Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ανακοίνωσε σημαντική αύξηση στον τζίρο και το EBITDA για το 2024, φτάνοντας τα 31,42 εκατ. ευρώ και 6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Στο πλαίσιο ενός επενδυτικού προγράμματος 15,5 εκατ. ευρώ, η εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει το δεύτερο ζυθοποιείο της και προγραμματίζει τη δημιουργία εργοστασίου κυτιοποιίας στη Ροδόπη με επένδυση 50 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει πάνω από 100 νέες θέσεις εργασίας.
Η επένδυση αυτή στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών σε συσκευασία και στην ενίσχυση των εξαγωγών. Παράλληλα, η εταιρεία επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της με νέα προϊόντα και ενισχύει την παρουσία της σε διεθνείς αγορές. Μέσω προγραμμάτων συμβολαιακής γεωργίας, υποστηρίζει 500 αγρότες και συμβάλλει στην τοπική οικονομία με σημαντικές φορολογικές συνεισφορές.
Πιο αναλυτικά
Αύξηση κύκλου εργασιών (τζίρου) και EBITDA παρουσίασε η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης το 2024, φθάνοντας τα 31,42 εκατ. ευρώ και τα 6 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Πέρα από την αύξηση στον τζίρο και τα EBITDA, η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ολοκλήρωσε και έθεσε σε λειτουργία το δεύτερο ζυθοποιείο της, στο πλαίσιο του ευρύτερου επενδυτικού της προγράμματος ύψους 15,5 εκατ. ευρώ για τη διετία 2024-2025, ενώ προχωρά σε εκσυγχρονισμό της παραγωγής με νέες γραμμές εμφιάλωσης και ρομποτικά συστήματα logistics με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης.
Παράλληλα, το μακροπρόθεσμο σχέδιο της εταιρείας προβλέπει τη δημιουργία ενός εργοστασίου κυτιοποιίας στην Ροδόπη, με επένδυση 50 εκατ. ευρώ και δημιουργία περισσότερων από 100 νέων θέσεων εργασίας. Αυτή η επένδυση, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών, θα καλύψει τις ανάγκες της εταιρείας σε συσκευασία, θα εξυπηρετήσει την εγχώρια αγορά και θα ενισχύσει τις εξαγωγικές δραστηριότητες στα Βαλκάνια.
Το νέο εργοστάσιο, με προβλεπόμενη παραγωγική ικανότητα 500 εκατ. αλουμινένια κουτιά ετησίως – με επεκτεινόμενη παραγωγική δυνατότητα 1 δισ. ετησίως – αποτελεί στρατηγική κίνηση που θα καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική βιομηχανία, προσφέροντας λύσεις υψηλής τεχνολογίας και ανταγωνιστικότητας.
Σε συνέχεια της κατακόρυφης αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας που επιφέρουν οι εν λόγω επενδύσεις, η εταιρεία θέτει ως στρατηγική προτεραιότητα την αύξηση της εξαγωγικής της δραστηριότητας σε διεθνές επίπεδο. Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές (Ρουμανία, Βουλγαρία), υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες.
Η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της, με νέες προϊοντικές προσθήκες στην κατηγορία των υγιεινών ροφημάτων υπό το brand «tuvunu», όπως επιτραπέζιο νερό και σόδα με λεμόνι, καθώς και νέους κωδικούς μπύρας «Βεργίνα».
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε. συμβάλει ουσιαστικά και στην τοπική οικονομία και κοινωνία. Μέσω του προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας, υποστηρίζει 500 αγρότες και καλλιεργεί 30.000 στρέμματα ετησίως, ενώ έχει καταβάλει 51,7 εκατομμύρια ευρώ σε φόρους και εισφορές την τελευταία πενταετία, με αναμενόμενο ποσό 67,5 εκατομμυρίων ευρώ για την τριετία 2025-2027.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ