Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Έρευνα Klarna σχετικά με χριστουγεννιάτικες αγορές: Το 50,8% των Ελλήνων καταναλωτών επιθυμεί πιο οικονομικά προϊόντα

Η έρευνα της Klarna αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν φετινές αγορές με έμφαση στην οικονομία λόγω αυξημένου κόστους ζωής.
  • Το 50,8% των Ελλήνων καταναλωτών αναζητά πιο οικονομικά προϊόντα λόγω της αύξησης του κόστους ζωής, ενώ το 41,1% σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη.
  • Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες (56,6%) προγραμματίζουν εκ των προτέρων τις αγορές τους, με προτίμηση στις διαδικτυακές αγορές (50,2%).
  • Η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο στις διαδικασίες αγορών, με το 33,1% των καταναλωτών να την αξιοποιεί για τη σύγκριση τιμών, την αναζήτηση προσφορών και την εξοικονόμηση χρημάτων.

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, παρουσίασε σήμερα (16.12.2024) στοιχεία από την πρόσφατη έρευνά της για το πως συμπεριφέρονται οι Έλληνες καταναλωτές στις γιορτές των Χριστουγέννων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας της Klarna υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων την προσαρμογή των καταναλωτών στις δυσκολίες που συνδέονται με την άνοδο του κόστους ζωής. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές. 

Προσαρμογή στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων.

  • Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα.
  • Το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά.
  • Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα.
  • Για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών.

Προϋπολογισμός και αγορές Χριστουγέννων

Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Συγκεκριμένα:

  • Το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1 ευρώ έως 50 ευρώ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51 ευρώ και 100 ευρώ.
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101 ευρώ έως 250 ευρώ, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 ευρώ έως 500 ευρώ.
  • Ένα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501 ευρώ έως 1.000 ευρώ, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1001 ευρώ έως 2.000 ευρώ.

Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251 – 500 ευρώ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501 – 1000 ευρώ (έναντι 8% των γυναικών). Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51 – 100 ευρώ (έναντι 13% των ανδρών).

«Έξυπνες» πρακτικές για εορταστικές αγορές

Οι τεχνολογικές λύσεις για την αναζήτηση ιδεών και πιο οικονομικών προϊόντων αυξάνονται, όπως και οι λύσεις πληρωμών, με περισσότερο από το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έχει ήδη χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες λύσεις “Buy Now, Pay Later” όπως η μέθοδος πληρωμής σε τρεις άτοκες δόσεις της Klarna.

Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι:

  • Αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%)
  • Εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%)
  • Προγράμματα ανταμοιβής (36,2%)
  • Προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%)
  • Κουπόνια (27,9%)

Οικονομικός προγραμματισμός και χριστουγεννιάτικες αγορές

Το 56,6% των καταναλωτών κάνει ενδελεχή έρευνα και προγραμματίζει εκ των προτέρων τις αγορές του, ενώ το 30% στοχεύει στην αποτελεσματικότητα, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Το 19,7% αγοράζει την τελευταία στιγμή, αλλά με σαφή εικόνα του τι θέλει, ενώ το 13,9% δηλώνει ότι καθυστερεί λόγω των πολλών επιλογών. Ένα 11% ζητά λίστες ευχών από την οικογένεια και τους φίλους για να διευκολύνει τη διαδικασία.

Online vs Offline shopping

Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,2%) αναζητά και ολοκληρώνει τις αγορές της online, επιβεβαιώνοντας την προτίμησή της για τις ψηφιακές αγορές. Ένα 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, καθώς αναζητά προϊόντα online αλλά τα αγοράζει σε φυσικά καταστήματα. Τέλος, το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, πραγματοποιώντας εξ ολοκλήρου τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται και τα Χριστούγεννα

Η τεχνολογία δεν αφορά πλέον μόνο τα προϊόντα που προσφέρονται ως δώρα, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει και τη διαδικασία αγορών. Το 33,1% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί AI για τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Οι κύριες χρήσεις της περιλαμβάνουν:

  • Σύγκριση τιμών (67%)
  • Αναζήτηση ευκαιριών και εκπτώσεων (57%)
  • Εξοικονόμηση χρόνου (51%)
  • Εύρεση φθηνότερων επιλογών (52%)
  • Εξοικονόμηση χρημάτων (46%)

Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής Klarna Ελλάδας, δήλωσε: «Σε μια περίοδο που οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες, η έρευνα της Klarna για την εορταστική περίοδο αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό, παρακολούθηση των εξόδων και έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις. Αυτά τα Χριστούγεννα, η Klarna βοηθά τους Έλληνες καταναλωτές να ψωνίσουν έξυπνα και με σιγουριά, προσφέροντας ευέλικτες λύσεις πληρωμών και σύγχρονα εργαλεία εξοικονόμησης».

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

ΥΠΟΙΚ Γερμανίας: Η nation βρίσκεται σε σοβαρή διαρθρωτική κρίση

Ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, υποστήριξε την...

Π. Λιαργκόβας : Σημαντικό βήμα το ότι συζητάμε για σταθεροποιητικό και αναπτυξιακό προϋπολογισμό

Ο Παναγιώτης Λιαργκόβας τόνισε τη σημασία του αναπτυξιακού και...

Αποκόπηκε μέρος της προπόνησης ο Σαλσέδο

Ο Έντι Σαλσέδο συμμετείχε μερικώς στην προπόνηση του ΟΦΗ,...

Aston Martin Valhalla: Ένα μαγευτικό supercar

Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα δεν κυκλοφορούν πολλές...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

METLEN Energy & Metals: Ξεκίνημα της διαδικασίας για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

Η METLEN Energy & Metals ξεκίνησε τη διαδικασία εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου για το 2025, υποβάλλοντας προσχέδιο στην Financial Conduct Authority.Η εν...

METLEN Energy & Metals: Ξεκίνημα της διαδικασίας για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου

Η METLEN Energy & Metals ξεκίνησε τη διαδικασία εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου για το 2025, υποβάλλοντας προσχέδιο προσφοράς στην Financial Conduct Authority.Η...

ΑΔΜΗΕ – Serverfarm: Συμφωνία για δημιουργία και λειτουργία υπερσύγχρονων δεδομένων κέντρων στην Ελλάδα

Δημιουργία κοινοπραξίας Gemini μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Serverfarm για την ανάπτυξη υπερσύγχρονων δεδομένων κέντρων στην Ελλάδα, ενισχύοντας τις ψηφιακές υποδομές της χώρας και της ΝΑ...

ΑΔΜΗΕ – Serverfarm: Συμφωνία για δημιουργία και λειτουργία προηγμένων data centers στην Ελλάδα

Ο ΑΔΜΗΕ και η Serverfarm υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία της κοινοπραξίας Gemini, με στόχο την ανάπτυξη υπερσύγχρονων data centers στην Ελλάδα, ενισχύοντας τις...

ΑΔΜΗΕ – Serverfarm: Συμφωνία για κατασκευή και λειτουργία υπερσύγχρονων κέντρων δεδομένων στην Ελλάδα

Ο ΑΔΜΗΕ και η Serverfarm υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία της κοινοπραξίας Gemini, με στόχο την ανάπτυξη υπερσύγχρονων κέντρων δεδομένων στην Ελλάδα, ενισχύοντας τις...

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 25,8 ευρώ η τιμή – στόχος που ανακοίνωσε η Research Greece

Η Research Greece καθόρισε την τιμή-στόχο για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 25,8 ευρώ, προτείνοντας σύσταση αγοράς λόγω της ελκυστικότητας της στον τομέα...

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 25,8 ευρώ η τιμή – στόχος που ανακοίνωσε η Research Greece

Η Research Greece ανακοίνωσε τιμή-στόχο 25,8 ευρώ ανά μετοχή για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και σύσταση αγοράς, εστιάζοντας στην ελκυστικότητα της εταιρείας στον τομέα των...

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 25,8 ευρώ ο στόχος τιμής που έδωσε η Research Greece

Η Research Greece έχει θέσει στόχο τιμής 25,8 ευρώ ανά μετοχή για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προτείνοντας τη μετοχή ως ελκυστική επιλογή στον τομέα των...

Όλα όσα χρειάζεται να προσέξετε πριν αντικαταστήσετε το παλιό σας ERP

Οι επιχειρήσεις συχνά διστάζουν να αναβαθμίσουν τα παλιά τους ERP, παρά την ανάγκη για εκσυγχρονισμό και υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογιών όπως AI και cloud-based λύσεις.Η...

Όλα όσα χρειάζεται να προσέξετε πριν ανανεώσετε το παλιό σας ERP

Οι επιχειρήσεις συχνά διστάζουν να ανανεώσουν τα παλιά τους ERP λόγω του φόβου που προκαλεί η διαδικασία και των σύνθετων τεχνικών απαιτήσεων που συνδέονται...