Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024

Μελέτη Klarna για εορταστικές αγορές: Το 50,8% των Ελλήνων καταναλωτών ψάχνει πιο φθηνά προϊόντα

Η έρευνα της Klarna αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές προγραμματίζουν τις αγορές τους με έμφαση στην εξοικονόμηση λόγω του αυξημένου κόστους ζωής.
  • Το 50,8% των Ελλήνων καταναλωτών αναζητά πιο οικονομικά προϊόντα λόγω της αύξησης του κόστους ζωής, ενώ το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη.
  • Η πλειονότητα των καταναλωτών διατηρεί συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 37% να σκοπεύει να ξοδέψει από 101 έως 250 ευρώ.
  • Οι τεχνολογικές λύσεις και η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιούνται από το 33,1% των καταναλωτών για την αναζήτηση προϊόντων και προσφορών, διευκολύνοντας την οικονομική διαχείριση κατά την εορταστική περίοδο.

Η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως υπηρεσία πληρωμών και αγορών με την υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης, παρουσίασε σήμερα (16.12.2024) στοιχεία από την πρόσφατη έρευνά της για το πως συμπεριφέρονται οι Έλληνες καταναλωτές στις γιορτές των Χριστουγέννων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας της Klarna υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων την προσαρμογή των καταναλωτών στις δυσκολίες που συνδέονται με την άνοδο του κόστους ζωής. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές. 

Προσαρμογή στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων.

  • Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα.
  • Το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά.
  • Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα.
  • Για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών.

Προϋπολογισμός και αγορές Χριστουγέννων

Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Συγκεκριμένα:

  • Το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1 ευρώ έως 50 ευρώ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51 ευρώ και 100 ευρώ.
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101 ευρώ έως 250 ευρώ, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 ευρώ έως 500 ευρώ.
  • Ένα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501 ευρώ έως 1.000 ευρώ, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1001 ευρώ έως 2.000 ευρώ.

Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251 – 500 ευρώ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501 – 1000 ευρώ (έναντι 8% των γυναικών). Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51 – 100 ευρώ (έναντι 13% των ανδρών).

«Έξυπνες» πρακτικές για εορταστικές αγορές

Οι τεχνολογικές λύσεις για την αναζήτηση ιδεών και πιο οικονομικών προϊόντων αυξάνονται, όπως και οι λύσεις πληρωμών, με περισσότερο από το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έχει ήδη χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες λύσεις “Buy Now, Pay Later” όπως η μέθοδος πληρωμής σε τρεις άτοκες δόσεις της Klarna.

Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι:

  • Αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%)
  • Εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%)
  • Προγράμματα ανταμοιβής (36,2%)
  • Προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%)
  • Κουπόνια (27,9%)

Οικονομικός προγραμματισμός και χριστουγεννιάτικες αγορές

Το 56,6% των καταναλωτών κάνει ενδελεχή έρευνα και προγραμματίζει εκ των προτέρων τις αγορές του, ενώ το 30% στοχεύει στην αποτελεσματικότητα, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Το 19,7% αγοράζει την τελευταία στιγμή, αλλά με σαφή εικόνα του τι θέλει, ενώ το 13,9% δηλώνει ότι καθυστερεί λόγω των πολλών επιλογών. Ένα 11% ζητά λίστες ευχών από την οικογένεια και τους φίλους για να διευκολύνει τη διαδικασία.

Online vs Offline shopping

Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,2%) αναζητά και ολοκληρώνει τις αγορές της online, επιβεβαιώνοντας την προτίμησή της για τις ψηφιακές αγορές. Ένα 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, καθώς αναζητά προϊόντα online αλλά τα αγοράζει σε φυσικά καταστήματα. Τέλος, το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, πραγματοποιώντας εξ ολοκλήρου τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται και τα Χριστούγεννα

Η τεχνολογία δεν αφορά πλέον μόνο τα προϊόντα που προσφέρονται ως δώρα, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει και τη διαδικασία αγορών. Το 33,1% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί AI για τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Οι κύριες χρήσεις της περιλαμβάνουν:

  • Σύγκριση τιμών (67%)
  • Αναζήτηση ευκαιριών και εκπτώσεων (57%)
  • Εξοικονόμηση χρόνου (51%)
  • Εύρεση φθηνότερων επιλογών (52%)
  • Εξοικονόμηση χρημάτων (46%)

Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής Klarna Ελλάδας, δήλωσε: «Σε μια περίοδο που οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες, η έρευνα της Klarna για την εορταστική περίοδο αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό, παρακολούθηση των εξόδων και έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις. Αυτά τα Χριστούγεννα, η Klarna βοηθά τους Έλληνες καταναλωτές να ψωνίσουν έξυπνα και με σιγουριά, προσφέροντας ευέλικτες λύσεις πληρωμών και σύγχρονα εργαλεία εξοικονόμησης».

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημοφιλή

Υεμένη: Οι στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ χτύπησαν εγκατάσταση «συντονισμού» των Χούθι

Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις πραγματοποίησαν αεροπορικό πλήγμα κατά εγκατάστασης...

Μπάιντεν: «Συγκλονιστικό» και «παράλογο» το θανάσιμο επεισόδιο με πυροβολισμούς σε σχολείο στο Ουισκόνσιν

Ο Τζο Μπάιντεν χαρακτήρισε το θανάσιμο επεισόδιο με πυροβολισμούς...

Στην κορυφή του TOP 10 της GBL ο Φουρνίε

Ο Εβάν Φουρνιέ του Ολυμπιακού κατέκτησε την κορυφή του...

OCHA στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ: Η ανθρωπιστική κατάσταση στην Ουκρανία επιδεινώνεται

Η ανθρωπιστική κρίση στην Ουκρανία επιδεινώνεται λόγω συνεχών επιθέσεων...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

AEGEAN: Σε ποιες τοποθεσίες επιλέγουν να «ταξιδέψουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες επιλέγουν και πάλι παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τη ζήτηση για πτήσεις να ξεπερνά...

AEGEAN: Σε ποια μέρη επιλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες ταξιδιώτες επιλέγουν και πάλι παραδοσιακούς προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη για τα Χριστούγεννα, με τις πληρότητες στα δρομολόγια...

AEGEAN: Σε ποιους προορισμούς διαλέγουν να «πετάξουν» οι Έλληνες τα Χριστούγεννα

Οι Έλληνες επιλέγουν και φέτος παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς όπως η Βιέννη, το Παρίσι και η Γενεύη, με τις πληρότητες στα δρομολόγια της AEGEAN να...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία των πελατών

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών προσωποποιημένης εξυπηρέτησης για τους πελάτες της, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου ΔΕΗ.Στο...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ ανακοινώνει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, επικεντρωμένα στις ανάγκες των πελατών, όπως προσωποποιημένη τηλεφωνική εξυπηρέτηση και ψηφιακό λογαριασμό, στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή προσωποποιημένων υπηρεσιών και νέων προϊόντων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του πελάτη

Η ΔΕΗ εισάγει νέες υπηρεσίες και προϊόντα, εστιάζοντας στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση πελατών, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου ΔΕΗ.Στο πλαίσιο των νέων...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών προσωποποιημένης εξυπηρέτησης για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών της, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο Συνέδριο...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ σχεδιάζει νέα προϊόντα και υπηρεσίες προσωποποιημένης εξυπηρέτησης για τους πελάτες της, με στόχο την καλύτερη εμπειρία και ικανοποίηση τους.Εισάγει καινοτόμο ψηφιακό λογαριασμό...

Η ΔΕΗ μεταμορφώνει την εμπειρία του καταναλωτή

Η ΔΕΗ προγραμματίζει την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών της, όπως ανακοινώθηκε στο 7ο...