να προβληματίζει στις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των δρόμων, απλώς γίνεται λίγο πιο αισθητή η αντίδραση στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες.

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Σε γενικές γραμμές, η άνεση, καθώς και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του κινητήριου συνόλου χαρακτηρίζουν το υβριδικό Jeep Avenger. Η αλλαγή από την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στη λειτουργία του θερμικού κινητήρα γίνεται αισθητή, χωρίς αυτό να επηρεάζει αρνητικά. Με σταθερό γκάζι και χωρίς ανούσιες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, εκτός από καλή κατανάλωση, επιτυγχάνουμε και περισσότερα… ηλεκτρικά χιλιόμετρα.

Σημειώστε πως εκμεταλλευόμαστε το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για να «γεμίσουμε» το επίπεδο της μπαταρίας, ιδιαίτερα στις κατηφορικές διαδρομές, ενώ εάν η μπαταρία είναι φουλ, το σύστημα διαχείρισης ενεργοποιεί το θερμικό κινητήρα για επιπλέον επιβράδυνση και συνεπώς μειωμένη φθορά στα φρένα.

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Με στιβαρό και σταθερό πάτημα στον αυτοκινητόδρομο, κινείσαι άνετα και με ασφάλεια. Στον επαρχιακό δρόμο με στροφές, το Avenger σε οδηγεί ευχάριστα και άνετα, και όταν ανέβει ο ρυθμός δεν αργεί να ανταποκριθεί. Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης χαρίζουν υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμα των 1.288 κιλών (το βάρος του υβριδικού συστήματος ζυγίζει 60 κιλά) και προβλέψιμες αντιδράσεις. Η επιλογή Sport σε πιο απαιτητικές συνθήκες είναι προτιμότερη, αφού το τιμόνι σε αυτή την περίπτωση «βαραίνει», βελτιώνεται η αίσθησή του και προσδίδει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Στην περίπτωση του πιο έντονου ρυθμού οδήγησης, επιλέγουμε να πραγματοποιούμε τις αλλαγές από τα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία διατίθενται στάνταρ. Μάλιστα, στο Sport mode, η απόκριση στο γκάζι είναι πιο άμεση, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα που δίνει επιπλέον 12 ίππων κατά την επιτάχυνση. Σε περίπτωση οδηγικής υπερβολής ή ακατάλληλης ταχύτητας σε συνθήκες ολισθηρού οδοστρώματος, το μπροστινό μέρος ανοίγει την τροχιά του, αλλά με άφημα του δεξιού πεντάλ ή λίγο φρένο, επανέρχεται στη σωστή πορεία.

Για ακόμη μία φορά, χωρίς ιδιαίτερη επιδίωξη, βρεθήκαμε σε μέτριου επιπέδου off-road διαδρομή πίσω από το τιμόνι του Avenger. Καμία έκπληξη στη συμπεριφορά του, αφού έχουμε περάσει και από πολύ πιο σκληρά μονοπάτια στη φωτογράφηση με την ηλεκτρική εκδοχή του. Απλώς, μας υπενθυμίζει ότι τα… ράσα δεν κάνουν τον παπά και παρά τον αστικό του αέρα, τα καταφέρνει μια χαρά και στον εξοχικό.

Έτσι, αν και προσθιοκίνητο, η απόσταση των 20,9 εκ. από το έδαφος, αλλά και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής με 20, 20 και 32 μοίρες, αντίστοιχα, βοηθούν στις εκτός δρόμου αναζητήσεις. Το σύστημα Hill Descent Control και Selec-Terrain βοηθάει τους εμπρός τροχούς να βρουν πρόσφυση, όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Μάλιστα, το σύστημα Selec-Terrain, στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό, προσφέρει εκτός των οδηγικών προφίλ Eco, Normal και Sport, επιπλέον τα προγράμματα Sand, Mud και Snow, έτσι ώστε ο οδηγός να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιφάνειες του οδοστρώματος, στο οποίο κινείται. Οι ικανότητες είναι πολλές, ωστόσο, επειδή δεν αποτελεί καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα, χρειάζεται προσοχή και δεν προορίζεται για extreme off-road διαδρομές.

Στον τομέα της ασφάλειας, το Avenger είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: Διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσικλετών, αναγνώριση οδικής σήμανσης, cruise control, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση πάρκινγκ, έλεγχο τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Εν κατακλείδι, το Jeep Avenger e-Hybrid αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή στην κατηγορία B-SUV και ίσως την πιο ισορροπημένη λύση ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις των Avenger για εκείνον που έχει προτεραιότητα την αποδοτικότητα και την οικολογία, χωρίς να θέλει ή να μπορεί να έχει στη διάθεσή του ηλεκτρικό όχημα. Έτσι, είναι πιο οικολογικό -κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο- και πιο οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου από το θερμικό (και χωρίς τέλη κυκλοφορίας), αλλά και πιο άνετο χάρη στο αυτόματο κιβώτιο. Η τιμή του Avenger e-Hybrid 100Ps DCT-6 Longitude ξεκινά από 26.490 ευρώ με τέσσερα χρόνια εγγύηση, ενώ η έκδοση Summit της δοκιμής μας από 31.490 ευρώ.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ποιες αλυσίδες έχουν ξεκινήσει τις προσφορές πριν την επίσημη έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων

Μεγάλες αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης έχουν ξεκινήσει προσφορές με...

Βενεζουέλα: «Γκροτέσκο» η στήριξη του Τζο Μπάιντεν στον αντιπολιτευόμενο Γκονζάλες Ουρούτια

Η Βενεζουέλα χαρακτήρισε «γκροτέσκο» την υποστήριξη του Τζο Μπάιντεν...

Θρίλερ στο Σέλι Ημαθίας: Χωρίς ίχνη του 18χρονου σκιέρ – Το τελευταίο στίγμα κινητού του

Έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στο χιονοδρομικό κέντρο Σέλι...

Μέχρι 31 Ιανουαρίου η ρύθμιση οφειλών σε Δήμους, ποιοι δικαιούνται μείωση προσαυξήσεων έως 95%

Έως την 31 Ιανουαρίου 2024, πολίτες και επιχειρήσεις μπορούν...

Τροχαίο στο Χαλάνδρι: Νεκρός 19χρονος αναβάτης

Τραγικό τροχαίο δυστύχημα συνέβη στο Χαλάνδρι, με θύμα έναν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Οι αδυναμίες του επιδοτούμενου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Το είχα επισημάνει εγκαίρως, ότι το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», θα εξαντληθεί πριν την καταληκτική του ημερομηνία, που είναι στις 30 Απριλίου 2025. Το...

Toyota: Έτοιμη στο Ράλι Ντακάρ με 6 οχήματα

Έχοντας στο παλμαρέ της τρεις νίκες σε Ράλι Ντακάρ, 2019 – 2022 – 2023, όλες με τον Νάσερ Αλ Ατίγια που θα τρέξει φέτος...

Dacia: Πρώτη συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ με διάσημα ονόματα

Στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου, στο Ντακάρ, είχε προαναγγείλει ότι θα συμμετάσχει η Dacia και από σήμερα ρίχνεται στη μεγάλη μάχη. Το Ράλι Ντακάρ...

Honda: Στις Βρυξέλλες γιορτάζει 25 χρόνια υβριδικών τεχνολογιών

Στην έκθεση που κάνει ποδαρικό για το 2025, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (10-19 Ιανουαρίου), η Honda θα έχει σε περίοπτη θέση όλη...

Hyundai TUCSON 1.6T 48V Υβριδικό – Δοκιμή: Το μεσαίο SUV που προσφέρει πολλά

Ανανεωμένο, το Hyundai Tucson εμφανίζεται ως μια από τις πιο ισχυρές επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων SUV, έχοντας πολλά πλεονεκτήματα. Μολονότι οι διαστάσεις δεν άλλαξαν,...

CUPRA: Ηλεκτρικό το 2025

Η CUPRA συστήθηκε στην αγορά αυτοκινήτου ως θυγατρική της SEAT, υπό τον όμιλο Volkswagen και γρήγορα τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας καθώς από τις...

Ford: Το Transit Custom που αλλάζει μορφή

Για τους επαγγελματίες το να μπορείς να διαμορφώνεις ένα μοντέλο σύμφωνα με τις ανάγκες σου, είναι το ζητούμενο και προς αυτή τη κατεύθυνση η...

Κράνος για το χέρι ή για το πρόσωπο;

Η γενναία απόφαση ενός πρατηριούχου υγρών καυσίμων στην Κρήτη, ο οποίος αρνείται να ανεφοδιάσει τα ρεζερβουάρ μοτοσυκλετών όταν βλέπει τους οδηγούς τους να μην...

Το καινούριο Ford Kuga τολμά και σου αναβαθμίζει επίπεδο

Η ακόμα πιο δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση σχεδίαση του νέου Ford Kuga το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο, κι ανάλογα την έκδοση βλέπουμε και...

Horwin: Καινούριο ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 130 χλμ

Προερχόμενη από την Κίνα, αλλά με ισχυρές βάσεις στην Ευρώπη, η Horwin εισάγεται στην Ελλάδα από τον όμιλο Σαρακάκη. Με παρουσία στην αγορά από το...