Πόση ικανότητα χάνουν οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πότε

Η αξιοπιστία και η διάρκεια ζωής των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτώνται από τη χρήση και τη σωστή διαχείριση της ενέργειας.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Θα γραφτούν πολλά, έπειτα από όσα συνέβησαν στην Αράχωβα, με ορισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν ξεμείνει από ενέργεια.

Το θέμα είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διαφορετική φιλοσοφία κτήσης, δηλαδή αγοράς, αλλά και χρήσης.

Για τον λόγο αυτό εμπιστευόμαστε τους ειδικούς και δεν κάνουμε αυτά που νομίζουμε ότι είναι σωστά. Κυρίως οφείλουμε να έχουμε πάντα φορτισμένη σε υψηλό ποσοστό τη μπαταρία του οχήματός μας εάν πρόκειται να ταξιδέψουμε και εν συνεχεία να γνωρίζουμε κατά τη διαδρομή αλλά και εκεί που πηγαίνουμε που υπάρχουν φορτιστές, ώστε να κάνουμε ενδιάμεσα φορτίσεις αλλά και εκεί που θα καταλήξουμε.

Η διαχείριση της ενέργειας είναι το Α και το Ω κατά τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όσο περισσότερο κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες, τόσο περισσότερο ενέργεια καταναλώνουμε. Επίσης, ενώ στην πόλη η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι μικρή και το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας που μετατρέπει τη θερμική ενέργεια από το ρολάρισμα και το φρενάρισμα (με τα σταμάτα – ξεκίνα) σε κινητική, αφού την αποθηκεύσει στη μπαταρία, στον αυτοκινητόδρομο που δεν υπάρχει το σταμάτα – ξεκίνα αλλά συνεχής κίνηση, τότε έχεις μόνο κατανάλωση και όχι ανάκτηση, κάτι που σημαίνει ότι το ποσοστό ενέργειας στην μπαταρία μειώνεται σχετικά γρήγορα και πάλι ανάλογα το πόσο γρήγορα οδηγείς. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζουν ηλεκτρονικό κόφτη στα 130 – 140 χλμ./ώρα, ώστε να μην μπορούν να οχήματα να κινηθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα και απωλέσουν σε σύντομο χρόνο την ενέργεια του έχουν.

Όπως συμβαίνει με κάθετί που έχει μπαταρία, υπάρχει λογική απώλεια της χωρητικότητάς της με το πέρασμα του χρόνου. Αν είναι μεγάλη η απώλεια σε λίγο χρόνο, τότε είναι ελαττωματική, γι’ αυτό υπάρχουν και οι εγγυήσεις. Και επί του προκειμένου, οι κατασκευαστές αυτοκινήτου δίνουν 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ. για κάθε μπαταρία και από όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, απειροελάχιστες αντικαταστάσεις έχουν συμβεί παγκοσμίως μέσα σε αυτό το διάστημα.

Βέβαια τα 8 χρόνια εγγύηση δε σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής μιας μπαταρία είναι 8 χρόνια, αλλά πολλά περισσότερα. Όμως, μπορεί μετά από 15 χρόνια -και πάλι ανάλογα τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει κάποιος και πόσο τακτικά τη φορτίζει- να βρίσκεται στο 85% της χωρητικότητάς της, που σημαίνει ότι θα έχει μειωθεί κάπως η απόδοσή της.

Και επειδή αναφέρθηκα στο πόσο τακτικά τη φορτίζει ή με πόση ισχύ τη φορτίζει, καλό είναι να αφήνουμε να ξεφορτίζει αρκετά ώστε να την ξαναφορτίζουμε και να μην έχουμε, για παράδειγμα, 80% ενέργεια και δεν έχουμε ταξίδι μπροστά μας, και πάμε να τη φορτίσουμε στο 100%.

Μάλιστα, πολλοί κατασκευαστές έχουν ρύθμιση στο αυτοκίνητο ώστε αν θέλεις να φορτίζεις μόνο μέχρι το 80%, ώστε να μην είσαι με κάθε φόρτιση πάντα στο 100%, ακριβώς για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής η μπαταρία και μεγαλύτερη απόδοση σε βάθος χρόνου.

Πόση ικανότητα χάνουν οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων και πότε

Όσο για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ακόμα και αν μειωθεί αρκετά η χωρητικότητά της και χρειάζεται αλλαγή, τότε η παλαιά μπαταρία δεν είναι άχρηστη, καθώς πέραν της ανακύκλωσης, μπορεί να λειτουργήσει ως power bank, δηλαδή χώρος αποθήκευσης ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλού, όπως έχει γίνει με τον φωτισμό του γηπέδου ποδοσφαίρου του Αγιαξ στην Ολλανδία, από δεκάδες παλιές μπαταρίες Nissan Leaf.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη της P3, μιας εταιρείας συμβούλων διαχείρισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε συνεργασία με τους ειδικούς φόρτισης Aviloo, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν περίπου 5% της χωρητικότητάς τους στα πρώτα 30.000 χιλιόμετρα, αλλά μετά η απώλεια συμβαίνει σχετικά αργά. Ακόμη και μετά από τα 200.000 χιλιόμετρα, ο μέσος όρος των μπαταριών εξακολουθεί να διατηρεί χωρητικότητα περίπου 87%.

Στα δεδομένα που αναλύθηκαν για μπαταρίες 7.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το σύνολο έδειξε ότι στα 160.000 χιλιόμετρα όπου ισχύουν οι εγγυήσεις των κατασκευαστών, οι μπαταρίες δεν παρουσιάζουν μεγάλες απώλειες της χωρητικότητάς τους.

Κατά μέσο όρο, στα 100.000 χιλιόμετρα η χωρητικότητα φτάνει το 90% και το 87% μεταξύ 200.000 και 300.000 χιλιομέτρων.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων κύκλων φόρτισης, σχηματίζεται ένα στρώμα ενδιάμεσης φάσης στερεού ηλεκτρολύτη στην άνοδο της κυψέλης της μπαταρίας (δηλαδή στον αρνητικό ακροδέκτη της). Αυτή είναι μια κοινή διαδικασία, αλλά ποικίλλει λόγω των παραλλαγών στη ρύθμιση της χημείας της μπαταρίας. Η συνετή οδήγηση και η σωστή διαχείριση της μπαταρίας αποτελεί έναν λόγο που διατηρούν σε καλή κατάσταση τις μπαταρίες.

Από την άλλη στην πράξη, οι γρήγορες φορτίσεις (από φορτιστές μεγάλης ισχύος), αλλά και η γρήγορη οδήγηση, όπως σημείωσα παραπάνω, έδειξαν ότι μείωσαν γρηγορότερα τη χωρητικότητα των μπαταριών. Πολλά αυτοκίνητα, μάλιστα, καταγράφουν και ιστορικό φορτίσεων, πόσες φορές και με πόση ισχύ.

Όσον αφορά τη γήρανση των μπαταριών, αυτές προτιμούν τις χαμηλές έως μεσαίες θερμοκρασίες, που είναι μέχρι τους 25°C. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε χημικές αντιδράσεις που έχουν ως αποτέλεσμα την επιταχυνόμενη υποβάθμιση της χωρητικότητας. Η πολύ γρήγορη φόρτιση σημαίνει υψηλότερη τάση στην κυψέλη, η οποία επιταχύνει τη γήρανση της μπαταρίας μακροπρόθεσμα. Τα δεδομένα έδειξαν ότι όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να σταθμεύσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει η μπαταρία να έχει χαμηλή έως μεσαία φόρτιση (10-50%).

Ας ακολουθήσουμε λοιπόν αυτούς τους κανόνες, όσοι θέλουμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς να χρειάζεται να έχουμε κατά νου κάτι άλλο.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ισχυρή δόνηση 4,1 Ρίχτερ συγκλόνισε την Αμοργό

Ισχυρή δόνηση 4,1 Ρίχτερ συγκλόνισε την Αμοργό

Βαγγέλης Μαρινάκης: Με φλογερά ερυθρόλευκα αυγά οι πασχαλινές ευχές του “ηγέτη” του Ολυμπιακού

Κορωνήσι: Ο κρυμμένος παράδεισος απέναντι από το Τολό

Ελλάδα – Ουγγαρία: Ζωντανά η μάχη της Εθνικής πόλο γυναικών στον τελικό του World Cup

Γιάννης Αντετοκούνμπο μετά το σοκ των Μπακς από τους Πέισερς: «Δεν ήμασταν ο εαυτός μας, εξαιρετικά νέα για τον Λίλαρντ»

Σίσσυ Χρηστίδου – Μετά την Disneyland έκανε Ανάσταση στη Θεσσαλονίκη με τα αγόρια της

Κρήτη: 31χρονος οχυρώθηκε στο σπίτι του και απειλούσε με αυτοκτονία

ΗΠΑ-Ιράν: Αποκαλύπτουν «πρόοδο» στις χθεσινές διαπραγματεύσεις στη Ρώμη – Το περίπλοκο γεωπολιτικό παζλ του πυρηνικού προγράμματος της Τεχεράνης

Η Μπαρτσελόνα “πείραξε” τη Ρεάλ Μαδρίτης μετά την επική ανατροπή της επί της Θέλτα

Ο Κάιλ Κούζμα σόκαρε με αρνητικό ρεκόρ στο Ιντιάνα Πέισερς – Μιλγουόκι Μπακς με το απόλυτο μηδέν στη στατιστική του

Opel Mokka, εκπληκτική τιμή και αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία

Πάσχα στη Μόσχα: Ο Πούτιν στην Αναστάσιμη Λειτουργία εν μέσω της αμφιλεγόμενης εκεχειρίας – Το προκλητικό μήνυμα υπέρ της εισβολής

Γιάννα Τερζή: «Κηρύττουμε αγάπη και συγχώρεση ενώ βαφτίζουμε γιορτές με αίμα αθώων»

Κρήτη: Αιματηρή σύγκρουση 2 οικογενειών με 4 συλλήψεις – Πεθερός “κάρφωσε” γυαλί στο λαιμό του 39χρονου γαμπρού του και τον έστειλε στη ΜΕΘ

00:00 / 00:00

Τί αποκαλύπτει μια Mercedes S-Class των 475 ευρώ;

Ένα άρθρο αναλύει την απίθανη αγορά μιας Mercedes S-Class του 2002, η οποία πωλήθηκε μόλις 475 ευρώ, προκαλώντας απορίες σχετικά με την κατάσταση και...

Ποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σάρωσε το Ρεκόρ Guinness αυτονομίας;

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Roewe D6, κατασκευασμένο από την κινεζική SAIC, κατέκτησε το Ρεκόρ Guinness για την αυτονομία του, διανύοντας 1959,9 χιλιόμετρα σε πέντε ημέρες,...

Kia και LG ενώνουν δυνάμεις στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης

Η Kia και η LG ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την ενσωμάτωση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης στην κινητικότητα, στοχεύοντας στη δημιουργία μιας μοναδικής εμπειρίας για...

Λανσάρεται στην Ελλάδα το οικολογικό VW Caddy eHybrid

Το νέο VW Caddy eHybrid λανσάρεται στην Ελλάδα, προσφέροντας ευέλικτες και οικολογικές μετακινήσεις για επιχειρήσεις και οικογένειες, με μηδενικές τοπικές εκπομπές ρύπων. Διατίθεται σε...

Πού βρίσκεται σήμερα η θρυλική μαύρη Ferrari 512 TR του Michael Jordan; [video]

Η θρυλική μαύρη Ferrari 512 TR του Michael Jordan, που είχε χαθεί από τα ραντάρ για πάνω από 15 χρόνια, επανεμφανίστηκε πρόσφατα. Ο Jordan,...

BYD Sealion 7, μεταμορφώθηκε σε υβριδικό και εντυπωσιάζει με αναπάντεχο έξτρα

Η BYD παρουσίασε το νέο μοντέλο Sealion 7 DM-i, ένα υβριδικό SUV που εντυπωσιάζει με την προσθήκη μιας καινοτόμου βάσης για drone, ικανής να...

Leapmotor B01 από Όμιλο Stellantis: Ο αντίπαλος που απειλεί το Tesla Model 3

Ο Όμιλος Stellantis εισάγει στην ευρωπαϊκή αγορά το Leapmotor B01, ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, που θεωρείται ανταγωνιστής του Tesla Model...

Εντοπίσαμε το σπάνιο Fisker Ocean να φορτίζει στη Θεσσαλονίκη

Το Fisker Ocean, ένα εντυπωσιακό ηλεκτρικό SUV που προοριζόταν να ανταγωνιστεί την Tesla, εντοπίστηκε να φορτίζει στη Θεσσαλονίκη, παρά την οικονομική κατάρρευση της εταιρείας...

Κολλάς με τέτοια εντυπωσιακή οθόνη σε SUV με έκπτωση

Το νέο Peugeot 3008 ενσωματώνει την καινοτόμο Panoramic i-Cockpit, μια κυρτή οθόνη 21 ιντσών που συνδυάζει ψηφιακό πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη αφής, προσφέροντας...

Η Porsche σπάει χειροκίνητο ρεκόρ στο θρυλικό Nurburgring (+video)

Η Porsche 911 GT3 κατέρριψε το ρεκόρ ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής με χειροκίνητο κιβώτιο στο Nurburgring, σημειώνοντας χρόνο 6:56:29, που είναι κατά 9,5 δευτερόλεπτα ταχύτερος...

Στα πούπουλα σώζει τους πεζούς ο καινοτόμος αερόσακος της Subaru

Η Subaru παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνολογία αερόσακου που στοχεύει στην προστασία πεζών και ποδηλατών σε περίπτωση ατυχήματος. Ο νέος εξωτερικός αερόσακος, ο οποίος είναι...

Geely και Renault, επαναστατικό υβριδικό σύστημα συμβατό με ηλεκτρικά οχήματα

Η κοινοπραξία Horse Powertrain, που περιλαμβάνει τις Geely, Renault και Aramco, παρουσίασε ένα επαναστατικό υβριδικό σύστημα συμβατό με ηλεκτρικά οχήματα. Το νέο μηχανικό σύνολο συνδυάζει...

Αποκαλύφθηκαν τα συγκλονιστικά τεχνικά χαρακτηριστικά του επαναστατικού Mazda EZ-60

Η Mazda παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό SUV EZ-60, το οποίο θα ανταγωνιστεί το Tesla Model Y και θα διατεθεί στην Ευρώπη ως CX-6e. Το...

Kia EV3, Στέφεται Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025

Το Kia EV3 αναδείχθηκε ως το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2025, κερδίζοντας τον τίτλο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μετά το EV9. Η...

Αποκαλύφθηκε το εντυπωσιακό σεντάν VW Lavida Pro

Η VW παρουσίασε το ανανεωμένο σεντάν Lavida Pro, σχεδιασμένο για την κινεζική αγορά, προσφέροντας περισσότερα στοιχεία πολυτελείας και τεχνολογίας στην καμπίνα του. Με μήκος 4.720...

Νέα Lancia Ypsilon, εντός έδρας μαγεύει το κοινό

Η νέα Lancia Ypsilon σηματοδοτεί την αναγέννηση της ιστορικής ιταλικής μάρκας, υπό την καθοδήγηση του Ομίλου Stellantis. Παρουσιάστηκε ως μια εκλεπτυσμένη και σύγχρονη έκδοση...

AVIN Action Fuels, στέφεται “προϊόν της χρονιάς 2025” στην κατηγορία καύσιμα

Τα καύσιμα AVIN Action Fuels αναδείχθηκαν ως "προϊόν της χρονιάς 2025" στην κατηγορία καυσίμων, σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα της Circana που διεξήχθη σε 3.200...

OMODA & JAECOO, εκπληκτικά οφέλη για προπαραγγελίες

Η OMODA & JAECOO προσφέρει εκπληκτικά οφέλη για προπαραγγελίες στα μοντέλα OMODA 5 και JAECOO 7, μέχρι τις 31 Μαΐου. Στο OMODA 5, οι...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θέμος Αναστασιάδης: Αποκαλύψεις για την χήρα του, Βασιλική, 6 χρόνια μετά την απώλειά του

Η Βασιλική Παναγιωτοπούλου πραγματοποίησε μια νυχτερινή έξοδο στον Λυκαβηττό,...

Ρόμπερτ Πάουελ: Ο «Ιησούς από τη Ναζαρέτ» στα 80 του μαγνητίζει ακόμα – Ανακαλύψτε...

Ο Ρόμπερτ Πάουελ, ο ηθοποιός που έγινε διάσημος το...

Αυτοί είναι οι Ινδιάνοι που θεωρούνται οι Έλληνες της αρχαίας Αμερικής!

Αυτή είναι η φυλή των Ινδιάνων, η οποία χρησιμοποιούσε...

Βασίλης Καρράς: Το οικογενειακό δράμα που εξελίσσεται μετά την απώλειά του

Ο Βασίλης Καρράς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ