Η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα ετήσια αποτελέσματα του 2024, ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων κατά 4,3% και μείωση του καθαρού χρέους κατά 170 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία δεν αναμένει σημαντικές επιπτώσεις από τους δασμούς των ΗΠΑ, ενώ εξετάζει την επέκταση της συμμετοχής της στον αμυντικό τομέα λόγω του σχεδίου ReArm Europe, που προβλέπει επενδύσεις 800 δισ. ευρώ.
Παρά την ευμετάβλητη διεθνή αγορά, η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ διατηρεί σταθερές παραγγελίες και ανακοινώνει μέρισμα 0,09 ευρώ ανά μετοχή.
Πιο αναλυτικά:
Η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ δεν αναμένει σημαντικές επιπτώσεις στις φετινές της πωλήσεις από τους δασμούς του Λευκού Οίκου. Παράλληλα, ενδιαφέρεται για επέκταση της συμμετοχής της στον αμυντικό τομέα ως αποτέλεσμα του μεγάλου σχεδίου ReArm Europe που ανακοίνωσε η Ε.Ε.
Σε καθιερωμένη ενημέρωση των αναλυτών με αφορμή τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2024, η διοίκηση του ομίλου ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ ανέφερε ότι οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 4,3% στους 585.000 τόνους. Ταυτόχρονα, το καθαρό χρέος περιορίστηκε κατά 170 εκατ. ευρώ και τα α-EBITDA διατηρήθηκαν σχεδόν αμετάβλητα στα 238 εκατ. ευρώ. Επίσης, ανακοινώθηκε μέρισμα ύψους 0,09 ευρώ/μετοχή.
Κατά το περσινό έτος η εικόνα στην διεθνή αγορά ήταν ευμετάβλητη, ενώ οι τιμές των μετάλλων αυξήθηκαν και συγκεκριμένα στο αλουμίνιο ενισχύθηκαν κατά 7,5%.
Στον αντίποδα, ομαλοποιήθηκε το ενεργειακό κόστος, μειώνοντας έτσι το κόστος παραγωγής της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ. Ενδεικτικό είναι ότι η ενέργεια από το 17% του συνολικού κόστους το 2023, υποχώρησε στο 12% πέρυσι.
Κοιτάζοντας προς το φετινό έτος, η διοίκηση ανέφερε ότι ενδιαφέρεται και παρακολουθεί τις εξελίξεις για μια ενισχυμένη συμμετοχή της στον αμυντικό τομέα με αφορμή το μεγάλο σχέδιο ReArm Europe που προβλέπει κινητοποίηση κεφαλαίων ύψους 800 δισ. ευρώ. «Σήμερα ο τομέας αυτός είναι σχετικά χαμηλά στις πωλήσεις μας, όμως έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε το μερίδιο και αν υπάρξει η ευκαιρία, θα το πράξουμε», σχολίασε η διοίκηση.
Τέλος, σχετικά με τις εξελίξεις στις ΗΠΑ και τους δασμούς, η ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ τονίζει ότι δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στις πωλήσεις της στη συγκεκριμένη αγορά, που αντιστοιχεί στο 8% των συνολικών της όγκων.
«Οι πελάτες μας στις ΗΠΑ δεν έχουν άλλη επιλογή και το επιπλέον κόστος θα μετακυλιστεί στους τελικούς καταναλωτές», επισήμανε η διοίκηση. Οι παραγγελίες παραμένουν σταθερές το τελευταίο διάστημα, επιβεβαιώνοντας τα παραπάνω.