Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου Shein και Temu αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ λόγω των υψηλών δασμών που επιβλήθηκαν, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί το λειτουργικό τους κόστος.
Η αύξηση των δασμών κατά 145% και η κατάργηση της εξαίρεσης για αποστολές κάτω των 800 δολαρίων έχει ήδη επηρεάσει σημαντικά την παρουσία τους στην αμερικανική αγορά, με τις εφαρμογές τους να πέφτουν σε κατάταξη στο Apple Store.
Η κατάσταση αυτή ήταν τόσο σημαντική που ανάγκασε ακόμα και την Amazon να δημιουργήσει νέα πλατφόρμα (Haul) με προϊόντα χαμηλού κόστους, προκειμένου να ανταγωνιστεί τις κινεζικές εταιρείες.
Πιο αναλυτικά:
Μπορεί το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των κινεζικών Shein και Temu να είναι οι φθηνές τιμές τους, αλλά οι δύο κολοσσοί του διαδικτυακού λιανεμπορίου θα αναγκαστούν να ακριβύνουν τα προϊόντα τους που αποστέλλονται στις ΗΠΑ.
Οι Shein και Temu ενημέρωσαν τους πελάτες τους στις ΗΠΑ ότι από την επόμενη εβδομάδα τα προϊόντα τους θα είναι πιο ακριβά εξαιτίας των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ στην Κίνα. Ως αιτία για αυτό οι δύο εταιρείες ανέφεραν πως έχει αυξηθεί το λειτουργικό τους κόστος εξαιτίας των δασμών και αναγκαστικά θα προσαρμόσουν τις τιμές τους από τις 25 Απριλίου, κομίζοντας κακά μαντάτα για τα δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανούς πελάτες τους.
Ήταν τέτοιο το breakthrough των κινεζικών επιχειρήσεων στην αμερικανική αγορά που ανάγκασε την Amazon να λανσάρει τον προηγούμενο Νοέμβριο μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία Haul, πουλώντας προϊόντα σε τιμές κάτω των 20 δολαρίων.
Αιτία της ανόδου του κόστους των δύο εταιρειών είναι αφενός οι δασμοί στην Κίνα κατά 145%, και αφετέρου η κατάργηση της εξαίρεσης από τους δασμούς για αποστολές αξίας μικρότερης των 800 δολαρίων.
Από όταν επιβλήθηκαν οι δασμοί η Shein και η Temu είδαν τις εφαρμογές τους να πέφτουν απότομα.
Το Temu είναι τώρα η 75η εφαρμογή με τις περισσότερες δωρεάν λήψεις στο αμερικανικό Apple Store ενώ το Shein βρίσκεται στην 58η θέση, από το νούμερο 15 τον Μάρτιο.