Μειώθηκαν κατά 31% τα λειτουργικά κέρδη της Mercedes το 2024

Μειωμένα λειτουργικά κέρδη κατά 31% για τη Mercedes το 2024 λόγω ασθενούς ζήτησης, με προγράμματα εξοικονόμησης και στρατηγικές αλλαγές στην παραγωγή.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Το 2024, η Mercedes παρουσίασε μείωση 31% στα λειτουργικά της κέρδη, κυρίως λόγω της πτώσης ζήτησης στην κινεζική αγορά, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Όλα Κελένιους. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,5% και οι προοπτικές παραμένουν δύσκολες, με τους μετόχους να αναμένουν χαμηλότερα μερίσματα και τους εργαζομένους περικοπές στα μπόνους.

Η εταιρεία σχεδιάζει να εξοικονομήσει πόρους και να μειώσει το κόστος παραγωγής, μεταφέροντας μονάδες σε χώρες με χαμηλότερο εργασιακό κόστος. Παρά την εστίαση στα πολυτελή μοντέλα, οι πωλήσεις στην κορυφαία κατηγορία και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρούν τις προσδοκίες, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού από εγχώριους προμηθευτές στην Κίνα.

Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω:

Μείωση κατά 31% σημείωσαν τα λειτουργικά κέρδη της Mercedes το 2024, κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης από την κινεζική αγορά, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, Όλα Κελένιους.

Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας Mercedes προανήγγειλε παράλληλα αφενός «πρόγραμμα απόδοσης» για εξοικονόμηση πόρων, αφετέρου «την μεγαλύτερη επίθεση νέων προϊόντων εδώ και δεκαετίες». Σύμφωνα με τον κ. Κελένιους, οι πωλήσεις πέρυσι μειώθηκαν κατά 4,5% στα 145,6 δισ. ευρώ και η πτωτική τάση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά το τρέχον έτος, καθώς το περιβάλλον της αγοράς παραμένει δύσκολο, δεδομένης της ασθενούς ζήτησης από την Κίνα και ενόψει της επιβολής δασμών από τις ΗΠΑ.

Αναλυτικότερα, ο επικεφαλής της Mercedes ανακοίνωσε «πρόγραμμα απόδοσης», το οποίο θα έχει ως στόχο την εξοικονόμηση πόρων. «Λαμβάνουμε τώρα μέτρα για να γίνουμε πιο δυναμικοί, ταχύτεροι και ισχυρότεροι», δήλωσε ο Όλα Κελένιους και έκανε λόγο για ενίσχυση του μοντέλου των πωλήσεων στην κατεύθυνση της μείωσης του κόστους. Στον τομέα της παραγωγής, στόχος της εταιρίας είναι το κόστος να μειωθεί κατά 10% έως το 2027.

Λόγω της μείωσης των κερδών, οι μέτοχοι θα λάβουν χαμηλότερο μέρισμα, με το διοικητικό συμβούλιο να προτείνει 4,30 ευρώ ανά μετοχή έναντι 5,30 ευρώ που δόθηκε πέρυσι, ενώ και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να αναμένουν περικοπές στα μπόνους απόδοσης και επιτυχίας της εταιρίας και κατάργηση των μπόνους επετείου. Ενδεικτικά, οι 90.000 εργαζόμενοι της Mercedes στην Γερμανία οι οποίοι καλύπτονται από συλλογικές συμβάσεις λαμβάνουν μέχρι τώρα 5.000 ευρώ ετησίως ως μερίδιο στην συνολική επιτυχία της εταιρίας.

Σύμφωνα με το συμβούλιο των εργαζομένων, σχεδιάζονται και περικοπές στις θέσεις εργασίας, αλλά έως το 2030 ισχύει η εγγύηση απασχόλησης. Οι περίπου 166.000 εργαζόμενοι παγκοσμίως θα αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό «με μαχητικό πνεύμα» και δεν θα πρέπει να επαναπαυτούν. «Όταν έρχονται καινούργια ζώα στην ζούγκλα, πρέπει να προσαρμοστούμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κελένιους.

Προκειμένου να εξοικονομήσει από το κόστος παραγωγής, η Mercedes σχεδιάζει να μετεγκαταστήσει παραγωγικές μονάδες σε χώρες με χαμηλό εργασιακό κόστος. Το μερίδιο παραγωγής σε τέτοιες χώρες θα αυξηθεί από το 15% επί της συνολικής παραγωγής που είναι σήμερα στο 30% τα επόμενα χρόνια, διευκρίνισε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας Χάραλντ Βίλχελμ. Εντός των επόμενων τριών ετών, η παραγωγική ικανότητα εντός Γερμανίας θα μειωθεί κατά 100.000 μονάδες και θα αυξηθεί κατά 200.000 μονάδες στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Ουγγαρία.

Ακόμη όμως και στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας, τα μοντέλα της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν τα πηγαίνουν ιδιαίτερα καλά. Το 2024 το μερίδιό τους στην αγορά μειώθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2023 και δεν αναμένεται να αυξηθεί το 2025, καθώς θα είναι περιορισμένος και ο αριθμός νέων μοντέλων που θα λανσαριστούν.

Ειδικά στην αγορά της Κίνας, αλλά και αλλού, τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes δεν πωλούν όσο θα ήλπιζε η εταιρία, σε σημείο που να αναθεωρείται ο στόχος για αποκλειστική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030. Η εταιρία έχει αποφασίσει πλέον να συνεχίσει να προσφέρει κινητήρες εσωτερικής καύσης και την δεκαετία του ’30, εφόσον υπάρχει ζήτηση.

Η στρατηγική του Όλα Κελένιους να επικεντρωθεί η παραγωγή στα μοντέλα πολυτελείας δέχεται τώρα κριτική, καθώς οδήγησε σε αύξηση των τιμών. Το 2023 επιτεύχθηκε κέρδος 14,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, λόγω και της αύξησης της μέσης τιμής πώλησης ενός μοντέλου από 51.000 ευρώ το 2019 σε 74.600 ευρώ το γ΄ τρίμηνο του 2023.

Η μείωση των πωλήσεων όμως τώρα επηρεάζει κυρίως την κορυφαία κατηγορία, με 14% λιγότερες πωλήσεις στην S-Class και G-Class. Οι δε πωλήσεις των ηλεκτρικών ναυαρχίδων, EQE και EQS, θεωρείται απογοητευτική. Ο Στέφαν Ράιντλ από το Ινστιτούτο Οικονομίας Αυτοκινήτου στο Γκάισλινγκεν δήλωσε στο ARD ότι η εστίαση στην premium κατηγορία είναι ορθή, αλλά θα πρέπει επειγόντως να παρουσιαστούν νέα μοντέλα.

Ειδικά σχετικά με την κινεζική αγορά, η κρίση ακινήτων επηρεάζει κυρίως τους πλουσιότερους Κινέζους, τους παραδοσιακούς δηλαδή πελάτες της Mercedes. Επιπλέον, οι εγχώριοι προμηθευτές εισέρχονται πλέον δυναμικά στην αγορά με πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές και φαίνεται ότι είναι και περισσότερο εναρμονισμένοι με τις ανάγκες των πελατών τους.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέo 5ετές συμβόλαιο για παιγνιομηχανές στη Νεμπράσκα

Η Intralot ανακοίνωσε την υπογραφή πενταετούς συμβολαίου με το Τμήμα Κοινωφελών Τυχερών Παιχνιδιών της Νεμπράσκα για την παροχή ενός συστήματος εποπτείας και αναφορών σε...

Στον Γιώργο Προκοπίου ο Αστέρας Βουλιαγμένης

Ο Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, ολοκλήρωσε την εξαγορά του Αστέρα Βουλιαγμένης, αποκτώντας το 100% της Αστήρ Παλάς Α.Ε. από την κοινοπραξία Jermyn...

Η UnitedFiber εξασφαλίζει νέα χρηματοδότηση από Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0

Η United Fiber, θυγατρική της United Group, εξασφάλισε δάνειο 95 εκατ. ευρώ από τη Eurobank, την Εθνική Τράπεζα και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας...

Νέος CEO για την ProntoPegno Ενέχυρο αγορά χρυσού: Προφίλ και Στρατηγικοί Στόχοι

Η ProntoPegno καλωσορίζει τον νέο CEO της, Carlo Di Pierro, ο οποίος έχει στόχο να ενισχύσει την παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά ενεχυροδανεισμού. Με...

Metlen: Ξεπέρασαν τα 1,080 δισ. ευρώ τα κέρδη το 2024

Η METLEN Energy & Metals ανακοίνωσε νέα ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας για το 2024, με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να φτάνουν...

Τράπεζες: Φρένο στα υψηλότερα μερίσματα μπορεί να βάλει ο αναβαλλόμενος φόρος

Το άρθρο αναλύει τις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών όσον αφορά τη διανομή μερισμάτων, επισημαίνοντας ότι ο αναβαλλόμενος φόρος μπορεί να περιορίσει τις δυνατότητες τους...

SKAG: Είσοδος σε νέες αγορές με την νέα μηχανή ύψους 1,2 εκατ. ευρώ

Η ελληνική βιομηχανία χαρτικών SKAG προχωρά σε στρατηγική επένδυση ύψους 1,2 εκατ. ευρώ στην ψηφιακή εκτύπωση, εγκαθιστώντας τη νέα μηχανή HP Indigo 18K στην...

Υπερταμείο: Ακυρώνεται ο διαγωνισμός για τον λιμένα Βόλου

Το Υπερταμείο ανακοίνωσε την ακύρωση του διαγωνισμού πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της «Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.», ενσωματώνοντας μια νέα στρατηγική διαχείρισης της...

Η AEGEAN προσφέρει δωρεάν επιστροφή στη Σαντορίνη σε όσους ταξίδεψαν με την εταιρεία από 1 έως 7 Φεβρουαρίου όταν το αποφασίσουν μέσα σε διάστημα...

Η AEGEAN ενημερώνει τους επιβάτες που επιθυμούν να επιστρέψουν στη Σαντορίνη και αναχώρησαν από το νησί με πτήση της AEGEAN ή της Olympic Air...

Hellenic Cables: Σύμβαση για το έργο Silver Run Expansion στις ΗΠΑ

Η Hellenic Cables υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια 21 χλμ. υποβρύχιων καλωδίων υψηλής τάσης 230kV στο πλαίσιο του έργου Silver Run Expansion στις ΗΠΑ,...

«Κλειδί» για την αγορά εργασίας η ένταξη νέων εργαζομένων – Τι είναι το πρόγραμμα «Upασχόληση Σήμερα»;

Το πρόγραμμα «UPασχόληση Σήμερα» έχει ως στόχο την ενίσχυση της ένταξης νέων εργαζομένων στην αγορά εργασίας, ειδικά για ανέργους αποφοίτους γυμνασίου, λυκείου ή ΙΕΚ....

Η ΔΕΗ κάνει τη μεταφορά ρεύματος πιο εύκολη και πιο γρήγορη

Η ΔΕΗ προχωρά σε βελτιώσεις της εξυπηρέτησης πελατών, εισάγοντας την υπηρεσία μετακόμισης ηλεκτρικού ρεύματος, που επιτρέπει στους χρήστες να διακόψουν την παλιά τους παροχή...

Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο, σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024

Ο Όμιλος Coca-Cola HBC αναγνωρίστηκε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά ως η πιο βιώσιμη εταιρεία στον κλάδο των ποτών παγκοσμίως, σύμφωνα με τους δείκτες Dow...

ΤΙΤΑΝ: Πώληση δραστηριοτήτων τσιμέντου στην Ανατολική Τουρκία

Ο όμιλος ΤΙΤΑΝ ανακοίνωσε την οριστική συμφωνία πώλησης του 75% της εταιρίας παραγωγής τσιμέντου Adocim Cimentro Beton Sanayi ve Ticaret στην Τουρκία, με το...

Σιάμισιης (Helleniq Energy): Ο κλάδος διύλισης στην Ευρώπη αντιμετωπίζει σημαντικές αλλαγές και προκλήσεις

Στο συνέδριο “Egypt Energy Show” στο Κάιρο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος διύλισης στην...

Η BYD ανοίγει δύο νέα εργοστάσια στην Ευρώπη

Η BYD, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, επενδύει στην ευρωπαϊκή αγορά με την έναρξη δύο νέων εργοστασίων το 2024, που θα έχουν συνολική ετήσια...

Metlen: Συμφωνίες για το βωξίτη και την αλουμίνα με τη Rio Tinto 

Η METLEN Energy & Metals ανακοίνωσε τη σύναψη δύο στρατηγικών συμφωνιών με τη Rio Tinto για την προμήθεια βωξίτη και την απορρόφηση αλουμίνας. Η...

Τράπεζα Κύπρου: Κέρδη 508 εκατ. ευρώ το 2024 και μέρισμα 50% – Ο στόχος ανεβαίνει στο 70% για το 2025

Η Τράπεζα Κύπρου ανακοίνωσε κέρδη μετά τη φορολογία ύψους 508 εκατ. ευρώ για το 2024, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος....

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο Παναθηναϊκός αντιμέτωπος με την Φιορεντίνα στους «16» του Conference League

Ο Παναθηναϊκός θα αντιμετωπίσει τη Φιορεντίνα στη φάση των...

Νετανιάχου: «Η Χαμάς θα το πληρώσει» – Θρίλερ στη Γάζα με τη σορό γυναίκας...

Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου δήλωσε ότι η Χαμάς...

Άγιος Έρωτας : Η κρυφή συμφωνία Παύλου και Κατρίν

Στα επόμενα επεισόδια της σειράς "Άγιος Έρωτας", η Κατρίν...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ