Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Stellantis: Ο CEO Κάρλος Ταβάρες υπέβαλε παραίτηση

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, με το Διοικητικό Συμβούλιο να αποδέχεται την απόφασή του και μια διαδικασία αναζήτησης νέου CEO να βρίσκεται σε εξέλιξη.
  • Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, με την απόφαση να γίνεται αποδεκτή από το Διοικητικό Συμβούλιο υπό τον Τζον Έλκαν.
  • Η διαδικασία για τον διορισμό νέου μόνιμου Διευθύνοντος Συμβούλου βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025, με την προσωρινή εκτελεστική επιτροπή να αναλαμβάνει καθήκοντα μέχρι τότε.
  • Ο Τζον Έλκαν ευχαρίστησε τον Ταβάρες για την υπηρεσία του και τόνισε τη σημασία της ευθυγράμμισης μεταξύ των μετόχων, του Διοικητικού Συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου για την επιτυχία της Stellantis.

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες (Carlos Tavares) όπως ανακοινώθηκε χθες (1.12.2024) από την εταιρεία, με αυτή την κίνηση να γίνεται αποδεκτή από το Διοικητικό Συμβούλιο, υπό την προεδρία του Τζον Έλκαν.

Η διαδικασία για τον διορισμό του νέου μόνιμου Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis βρίσκεται σε καλό δρόμο. Την διαχειρίζεται μια Ειδική Επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου και θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Μέχρι τότε, θα καθορισθεί μια νέα προσωρινή εκτελεστική επιτροπή, υπό την προεδρία του Τζον Έλκαν.

Η Stellantis επιβεβαιώνει την κατάσταση που παρουσίασε στην οικονομική κοινότητα στις 31 Οκτωβρίου 2024, σε σχέση με τα αποτελέσματα του πλήρους έτους 2024.

Ο ανώτερος ανεξάρτητος διευθυντής της Stellantis, Henri de Castries, σχολίασε: «Η επιτυχία της Stellantis από τη δημιουργία της έχει τις ρίζες της σε μια άψογη ευθυγράμμιση μεταξύ των μετόχων αναφοράς, του Διοικητικού Συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες προέκυψαν διαφορετικές απόψεις που είχαν ως αποτέλεσμα το Διοικητικό Συμβούλιο και ο διευθύνων σύμβουλος να καταλήξουν στη σημερινή απόφαση».

Ο πρόεδρος Τζον Ελκαν δήλωσε: «Ευχαριστούμε τον Κάρλος για την αφοσιωμένη υπηρεσία του και το ρόλο που έπαιξε στη δημιουργία του Stellantis, και στις προηγούμενες προκλήσεις από την PSA και την Opel, που μας οδήγησαν στο να γίνουμε παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο μας. Ανυπομονώ να συνεργαστώ με τη νέα μας Προσωρινή Εκτελεστική Επιτροπή, με την υποστήριξη όλων των συναδέλφων μας, καθώς ολοκληρώνουμε τη διαδικασία διορισμού του νέου διευθύνοντος συμβούλου μας. Μαζί θα διασφαλίσουμε τη συνεχή ανάπτυξη της στρατηγικής της εταιρείας προς το μακροπρόθεσμο συμφέρον της Stellantis και όλων των μετόχων της».

Σχετικά με την Stellantis

Η Stellantis NV είναι μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο που στοχεύει να παρέχει καθαρή, ασφαλή και οικονομικά προσιτή ελευθερία μετακίνησης σε όλους. Είναι περισσότερο γνωστή για το μοναδικό χαρτοφυλάκιο εμβληματικών και καινοτόμων εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move και Leasys. Η Stellantis εκτελεί το Dare Forward 2030, ένα τολμηρό στρατηγικό σχέδιο που ανοίγει τον δρόμο για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου να γίνει εταιρεία τεχνολογίας μηδενικής κινητικότητας με καθαρό άνθρακα έως το 2038, με μονοψήφια ποσοστιαία αντιστάθμιση των υπόλοιπων εκπομπών, ενώ δημιουργεί προστιθέμενη αξία για όλους ενδιαφερόμενους.

Σχετικά με τον Κάρλος Ταβάρες

Ο Κάρλος Ταβάρες (γεννημένος στις 14 Αυγούστου 1958) είναι Πορτογάλος επιχειρηματίας. Είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος (CEO) της Stellantis, της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο από πωλήσεις, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles. Προηγουμένως ήταν ο επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής στη Renault.

Γεννήθηκε το 1958 στη Λισαβόνα, ο πατέρας του ήταν λογιστής που εργαζόταν σε μια γαλλική ασφαλιστική εταιρεία και η μητέρα του ήταν καθηγήτρια γαλλικών. Το πάθος του για τα αυτοκίνητα ήρθε σε ηλικία 14 ετών όταν ανακάλυψε τους αγώνες αυτοκινήτων, κατά τη διάρκεια μιας ανοιχτής ημέρας στην πίστα του Εστορίλ , κοντά στη Λισαβόνα.

Αφού σπούδασε στο γαλλικό Lycée Charles-Lepierre στη Λισαβόνα, έφυγε από την πατρίδα του για τη Γαλλία σε ηλικία 17 ετών για να παρακολουθήσει ένα προπαρασκευαστικό μάθημα στα μαθηματικά στο Lycée Pierre-de-Fermat στην Τουλούζη. Στη συνέχεια αποφοίτησε ως μηχανικός από την École Centrale Paris το 1981.

Κατείχε διαφορετικές θέσεις στον Όμιλο Renault. Ο Ταβάρες ξεκίνησε την καριέρα του στη Renault, σε ηλικία 23 ετών, ως μηχανικός δοκιμής οδήγησης το 1981. Ήταν διευθυντής του προγράμματος Renault Mégane II.

Μεταξύ 2004 και 2011, εργάστηκε για τη Nissan, συνεργάτη της Renault στη Συμμαχία Renault-Nissan (τώρα Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance ), αρχικά ως διευθυντής προγράμματος και στη συνέχεια ως αντιπρόεδρος, στη στρατηγική προϊόντων και στον σχεδιασμό προϊόντων. Το 2005 διορίστηκε εκτελεστικός αντιπρόεδρος, προσχωρώντας στο διοικητικό συμβούλιο. Μέχρι το 2009, επέβλεπε την παρουσία της Nissan στη Βόρεια και Νότια Αμερική.

Μέχρι το 2011, επέστρεψε στη Renault για να γίνει διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας, το νούμερο δύο στέλεχος υπό τον Καρλος Γκον, τον πρόεδρο και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Renault και της Nissan. Ο Ταβάρες είχε πολλά κοινά με τον Γκον, καθώς και οι δύο μεγάλωσαν σε περιβάλλοντα που μιλούσαν πορτογαλικά. Και οι δύο αποφοίτησαν από το γαλλικό Grandes Ecoles και στους δύο αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα. Ωστόσο, στις 15 Αυγούστου 2013, ο Ταβάρες είπε δημόσια ότι ήθελε να γίνει διευθύνων σύμβουλος σε μια αυτοκινητοβιομηχανία. Λέγεται ότι ο Ταβάρες ήταν φιλόδοξος και αναζητούσε περισσότερες ευθύνες στη Renault, ωστόσο, ο Γκον ήταν μόλις τέσσερα χρόνια μεγαλύτερος και δεν είχε σχέδια να αποχωρήσει σύντομα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γκον είπε στον Ταβάρες να ζητήσει συγγνώμη από το προσωπικό για τη γκάφα του και ο Ταβάρες αρνήθηκε. Αντίθετα, παραιτήθηκε από τη Renault στις 29 Αυγούστου 2013.

Ο Ταβάρες έγινε διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Groupe PSA το 2014, αντικαθιστώντας τον Philippe Varin. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, πρωτοστάτησε σε μέτρα μείωσης του κόστους και αύξησε το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην Κίνα, γεγονός που επανάφερε την κερδοφορία του Groupe PSA μετά από πολλά χρόνια ζημιών. Το 2014, υπό την ηγεσία του, η DS Automobiles καθιερώθηκε ως αυτόνομη μάρκα.

Ως διευθύνων σύμβουλος, συγκέντρωσε επαίνους για την ανάληψη της Opel από την PSA και την επιστροφή στην κερδοφορία της Opel, καθώς και για το ρεκόρ πωλήσεων και κερδών της PSA. Ωστόσο, οι πωλήσεις της PSA στην Κίνα υποχώρησαν ξανά. Επιπλέον, υποκίνησε τη συγχώνευση της PSA με την Fiat Chrysler Automobiles.

Του χορηγήθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis σχεδόν 40 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση το 2023. Ενώ εποπτεύει μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων όπως η Jeep, η Chrysler και η Peugeot, ο Ταβάρες έχει αντιμετωπίσει κριτική για την τεράστια αμοιβή του, ενώ έκανε δηλώσεις για το αυξανόμενο κόστος προϊόντων, όπως τα τρόφιμα και τα αυτοκίνητα. Ο μισθός του αυξήθηκε σημαντικά εν μέσω συζητήσεων για τον πληθωρισμό, συμπεριλαμβανομένων σχολίων που υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να αναμένουν υψηλότερο κόστος, όπως ακριβότερα μπέργκερ, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.

Τον Ιανουάριο του 2021, ο Όμιλος PSA συγχωνεύτηκε με τη Fiat Chrysler Automobiles για να σχηματίσει τη Stellantis. Ο Ταβάρες έγινε ο πρώτος διευθύνων σύμβουλός της. Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου της Stellantis, ο Ταβάρες είπε ότι σχεδίαζε να εξοικονομήσει 5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως όσον αφορά τις επενδύσεις, την κοινή χρήση κινητήρων και πλατφορμών και την ανάπτυξη. Ανήγγειλε επίσης ότι ήθελε να επαναλανσάρει τις πιο εύθραυστες μάρκες, οι οποίες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από νέες επενδύσεις.

Κατά τη διάρκεια των γαλλικών προεδρικών εκλογών του 2022, ο νυν πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και η αντίπαλη υποψήφια Μαρίν Λεπέν αποκάλεσαν αμφότεροι το πακέτο αποζημίωσης του Ταβάρες για το 2021 – περίπου 19 εκατομμύρια ευρώ, συν ένα πακέτο μετοχών αξίας περίπου 32 εκατ. ευρώ επιπλέον και μακροπρόθεσμη αποζημίωση περίπου 25 εκατ. ευρώ – «σοκαριστικό».

Ως διευθύνων σύμβουλος, ο Ταβάρες έχει εκφράσει ανησυχίες για μια «εισβολή» από κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων που, μαζί με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla, προσφέρουν πιο προσιτά μοντέλα σε σύγκριση με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους. Από το 2021 έως το 2022, το ευρωπαϊκό μερίδιο αγοράς των κινέζων κατασκευαστών EV διπλασιάστηκε σε σχεδόν 9%.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου 2024, το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου ξεκινά μια διαδικασία προετοιμασίας της διαδοχής του, παρόλο που η θητεία του διαρκεί μέχρι το 2026. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 2024, ο Ταβάρες παραιτήθηκε απότομα.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Ζώδια: Προβλέψεις για την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Οι προβλέψεις για την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 αναφέρονται...

Πέθανε το σκυλί που ανακαλύφθηκε μαχαιρωμένο σε οδό της Κυψέλης

Πέθανε ο σκύλος που βρέθηκε μαχαιρωμένος στην Κυψέλη, παρά...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

Γιάννης Μπρατάκος: Ο νέος ηγέτης του ΕΒΕΑ

Ο Γιάννης Μπρατάκος εκλέχθηκε νέος πρόεδρος του ΕΒΕΑ με τον συνδυασμό Άλμα Μπροστά, κερδίζοντας 45 από τις 51 έδρες του Διοικητικού Συμβουλίου και ποσοστό...

Εθνική Τράπεζα και Eurobank υποστηρίζουν την εξαγορά της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από τη Masdar

Η Εθνική Τράπεζα και η Eurobank χρηματοδοτούν την εξαγορά της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή από τη Masdar με ποσό έως 750 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων...

Praktiker Hellas: Άνοδος εσόδων κατά 5,5% το 2023

Ο κύκλος εργασιών της Praktiker Hellas το 2023 ανήλθε σε 187,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,5% σε σύγκριση με το 2022, ενώ οι επενδύσεις...

Ψάλτης (Alpha Bank): Αντιστάθμισμα στη μείωση των επιτοκίων τα έσοδα από προμήθειες – Από ποια πηγή θα προκύψουν

Η Alpha Bank προγραμματίζει να αντισταθμίσει τη μείωση των επιτοκίων με την ανάπτυξη προϊόντων και προμηθειών στους τομείς Asset Management, Wealth Management και τραπεζοασφάλειες,...

Μεγάλου: Η Πειραιώς προβλέπει αύξηση των δανείων κατά 10% το 2024, επιδίωξη καθαρή πιστωτική ανάπτυξη 10 δισ. την ερχόμενη 4ετία

Ο CEO της Τράπεζας Πειραιώς, Χρήστος Μεγάλου, ανακοίνωσε ότι η τράπεζα αναμένει αύξηση δανείων κατά 10% το 2024, με στόχο καθαρή πιστωτική επέκταση 10...

Attica Group: Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στο 9μηνο ανήλθε στα 593,4 εκατ. ευρώ

Ο κύκλος εργασιών του Attica Group για το 9μηνο 2024 ανήλθε σε 593,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 27,4% σε σύγκριση με το 9μηνο 2023.Τα...

Alumil: Τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν τα 40,9 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο

Ο όμιλος Alumil κατέγραψε σημαντική αύξηση 55,5% στα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), φτάνοντας τα 40,9 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο του 2024.Η αύξηση του κύκλου εργασιών...

Mastercard – Lamda Development: Συμφωνία για πληρωμές στα κορυφαία εμπορικά κέντρα της χώρας

Συνεχίζεται η συνεργασία της Lamda Development με την Mastercard, προσφέροντας ειδικά δώρα και αγοραστική εμπειρία στους κατόχους καρτών Mastercard στα εμπορικά κέντρα The Mall...

Ο Απόστολος Πεταλάς (ΕΣΕ): Τα προϊόντα με μειωμένες τιμές θα υπερβούν τους 700 κωδικούς

Ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ – Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, ανακοίνωσε ότι οι κωδικοί προϊόντων με μειωμένες τιμές στα σούπερ μάρκετ θα ξεπεράσουν...

Οι δασμοί του Τραμπ δεν προβληματίζουν τον διευθυντή του μοναδικού κινεζικού εργοστασίου αυτοκινήτων στο Μεξικό

Ο διευθύνων σύμβουλος της Giant Motors Latinoamérica, Ελίας Μάσρι, δεν ανησυχεί από τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ για δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα.Το εργοστάσιο της...