Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2025

Hyundai Bayon 1.0T – 100PS – Δοκιμή: Προσφέρει περισσότερα από όσα φαίνονται

Το Hyundai Bayon 1.0T προσφέρει εξαιρετική οδηγησιμότητα, στο σύγχρονο design, πλούσιο εξοπλισμό και προηγμένα συστήματα ασφαλείας σε προσιτή τιμή.

Η κορεατική Hyundai διαθέτει τέτοια γκάμα μοντέλων, που ικανοποιεί τον μέσο και ανώτερο οδηγικά, αλλά και οικονομικά, υποψήφιο αγοραστή.

Κι αυτό επειδή σε κάθε κατηγορία αμαξώματος θα βρούμε κι έναν εκπρόσωπο, με μοτέρ συμβατικά, βενζίνης ή και υβριδικά, ακόμα και plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά στα μεγαλύτερα σε όγκο αμαξώματα.

Το Bayon, με βάσκικο όνομα, όταν συστήθηκε στην αγορά το 2021, είδαμε ότι πήρε κάτι από το i20, όπως το πάτωμα και το ταμπλό και κάτι από το Kona, σχεδιαστικά.

Οι μηχανικοί της Hyundai δεν χρειάστηκε να ανακαλύψουν τον τροχό για να δημιουργήσουν ένα B-SUV. Πήραν τη γνώριμη πλατφόρμα του i20, σήκωσαν το αμάξωμα κατά 16,5 εκ. από το έδαφος ώστε να γίνει SUV, πήγαν το μήκος στα 4,18μ. και άλλαξαν το περιτύλιγμα, χρησιμοποιώντας πινελιές από το Kona.

Η ανανεωμένη έκδοση που οδήγησα είναι ιδιαίτερα καλαίσθητη, με το μαύρο χρώμα εξωτερικά σε μάσκα, φωτιστικά, περιμετρικά προστατευτικά, κάτω τμήμα καθρεπτών, πίσω πόρτα, ράγες οροφής και ζάντες, να έρχεται σε ευχάριστη αντίθεση με το λευκό του αμαξώματος.

Τα πολύ λεπτά φώτα ημέρας, LED DRL (Daytime Running Lights) δημιουργούν μια φωτεινή υπογραφή Seamless Horizon, ψηλά στο καπό, και αυτό ανήκει στα highlight της εμφάνισης, όπως και το κόψιμο της πίσω πόρτας με το γυάλινο τμήμα αλλά και τα πίσω φώτα σε σχήμα βέλους.

Hyundai Bayon 1.0T – 100PS – Δοκιμή: Προσφέρει περισσότερα από όσα φαίνονται

Η ελαφρώς οδηγοκεντρική καμπίνα είναι μονόχρωμη, χωρίς χρωματικές αντιθέσεις, κάτι που θα ήθελα. Γούστα είναι αυτά, αλλά πολλοί αρέσκονται στο σκούρο χρώμα. Το καλοσχεδιασμένο τιμόνι, οι πενταλιέρες αλουμινίου, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, κι η επίσης ψηφιακή οθόνη αφής 10,25 ιντσών, στην ανώτερη έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας (Distinctive), η συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto, οι δύο θύρες USB-C – μία μπροστά και μία πίσω και η θύρα USB-A, για όσους έχουν παλαιότερης τεχνολογίας smartphone, μαζί με τη δυνατότητα να προσαρμόζεις τον εσωτερικό φωτισμό ανάλογα το κέφι σου, δημιουργούν μια καμπίνα πολύ ευχάριστη.

Θα βρούμε και φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό, όπως και έναν διακόπτη για το Drive Mode, μέσα από το οποίο μπορείς να επιλέξεις δύο προφίλ οδήγησης, Normal και Sport, με παραμετροποίηση των χαρακτηριστικών του κινητήρα.

Hyundai Bayon 1.0T – 100PS – Δοκιμή: Προσφέρει περισσότερα από όσα φαίνονται

Αρκετοί οι αποθηκευτικοί χώροι και 411 λίτρα όγκου στο πορτ-μπαγκάζ, εξυπηρετούν μια μέση οικογένεια, ενώ τα 2,58μ. του μεταξονίου αφήνουν χώρο ακόμα και για πέμπτο ενήλικα επιβάτη. Όλοι οι καλοί χωράνε…

Το μοτέρ της έκδοσης δοκιμής είναι γνωστό και δοκιμασμένο, ένα χιλιάρι βενζίνης που αποδίδει 100 ίππους. Είναι ζωηρό και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και σχεδιάστηκε ώστε να μην ξεφεύγει η κατανάλωση καυσίμου πάνω από τα 6,5 λίτρα στα 100 χλμ. Μάλιστα, αν ξεχνιέσαι και αργείς να αλλάξεις ταχύτητα στο κιβώτιο, μια ένδειξη στον πίνακα οργάνων σου υπενθυμίζει τι πρέπει να κάνεις για να οδηγείς οικονομικά. Διαφορετικά αν θέλεις να είσαι στα… κόκκινα, τότε η κατανάλωση αυξάνεται.

Hyundai Bayon 1.0T – 100PS – Δοκιμή: Προσφέρει περισσότερα από όσα φαίνονται

Κινήθηκα με το Normal προφίλ στον αυτοκινητόδρομο και μπήκα στον πειρασμό για το Sport στα ορεινά τμήματα που πηγαίνω, για να κινούμαι πιο σβέλτα και μου άρεσε αυτή η επιλογή.

Βγήκα και από την άσφαλτο, πάτησα, δηλαδή, χώμα και μάλιστα πολύ και το Bayon τα πήγε περίφημα με μια ανάρτηση που απορροφά τους κραδασμούς σε ψηλό επίπεδο.

Hyundai Bayon 1.0T – 100PS – Δοκιμή: Προσφέρει περισσότερα από όσα φαίνονται

Η Hyundai δεν έκανε έκπτωση σε θέματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, βάζοντας το Lane Following Assist για να διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, το Forward Collision-Avoidance Assist που πρώτα εκπέμπει έναν συναγερμό και, εάν χρειαστεί, ενεργοποιεί τα φρένα για να αποτρέψει τη σύγκρουση, το Smart Cruise Control που χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης του οχήματος και προσαρμόζει την ταχύτητα αυτόνομα σε αυτοκινητόδρομο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο και πολλά ακόμα.

Συμπερασματικά, στην ανανεωμένη του έκδοση, το Bayon είναι ένα προσιτό μικρό που δίνει πολλά περισσότερα.

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ουγγαρία: Η Αμερική επιβάλλει κυρώσεις σε συνεργάτη του Όρμπαν για “διαφθορά

Οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν οικονομικές κυρώσεις στον Αντάλ Ρόγκαν,...

Γάζα: Έντεκα θάνατοι, ανάμεσά τους επτά παιδιά, σε ισραηλινές αεροπορικές επιθέσεις στη Χαν Γιούνις

Ισραηλινοί αεροπορικοί βομβαρδισμοί στη Χαν Γιούνις προκάλεσαν τον θάνατο...

Εντείνονται οι πλειστηριασμοί για «κόκκινα» χρέη στην Εφορία – Στο «σφυρί» μέχρι τον Απρίλιο 32 ακίνητα

Η ΑΑΔΕ ξεκινά ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς από τις 29 Ιανουαρίου,...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Jeep Avenger e-HYBRID 100PS – Δοκιμή: Με χαμηλή κατανάλωση και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Το Jeep Avenger είναι ήδη γνωστό στην παγκόσμια αγορά, έχοντας κερδίσει τις εντυπώσεις, μερίδιο στην ανταγωνιστική κατηγορία B-SUV, πολλές διακρίσεις, καθώς και τον τίτλο...

Peugeot: Έναρξη χρονιάς με προσφορές

Ποδαρικό στο 2025 με προσφορές κάνει η Peugeot, για όλα της τα υβριδικά μοντέλα. Τα «Peugeot Hybrid Days» αφορούν το Peugeot 208, το εμβληματικό compact...

Opel: Μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση για κάθε μοντέλο Opel

Μια χρονιά γεμάτη γεγονότα για την Opel, η οποία στον δρόμο του εξηλεκτρισμού της έχει καταφέρει να διαθέτει από μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για...

Maserati: Γύρισε τον κόσμο για να γιορτάσει 110 χρόνια

Δεν είναι καθόλου λίγα τα 110 χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία και η Maserati φρόντισε να το γιορτάσει με τον δέοντα τρόπο. Η ιταλική μάρκα με έδρα...

Οι αδυναμίες του επιδοτούμενου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Το είχα επισημάνει εγκαίρως, ότι το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», θα εξαντληθεί πριν την καταληκτική του ημερομηνία, που είναι στις 30 Απριλίου 2025. Το...

Toyota: Έτοιμη στο Ράλι Ντακάρ με 6 οχήματα

Έχοντας στο παλμαρέ της τρεις νίκες σε Ράλι Ντακάρ, 2019 – 2022 – 2023, όλες με τον Νάσερ Αλ Ατίγια που θα τρέξει φέτος...

Dacia: Πρώτη συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ με διάσημα ονόματα

Στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου, στο Ντακάρ, είχε προαναγγείλει ότι θα συμμετάσχει η Dacia και από σήμερα ρίχνεται στη μεγάλη μάχη. Το Ράλι Ντακάρ...

Honda: Στις Βρυξέλλες γιορτάζει 25 χρόνια υβριδικών τεχνολογιών

Στην έκθεση που κάνει ποδαρικό για το 2025, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών (10-19 Ιανουαρίου), η Honda θα έχει σε περίοπτη θέση όλη...

Hyundai TUCSON 1.6T 48V Υβριδικό – Δοκιμή: Το μεσαίο SUV που προσφέρει πολλά

Ανανεωμένο, το Hyundai Tucson εμφανίζεται ως μια από τις πιο ισχυρές επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων SUV, έχοντας πολλά πλεονεκτήματα. Μολονότι οι διαστάσεις δεν άλλαξαν,...

CUPRA: Ηλεκτρικό το 2025

Η CUPRA συστήθηκε στην αγορά αυτοκινήτου ως θυγατρική της SEAT, υπό τον όμιλο Volkswagen και γρήγορα τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας καθώς από τις...